Fjerne Off-Topic fra www.hifisentralen.no?

• Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hepp

Kaster ut en fakkel i det tørre gresset.......

Hva om OT ble fjernet fra disse sidene?
Ville det ødelegge mye for innholdet på hfs?

R

S

slowmotion

Gjest
IMHO holder det lenge å fjerne OT fra "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" knappen.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Det er sikkert til hjelp for mange.
Men jeg har problemer med å se hvilken nytte OT har på et hififorum?

R

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
kan OT f.eks komme opp som en egen sånn sak som det statistikk gjør. Altså at man utvider av egen fri vilje?
Om det plager noen med OT kan man jo enkelt la være å lese det?

Jeg også ser det at det er lite relevant å ha med i "siste 10 fra forumet", men legg det som egen fanesak da vel! At jeg ikke husker hva sånn klikksak heter, argh!

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
RoDa skrev:
Det er sikkert til hjelp for mange.
Men jeg har problemer med å se hvilken nytte OT har på et hififorum?

R
Hei,

Er jo ikke uenig, men det blir nå litt løsere i snippen når man kan diskutere ting som ikke er direkte hifi orientert også, og for meg så er ikke off topic noe problem og jeg vil si at jeg bruker sentralen mye (for mye av og til vil jeg nesten si)

Mvh
Geir

K

Konrad_Johnsen

Gjest
ivar skrev:
Om det plager noen med OT kan man jo enkelt la være å lese det?
Joda.
Men min tanke er at det drar med seg mange ikke-hifiinteresserte som ikke ville vært aktive medlemmer om OT ble borte.
Det ville i min tanke (den samme) medført at vi fikk et forum med en større andel ekte hifiinteresserte.

R

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Tror ikke jeg vet om et eneste forum som ikke har en OT seksjon. I tillegg har jeg store problemer med å se hva problemet med OT kan være, spesielt om innleggene der blir utelatt fra "siste 10" listen, eller hvor mange det nå enn er. Om noen i etterkant av dette grepet skulle irritere seg over OT må det i så tilfelle være fordi de går inn dit og leser, noe de står fritt til ikke å gjøre.

Spørsmålet er kanskje hva man vil med forumet; om det skal være et levende samfunn, eller kun et sted å søke råd ang. spesifikke spørsmål eller diskutere spesifikke ting. Alternativ 1 krever et sted der man kan løsne på snippen, slå seg løs og slippe ut litt damp, mens alternativ 2 godt kan være OT foruten. Velger man alternativ 2 vil man imidlertid samtidig miste en stor andel av den totale trafikken, da OT normalt er den travleste delen av ethvert forum. I tillegg vil en miste en del av de minst interesserte medlemene, siden OT normalt er med på å opprettholde deres bånd til forumet.

Valget står dermed høyst sannsynlig mellom to ting: et travelt forum med OT, hvor noen få som hater dette, men som ikke har selvkontroll nok til likevel å la være å lese denne avdelingen, irriterer seg for all evighet; eller et forum som er enda mye smalere enn i dag, som genererer mindre trafikk, som er mindre interessant for annonsører og som sådan genererer mindre penger, med de følger det kan få for driften.

For min egen del vil det å fjerne OT bety at jeg stikker innom nå og da, det være seg ukentlig eller månedlig, i motsetning til daglig slik det er per i dag. Primært vil jeg nok opprettholde medlemskapet for å kunne bruke bruktbørsen og å holde øye med Østfold Hi-Fi. Det meste som foregår ellers har en allerede sett minst 5-6 ganger før, enten her eller annetsteds.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Lille_Adam skrev:
Valget står dermed høyst sannsynlig mellom to ting: et travelt forum med OT, hvor noen få som hater dette, men som ikke har selvkontroll nok til likevel å la være å lese denne avdelingen, irriterer seg for all evighet; eller et forum som er enda mye smalere enn i dag, som genererer mindre trafikk, som er mindre interessant for annonsører og som sådan genererer mindre penger, med de følger det kan få for driften.
Hater OT er sterkt uttrykt, i alle fall for min egen del. Jeg bare ikke leser der, og bruker ikke "siste 10" så derfor er ikke selve OTs tilværelse noe problem for meg.
Men jeg tillater meg å tro at et mindre lønnsomt forum (sett på din måte, og nok reelt) kunne vært et bedre forum for å tilegne seg kunnskap om hifi.

