Fjerne OT fra forumoversikten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    OT har også gitt meg mange gode tips til å smake på vin jeg aldri har smakt før, og nesten alltid ( i mine øyne, eller gane ) er vin-rådene gode. Vi må ha litt "utenomsnakk" også :) F.eks : biler, mat, fly, dilldall, dalldill, "how to do things", "how not to do things" etc. etc

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Totalt meningsløst å rokke ved OT - dette er HFS' Hakkespettbok hvor en kan få hjelp/svar til alt mulig og som sådan utrolig verdifullt og ikke minst tidsbesparende, i tillegg til feelgodtrådene og den rene underholdningsverdien. Javel - så finnes det et par tre kroniske krangletråder, men hva så? Disse trådene domineres vel av tilsvarende kroniske "kranglefanter" og de som irriterer seg er sikkert kronisk irritable de også. MEN - det er jo slik da at en MÅ faktisk ikke innom tråder som ikke interesserer en. Det er ganske enkelt en løsning på dette - holde seg VEKK.

Å prøve å sensurere/stoppe ting en ikke liker her i livet - som hverken er til skade eller ulovlig - vitner om dårlig empati, maktarroganse og blindhet for andre menneskers behov og ønsker. Og så lenge OT delen ikke representerer noen særlig ekstra jobb eller store kostnader for HFS så ser jeg ikke noe poeng ved å ta det bort. Vi vil få et mye fattigere HFS og for de av oss som har et sosialt liv hvor kanskje en del av rekrutteringen kommer som følge av et slikt forum så vil det være direkte motproduktivt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.462
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Enig med Sluket.

Det er også noe som skurrer i forslaget. Her er trådstarters innleggsfordeling:

Capture.PNG

Som påpekt tidligere i tråden er trådstarter mye mer aktiv i off-topic enn i f eks "hifi generelt" eller "anbefalinger av CD/LP med god lydkvalitet". Det siste temaet er forøvrig et hvor jeg setter pris på bidragene fra lars_erik til å finne bra ur-CD'er. Men det er mange flere innlegg med synspunkter på hvordan forumet burde fungere. Det er også litt påfallende hvor mange innlegg det er på "forskjeller og testmetodikk". De fleste av de innleggene inneholder stort sett en enkelt linje om at temaet for diskusjonen er uinteressant.

Så hva skulle poenget være? Beskytte trådstarter mot sine egne impulser til å delta i tråder som han etter eget utsagn ikke har noen interesse for? Da er det enklere å følge Nancy Reagans enkle råd: Just Say No. Det er ikke nødvendig å lese tråder som ikke interesserer. Det er ikke nødvendig å poste i dem heller. Om man har kommet i skade for å poste i en tråd og senere mister interessen for den retningen diskusjonen tar, er det fullt mulig å av-abonnere på tråden senere. Og ignore-funksjonen er helt utmerket for å bedre signal/støy-forholdet. Så kan vi andre fortsette å diskutere ting som interesserer oss uten stadige innhopp om at dette ikke er en teknisk hobby og at temaet for diskusjonen er uinteressant.

Sist redigert:

ANM.tmp

Medlem
    Ble medlem
    09.06.2016
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    0
    Det er jo ikke ukjent at mange mennesker ønsker å beskytte sine medmennesker mot ting de selv ser som en utfordring i livet. Det er heller ikke tilfeldig at de mest tilsynelatende moralske belærende personene (eks Bill Cosby) selv har mange svin på skogen. Det er en av grunnene til at jeg er svært skeptisk til høflige, smilende, politisk korrekte mennesker med liten eller ingen selvironi. Bak det presentable ytre skjuler det nemlig seg som oftest et monster. Ok, skled litt ut her nå!

Bare avslutte med å si at Asbjørn, igjen, la frem harde tall og fakta som tydelig viser at målinger ikke lyver og langt på vei kan skape en god modell av den virkelig (subjektive) opplevde verden!:)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.146
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Chezzzuzzz. Dere er en vanskelig gjeng. Jeg har selv stilt akkurat samme spørsmål tidligere, uten å få svar. Mulig trådstarter har en eller annen historikk, men spørsmålet er veldig enkelt. Hvilke avdelinger Ts har flest postinger i, spiller da ingen rolle? Jeg bruker forumoversikten mye og vil gjerne ha muligheten til å sortere/filtrere bort Off-t fanen. Det betyr ikke at jeg ikke liker deg eller deg. Det betyr heller ikke at jeg "er ute etter off-t" eller er egentlig en FBI agent som er ute etter konspirasjonsfanatikere. Det betyr bare at jeg gjerne vil se forumoversikten slik jeg ønsker.
    Faren med all denne hakkingen er at spørsmålet til TS drukner i viss vass...

