Flagstad på NRK1 i kveld

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Jeg er så lei av disse diskusjonene både rundt Flagstad og Hamsun.....
Hør musikken og les bøkene og glem resten.

Men skal selvsagt se programmet! :)

LPA

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er helt enig. Den diskusjonen har ødelagt nok nå. Bare jeg slipper å høre henne synge Didos klage, så er jeg fornøyd ;)

V

vredensgnag

Gjest
baluba skrev:
Jeg er helt enig. Den diskusjonen har ødelagt nok nå. Bare jeg slipper å høre henne synge Didos klage, så er jeg fornøyd ;)
Det åpnet med Didos klage!

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Jeg fikk hakeslepp. Hun går jo Maria Calas en høy gang! For en stemme! Historien? Jeg trengte hvertfal å bli opplyst. Det er ikke den eneste historien rundt krigen vi idag kan være flaue over, men nok en av de største og viktigste. Også internasjonalt.

Finnes det bra innspillinger å anbefale med noenlunde brukbar lyd? (Furtwanglers Beethoven ujder krigen inneholdt vel mye hosting og harking etc :-\)

Mvh
Geir

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
baluba skrev:
Det åpnet med Didos klage!
Og jeg var på besøk et sted uten både radio og TV, så jeg glipp av både klagen, og resten av programmet. Ja ja, vi kan ikke få med oss alt vi vil. Dessverre...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
La merke til at selv den gangen var Dagbladet fremst i rekken av hyklere. 30 demonstranter ble til 3.000. Noen ting forandrer seg ikke.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.677
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
La merke til at selv den gangen var Dagbladet fremst i rekken av hyklere. 30 demonstranter ble til 3.000. Noen ting forandrer seg ikke.
Har du lest Aftenpostens omtale av fredsprisen til Ossietzky? Les mer her: http://no.wikipedia.org/wiki/Carl_von_Ossietzky

Den gang var Dagbladet på rett sted. Fristende å si "noen ting forandrer seg ikke" - men jeg synes ikke verden er så svart/hvitt. Og mye HAR faktisk forandret seg.

Fint om du holder det enøyde verdensbildet ditt på Off-Topic.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.125
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Alltid morsomt å se folk man faktisk har hilst på på TV.

Er noen overrasket over at norsk presse jaktet i flokk den gangen også, forresten?

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.541
Torget vurderinger
1
Det gikk litt fort i svingene i krigsoppgjøret, forståelig nok. Hun var gift med "Norges største" krigsprofitør som omgikk nazistene og folk flest viste jo ikke hva som utspant seg i luksusvillaen deres på beste vestkant under krigen. At hun ble mistenkt/mistrodd er forståelig. At det offentlige Norge brukte så lang tid på å renvaske henne er veldig trist og beklagelig.

Jeg skal sette på Flagstad In Song til frokost. (Pleier å ramle av lasset på de Grieg stykkene mot slutten, he-he).

Topp Bunn