For min egen del vil det å fjerne OT bety at jeg stikker innom nå og da, det være seg ukentlig eller månedlig, i motsetning til daglig slik det er per i dag. Primært vil jeg nok opprettholde medlemskapet for å kunne bruke bruktbørsen og å holde øye med Østfold Hi-Fi. Det meste som foregår ellers har en allerede sett minst 5-6 ganger før, enten her eller annetsteds.
Altså: De herrlige personer i Østfold Hifi og bruktbørsen er grunner til å være medlem, bruke HFS.
Mens selve hifidiskusjonene er lite interessante?

Lurer på om det er mange som har det slik?

Mvh
Rolf

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Da det er mange kunnskapsrike mennesker her med kunnskap på mange ulike områder synes jeg OT er et greit sted å få svar på mye. Om det gjelder reisemål, kameraer, biler, varmepumper el. Da slipper jeg å være medlem av mange ulike fora for å få svar på ulike spørsmålsstillinger.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Om vi fjerner OT vil forumet få mindre besøk, noe som vil redusere rekrutteringen til hobbyen. Det å gjøre HFS enda særere enn det er (hvis det er mulig) vil heller ikke akkurat være å bedre rekrutteringen.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
RoDa skrev:
Altså: De herrlige personer i Østfold Hifi og bruktbørsen er grunner til å være medlem, bruke HFS.
Utvilsomt, spesielt førstnevnte.

Mens selve hifidiskusjonene er lite interessante?
Ofte, for min del, men mest fordi de er til de grader forutsigbare. Ellers er jeg er ikke i markedet for utstyr og trenger derfor ikke råd ang. kjøp. Jeg er fornøyd med lyden her hjemme og trenger derfor ikke råd ang. lydforbedrende tiltak. Jeg har ikke fulgt med på, eller hørt på, det som finnes av nytt utstyr per i dag og kan derfor kun sjelden gi råd. Jeg bryr meg katta om kabler og frekventerer aldri hjørnet. En del tekniske gullkorn kommer nå og da, men en ukentlig sjekk holder lenge der. Jeg er lite teknisk anlagt og har dermed null å bidra med selv. Kosetrådene er for kosete for min smak og andres lytteinntrykk og utvalg av onomatopoetika relaterer stort sett veldig lite til min virkelighet eller oppfatningen av samme.

Lurer på om det er mange som har det slik?
Forhåpentligvis ikke så mange. ;)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
For å utdype litt angående min egen bruk av HFS:

- HFS2 --> ikkeno bruk, kan hende jeg snubler innom....
- Kommentarer og hjelp --> veldig lite brukt, denne gangen for å ta Bambadoo's hint alvorlig... ;)
- Regelverk --> nope

- Hifi generelt --> Veldig få tråder som fenger. Det er de med interessante problemstillinger utover selve utstyret, eller utstyr jeg har et forhold til, som kan være spennende.
- Inkludert bransjeaktører --> nope, kunne sikkert vært interessant i noen egne spørsmål hvor jeg ville ha et åpent og ærlig svar fra forhandler.
- Vinyl --> Herlig stemning og masse kunnskap, noe av grunnen til at jeg trodde jeg skulle bli vinylgubbe... ;D
- Kabel --> Javisst, men synes "verdensproblemene" tar for stor plass.
- Data --> Nei, lite / ikkeno
- Vintage --> Nei, lite / ikkeno
- Vennetråder --> Ja, følger med på egne merker. Samt spesielt Naim. Morsomme tråder med masse kunnskap i.
- Hifi foreninger / klubber --> Ja, kjempefint å få følge med på hva som skjer i laugene.

- Mitt anlegg og bildetråder --> Ja, synes bildetråder er digg! Liker også å lese om medlemmenes løsninger og valg. MED BILDER! ;D
- På besøk hos --> Ja, liker bildetråder. Men kunne godt vært puttet i samme som Mitt anlegg og......
- Oversikt over hifimesser og shows - Nei, bare ifm Arken og Horten. Leser ikke ofte der gitt....

- D I Y --> Ja, innom med jevne mellomrom. Liker å lese om prosjekter, spesielt med bilder. ;)
- Akustikk og hifirom --> Ja, leser dette. Spennende og VIKTIG tema som fenger.
- Tech-hjørnet --> Nei, aldri. Malplassert og feil brukt. Tech-gutta selv bruker det visst heller ikke......

Musikk ditt og musikk datt --> Nei, brukte det tidligere og får av og til noen "røsk". Men har erfart at det er vanskelig å kjøpe musikk på anbefaling.
Får "tryggere" tips fra kompiser og ved å treffe artsfrender "live" 8)

Bransje, presse, bilde, filmer, OT, YoyTube --> Nei, bruker ikke. Er inne og titter med laaange mellomrom på noen av dem.

R

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Snickers-is skrev:
Om vi fjerner OT vil forumet få mindre besøk, noe som vil redusere rekrutteringen til hobbyen. Det å gjøre HFS enda særere enn det er (hvis det er mulig) vil heller ikke akkurat være å bedre rekrutteringen.
Nettopp. Skal en del av poenget være å fange opp nye, potensielle "audiofile", eller skal sentralen være et sted der de etablerte feinschmäckere kan dille med sitt i fred og ro?

Ellers har Holmium et veldig godt poeng over.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Snickers-is skrev:
Rekrutteringen foregår nok i størst grad her:
http://www.avforum.no/forum/

Dette er et forum for tokanals-særinger. :D

Kan forresten ikke se en så stor OT-del på AVforum?
Pluss at min kjappe sjekk ga flere T-tråder også i OT på AVforum?

R

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Holmium skrev:
Da det er mange kunnskapsrike mennesker her med kunnskap på mange ulike områder synes jeg OT er et greit sted å få svar på mye. Om det gjelder reisemål, kameraer, biler, varmepumper el. Da slipper jeg å være medlem av mange ulike fora for å få svar på ulike spørsmålsstillinger.
Njaa. Ikke enig.

Å diskutere gressklippere her på HFS blir like bra som å diskutere hifi her:
http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=395

Ser du poenget?

R

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Hva vinner du Danielsen på at jeg må registrere meg på nok et forum og bruke tid på å bli kjent med folk for å kunne spørre om noe som ikke har med hifi å gjøre?

Og har ikke du hatt "kjøpe-kamera-tråd" eller noe på OT selv?

Når det gjelder rekrutteringen til hobbyen så ser jeg ingen grunn til at vi skal forsøke å unngå at det skjer på HFS. Ny kunnskap henger ofte nøye sammen med nye mennesker.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Jeg, Hr Kviserud, vinner nok ikke så mye personlig.
Har bare reist spøsmålet for å se om det er noe vi kan diskutere.

Joda, har til og med sett på kameratråden på OT noen ganger.
Men skal HFS være en samfunn, eller skal det være et hififorum?

Det er naivt å tro at masse unge mennesker kommer til www.[b]hifisentralen[/b].no for å diskutere politikk eller gressklippere og så blir fanget av hifihobbyen........ hehe :D

R

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Dette kan vi diskutere til sauene kommer hjem uten at det nødvendigvis betyr en døyt. De egentlige spørsmålene er:

*Er Høvdingen absolutt avhengig av annonser for å drive sentralen?

*Hvis ja, hvor mange klikk skal det til for å skape interesse hos annonsører?

*Hvor mange genereres per i dag?

*Er Høvdingen interessert i å ta sjansen på at antall genererte klikk synker under det magiske tallet gitt i sp. 2 (om et slikt finnes)?

Om et mulig bortfall av inntekter er noe ledelsen er villig til å sjanse, så har denne diskusjonen noe for seg. I motsatt fall har den trolig ikke det. Dette selvsagt gitt at OT står for en anseelig del av trafikken og at annonseplasseringer betinges av antall klikk her som ellers.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Men hvem har egentlig noe å vinne på at dette blir borte?