Jeg håper Høvdingen kan svare om det er mulig eller ikke.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Er det så vanskelig å overse / IKKE trykke på en fane da? Det synes jeg i så fall er rart.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.420
    Sted
    Sølvbyen
    Er det så vanskelig å overse / IKKE trykke på en fane da? Det synes jeg i så fall er rart.
    Kan bare snakke for meg selv, men jeg er ofte på HFS når jeg kjeder meg og ser etter action, samtidig som at jeg er ganske dum og har litt dårlig impulskontroll. Derfor ender det jo også ganske ofte med at jeg poster dustete, poengløse innlegg i tråder jeg ikke interesserer meg for, og strengt tatt, ikke har noe å bestille i.

Skuller gjerne sett at det var en funksjon som kunne beskytte meg mot selv sånn at jeg slapp å dumme meg ut i de trådene jeg egentlig ikke har lyst til å vite eksisterer en gang, men altså finner helt uimotsåelige!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24

Slik ser HFS ut når jeg åpner linken hos meg;

234.jpg

Til info; Forsiden, Galleriet, Butikker og Hjelp? er alle sammen områder jeg aldri er innom.
    Men jeg kan ikke si at jeg en gang har tenkt på at de står dr, og langt mindre irritert meg over det.

Samme gjelder fanene i forumoversikten lenger ned, den står som standard på nye innlegg, har aldri endret
    denne til noen av de andre fanene ei heller irritert meg over at de er der.

På det bildet jeg får opp når jeg logger på HFS så er Of Topic Hjørnet nederst, sammen med
    "YouTube" og "Foto og Bilder" - to faner med innhold jeg aldri er inne på men heller ikke
    irriterer meg over.

Hva er behovet for endring? Åpent og ærlig spørsmål.

hfs2.png

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.019
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå går dette tydeligvis over stokk og stein, og vrangskapen er enorm hos de siste posterne. Hva pokker har dere å rakke ned på folk som stiller et helt adekvat spørsmål. Som dere attpåtil vrir og vrenger på.

Spørsmålet var, og er fortsatt om det er mulig å fjerne OT fra forumoversikten. Det er presisert mange ganger at dette gjelder ikke å komme OT til livs, men at den enkelte kan velge selv. Nå kan man kun velge en fane, men det burde være mulig å ordne det slik at man kan velge flere.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Kan bare snakke for meg selv, men jeg er ofte på HFS når jeg kjeder meg og ser etter action, samtidig som at jeg er ganske dum og har litt dårlig impulskontroll. Derfor ender det jo også ganske ofte med at jeg poster dustete, poengløse innlegg i tråder jeg ikke interesserer meg for, og strengt tatt, ikke har noe å bestille i.

Skuller gjerne sett at det var en funksjon som kunne beskytte meg mot selv sånn at jeg slapp å dumme meg ut i de trådene jeg egentlig ikke har lyst til å vite eksisterer en gang, men altså finner helt uimotsåelige!
    Da blir man i prinsipp nødt til å stenge ALLE tråder :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Nå går dette tydeligvis over stokk og stein, og vrangskapen er enorm hos de siste posterne. Hva pokker har dere å rakke ned på folk som stiller et helt adekvat spørsmål. Som dere attpåtil vrir og vrenger på.

Spørsmålet var, og er fortsatt om det er mulig å fjerne OT fra forumoversikten. Det er presisert mange ganger at dette gjelder ikke å komme OT til livs, men at den enkelte kan velge selv. Nå kan man kun velge en fane, men det burde være mulig å ordne det slik at man kan velge flere.
    Du har selvsagt helt rett - bare å beklage vrangskapen og nedrakkingen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.420
    Sted
    Sølvbyen

Da blir man i prinsipp nødt til å stenge ALLE tråder :D
    :mad::mad::mad:

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.185
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Enig med trådstarter at det hadde vært kjekt å kunne velge flere faner fra forumoversikten.
    Fint å kunne sile vekk de trådene som en ikke ønsker å ha oversikt over:)

equilibrium

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Mulig at jeg slett ikke har fått i meg nok kaffe og har tolkningsevner på linje med Trump, men er ikke poenget her at man f.eks ved å ha Nye innlegg som default da kun får opp innlegg fra de undergrupper den enkelte bruker ønsker? At OT finnes er vel ikke nødvendigvis utfordringen, men at innlegg i denne temmelig aktive delen av HFS ofte fyller opp 'Nye innlegg'. Helt greit for meg, synes OT er fabelaktig, men om det er det lars_erik egentlig vil frem til, så er vi vel litt vrangleste her. Legitimt ønske vil jeg mene, uten at jeg på noen som helst måte vil si meg enig i at f.eks OT burde fjernes fra forumet. Om det er så easy peasy å få til for Høvdingen er en annen diskusjon.

Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Vet pokker ikke helt sikkert, men tror jeg bortimot "80 channels of shit on my TV to choose from". Jeg ser på sånn ca 5% av dem. På polet har de jæv... mye rødvin å velge mellom, men jeg velger kun noen få merker som jeg vet jeg liker. På Wesselstuen i Bergen har de bøttevis med ølsorter, jeg smaker aldri på alle øltypene, men jeg kan velge å smake på de jeg liker. På alle musikkanlegg har du en mengde muligheter til å velge forskjellige innstillinger .... volum, bass, diskant, loudness, fader, balanse, etc, etc. På HFS har du mange valgmuligheter : Forum, Gallerier, Butikker, Hi-Fi, Annet, Nye innlegg, Forumoversikt, Off-Topic, etc. etc. Jeg er ikke innom alt dette, men jeg er innom det jeg liker og det som interesserer meg. Det går helt fint, i alle fall på min PC, å velge / ikke velge det jeg vil innom.

equilibrium

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    På ingen måte uenig. Eneste jeg ser kan være til mulig irritasjon (ikke for meg), er at fanen Nye innlegg ofte er fyllt med tråder fra nettopp OT. Dette fordi det er så populært som det er. At fanen faktisk finnes som et valg i forumsoversikten har jeg vanskelig for å forstå kan være et problem for noen. Tilsvarende Butikker og Hjelp som Sluket var inne på, jeg bruker de aldri men finner det umulig å irritere meg over at de er der, er i min bruk av forumet faktisk knapt klar over at de eksisterer.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.427
    Torget vurderinger
    2
    Det kan fjernes, men er veldig kjekt for meg når jeg kjapt tar en titt på sidene. Er de virkelig så plagsomme? Hva med å bruke de andre fanene?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.019
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det kan fjernes, men er veldig kjekt for meg når jeg kjapt tar en titt på sidene. Er de virkelig så plagsomme? Hva med å bruke de andre fanene?
    Det har blitt en utbredt misforståelse her at jeg ba om at OT burde fjernes totalt fra oversikten. Har prøvd å presisere at det jeg ber om, er at man enten får mulighet til å velge flere faner samtidig eller at OT ikke ligger under "nye innlegg". Det beste hadde kanskje vært at man kan velge hifi, musikk og andre faner samtidig, slik at man selv i større grad kan avgjøre hva som vises i sin egen "private" forumoversikt.

Sist redigert:

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Kan vi ikke bare beholde det som det er? Enkelt og greit.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Kan vi ikke bare beholde det som det er? Enkelt og greit.
    Jo, men spørsmålet var om det ikke var mulig å kunne velge fritt hvilke faner man ønsket å få med i 'Nye innlegg'. Enkelt og greit. Er det ikke mulig, så er det vel ikke det, da. Hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne at det er _det_ som blir etterspurt er over min fatte-evne. Oppramsing av antall innlegg TS har hatt har da absolutt ingen ting å gjøre med saken. Veldig på kanten hele greia ...

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.493
    Torget vurderinger
    2
    tullprat, lars-erik... .........................
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    ....................

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    ... at det var et spørsmål om brukergrensesnittet som ikke falt i smak hos deg, eller var det noe annet du tenkte på? :-/

Edit; Ok, da var det klart ... Skjønner nok ikke helt hvorfor det han (lars-erik) etterspør er tullprat, men det er nå så ...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.019
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vanskelig å forstå at det å øke brukervennligheten her inne skal medføre slike reaksjoner fra enkelte.

Skulle tro at dette ville være en smal sak for Høvdingen å fikse.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.267
    Torget vurderinger
    1
    Under mine innstillinger kunne man hatt dette
    Spiselig.PNG

Slik at man får innholdet man liker, selv kunne jeg jeg tenkt meg den løsningen på nettavisene

jaeger

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Antall liker
    33
    Helt klart en god ide med en slik filtreringsmulighet.

En annen sak er om det er mulig å integrere det i innstillinger. Hvis så er tilfelle ser jeg ingen grunn til å ikke åpne for muligheten. De konservative merker ingen forskjell mens vi andre som ønsker nyvinninger velkommen, lett kan filtrere bort støy under "nye innlegg." ;)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.462
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Av en eller annen grunn kommer jeg til å tenke på den gamle sarkasmen: There is a knob marked "Brightness" on my TV, but it does not seem to work.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn