Flink Frisør

G

Gjestemedlem

Gjest
Stakk innom en tilfeldig frisør her i Alanya i dag. Vanligvis pleier jeg ikke det, men siden min faste frisør i Bergen ikke fulgte etter meg ned hit så var det ingen vei utenom.

Det er mange frisører og barbersalonger her, svært mange. Jeg stakk innom en som var ledig like ved her jeg bor. Flink kar, tok seg god tid med saks og kniv. Beste klippen jeg har fått på lenge faktisk. Når frisøren var ferdig med hårklippen var det ikke slutt med det. Da var det frisering av øyenbryn, klipping av hår i øre og nese, rens av øre med bomul. Så lagde mannen en liten fakkel som han dyttet mot ører og kinnben for å fjerne småhår der. Vasking av hår og ansikt etter klipp og føning og gele og slikt. Dog ikke barbeiring i dag.

Skadene på økonomien ble på 10 Lira, eller rundt 45 kroner. Ikke rart folk er ualminnelig velstelte og velfrisete her.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Så et innslag på fjernsyn om en tyrisk eller irakisk frisør i Bergen (tror jeg) som drev på på denne måten. Spesielt sviing av ørehår så noe småskummelt ut... :eek:

Du fikk ikke barbert leggene også i samme slengen altså..? ;) ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
hva med bjellene? ::)

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Med Sweeney Todd friskt i minne tror jeg neppe at besøk hos en barberer vil bli prioritert under neste ferietur til_____________. (fyll inn det som passer).

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis turen går til England er det en god iden å styre langt unna hårklipperne. England har den siviliserte verdens mest begredelige frisører. Man kan riktignok finne gode frisører der også, men da skal man være i London eller en en annen storby og vite hvor man skal. En tilfeldig frisør i det landet er sannsynligvis ikke annet enn en student som jobber der istedet for på puben likevel. Skal du ha en ordentlig frisør heter det stylist, og det må du betale mye ekstra for, og det er ingen som helst garanti for at du ikke har lyst til å sette saksen i pannen på personen når du ser deg i speilet tter massakren.

Det eneste en engelsk frisør spør deg om, og dette er ikke tull, er hvilket nummer du bruker.

Nummeret referer til lengden på kutteren eller kamen på maskinen som avgjør hvilken lengde du får på håret du sitter igjen med. Det hele er unna på et par minutter. Du blir kort på håret men ser ut som en hooligan på vei hjem fra Belgia.

Hvis noen tror et øyeblikk at dette er overdrivelser, så ta en titt på hvordan folk ser ut på hodet neste gang man er der borte.

M

Morpheus

Gjest
Minner meg om hårklippen jeg fikk i tyrkia for 14 år siden. jeg fikk samme behandling som deg + en form for nakkemasasje. Så ba han meg slappe av i nakkeregionen noe jeg gjorde og vips sa det "knekk"... Nakkemanipulasjon av en frisør er noe jeg aldri vil bli utsatt for igjen!!!

Btw så er det fasinerende hvordan de kan barbere deg med bruk av sytråd.

Pittar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
45
Torget vurderinger
6
Frisører i Tyrkia fikser det meste, du føler deg " som ny" etter dagen derpå, men å knipe ut hudormer på nesen er i overkant av hva jeg hadde trodd etter ett besøk i Bodrum for en del år tilbake , ble ihvertfall overrasket .

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Min yndlingsfrisør held sjølvsagt til i Portugal. Ein GLIMRANDE hårkirurg av den gamle sorten, med kvit frakk, varme omslag, og eit Porta Potti-liknande avtrede eg aldri har våga meg inn på.
Prisen gjekk nyleg opp frå 3 til 3,50 Euro, men det står eg i....

Topp Bunn