Det blir som om fotball, tobakk, facebook, homofili, religionsutøvelse, bingo og hipop skulle forbys fordi jeg personlig ikke trenger det.

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Fjern skiten! Det er vel alt lovet fra Høvdingen, ved flere anledninger, at det også er nært forestående

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Webverden har kommet noe lenger nå, alt handler ikke om trafikk - men mer og mer om relevant trafikk.
Trafikk som kommer fra riktig målgruppe, i dette tilfelle frustrerte menn på 35+ med god økonomi eller null impulskontroll ;D

O.
Lille_Adam skrev:
Dette kan vi diskutere til sauene kommer hjem uten at det nødvendigvis betyr en døyt. De egentlige spørsmålene er:

*Er Høvdingen absolutt avhengig av annonser for å drive sentralen?

*Hvis ja, hvor mange klikk skal det til for å skape interesse hos annonsører?

*Hvor mange genereres per i dag?

*Er Høvdingen interessert i å ta sjansen på at antall genererte klikk synker under det magiske tallet gitt i sp. 2 (om et slikt finnes)?

Om et mulig bortfall av inntekter er noe ledelsen er villig til å sjanse, så har denne diskusjonen noe for seg. I motsatt fall har den trolig ikke det. Dette selvsagt gitt at OT står for en anseelig del av trafikken og at annonseplasseringer betinges av antall klikk her som ellers.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Jeeeze!

Dette er da et ikkeproblem!

Det er da bare å la være å lese OT, men innleggene behøver ikke å vises på ti siste listen.

Jeg begynner å lure på om dere har for få cd'r/lp'r ::)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
For å klargjøre så blir det ikke borte, men OT blir skilt ut med egen "siste fra OT". Denne kategorien er en stor del av HFS, og det er ikke ønskelig å fjerne den i tilfelle noen tror at det er planen.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Tipper de fleste (som ikke bruker arbeidsdagen sin bablende i OT-tråder) er mer enn fornøyd med den løsningen du skisserer høvding.

O.
Høvdingen skrev:
For å klargjøre så blir det ikke borte, men OT blir skilt ut med egen "siste fra OT". Denne kategorien er en stor del av HFS, og det er ikke ønskelig å fjerne den i tilfelle noen tror at det er planen.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
eeey, skilt ut som egen siste fra
glim :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Høres fint ut med denne forandringen og at OT. beholdes.
Jeg er bare periodebruker av O.T. men synes den er helt grei og ha, man har da andre ting som interesserer og det synes jeg er greit å diskutere/lese om innenfor "samfunnet" vårt :D
Mvh.KW

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
alle seriøse fora har en ot-seksjon.
Det må til!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hvorfor fjerne OT?

Hvorfor beholde OT: OT er en brukbar ventilator for varierende synspunkter og dagsformer. Det holder seriøse hifi-relaterte temaer på sentralen renere.

Behold OT! :)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Dette var i alle fall en nyttig øvelse. ;)

Legg merke til at jeg allerede skrev i første innlegg at dette var en fakkel. :D

Hadde null tro på at Høvdingen ville gi avkall på halvparten av alle klikk, og derved havlparten av pengeinntektene sine.
Men synes allikevel det var interessant nok å la tankene snurre rundt viktigheten av å ha denne OT-delen på et hififorum.

Svarene er hyggelige og dreier seg rundt saken frem til svar #15 som er et erkeeksempel på ufint angrep.
Her tas det tak i meg på et personlig plan "Danielsen". Jeg har valgt nicket RoDa og ikke mitt private navn på dette forumet, allikevel blir etternavnet mitt brukt, hvorfor?
Og så blir det lagt frem som om jeg ønsker å frarive Hr Kviserud (også etternavn i mitt svar) deler av hans fritid.
Fritid som han, hvis jeg får vilja mi, må bruke på å registrere seg på andre forum og skaffe seg nye venner å spørre.

Så i svar #18 legges det frem som om jeg ønsker at ting skal forsvinne fordi jeg ikke liker det.
"Hvem har noe å vinne?"
Saken er ikke at ting forsvinner, men at det finnes i dertil egnede fora på internett.
Vi snakker til stadighet om å diskutere sak og ikke person.
Saken her var om hifisentralen ble et bedre hififorum dersom OT (og personene som bare skriver der og ikke bidrar positivt i andre tråder) ble borte?

I svar #21 kommer standardsvaret:
"Jeeeze!"
"Jeg begynner å lure på om dere har for få cd'r/lp'r ::)"
Hvorfor? Betyr det at jeg ikke har annet å gjøre enn å surfe og legge inn dumme innlegg på HFS?
Nei, tenk! Og er det ikke akkurat hva personen selv også gjør? Skriver innlegg på HFS istedet for å høre på musikk?
;) :D

Hva var det Aretha sang: "You better think" ;)

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
RoDa skrev:
Dette var i alle fall en nyttig øvelse. ;)

Legg merke til at jeg allerede skrev i første innlegg at dette var en fakkel. :D

Hadde null tro på at Høvdingen ville gi avkall på halvparten av alle klikk, og derved havlparten av pengeinntektene sine.
Men synes allikevel det var interessant nok å la tankene snurre rundt viktigheten av å ha denne OT-delen på et hififorum.

Svarene er hyggelige og dreier seg rundt saken frem til svar #15 som er et erkeeksempel på ufint angrep.
Her tas det tak i meg på et personlig plan "Danielsen". Jeg har valgt nicket RoDa og ikke mitt private navn på dette forumet, allikevel blir etternavnet mitt brukt, hvorfor?
Og så blir det lagt frem som om jeg ønsker å frarive Hr Kviserud (også etternavn i mitt svar) deler av hans fritid.
Fritid som han, hvis jeg får vilja mi, må bruke på å registrere seg på andre forum og skaffe seg nye venner å spørre.

Så i svar #18 legges det frem som om jeg ønsker at ting skal forsvinne fordi jeg ikke liker det.
"Hvem har noe å vinne?"
Saken er ikke at ting forsvinner, men at det finnes i dertil egnede fora på internett.
Vi snakker til stadighet om å diskutere sak og ikke person.
Saken her var om hifisentralen ble et bedre hififorum dersom OT (og personene som bare skriver der og ikke bidrar positivt i andre tråder) ble borte?

I svar #21 kommer standardsvaret:
"Jeeeze!"
"Jeg begynner å lure på om dere har for få cd'r/lp'r ::)"
Hvorfor? Betyr det at jeg ikke har annet å gjøre enn å surfe og legge inn dumme innlegg på HFS?
Nei, tenk! Og er det ikke akkurat hva personen selv også gjør? Skriver innlegg på HFS istedet for å høre på musikk?
;) :D

Hva var det Aretha sang: "You better think" ;)
Skal jeg komme med det det "dumme" standard svaret; at jeg er enig??! ;)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Vet ikke hva som er værst je; OT eller diskutere hvilken vei kabelen skal være..... (jeg deltar begge steder)

PK

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Antall klikk? Gi avkall på reklamepenger?

Jeg sitter for tiden i mitt nye private jetfly (sponset av HFS), og er på vei til til USA for å kjøpe opp nok en hifi-fabrikant. Hva har jeg gått glipp av?

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Høvdingen skrev:

Jeg sitter for tiden i mitt nye private jetfly (sponset av HFS), og er på vei til til USA for å kjøpe opp nok en hifi-fabrikant. Hva har jeg gått glipp av?
Hehe, beklager. Glemte å skrive (som første gangen) at dette var for å erte deg. ;)
Tror ikke du blir rik av HFS.

R

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Høvdingen skrev:
...at de beste hififabrikantene holder til i Norge ;D

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Personlig (altså rent subjektivt) så skulle jeg ønske at Off-topic ikke fantes. Mengden bullshit forekommende er jo nesten skremmende. Når vi nå får en løsning med at hi-fi-tråder og Off-topic blir atskilt på forsiden er vi kommet et stykke på vei. I mål er man først når Off-topic ligger på en server hos Se og Hør der den hører hjemme.
Som dere ser så går det altså an å skrive dritt om noe UTEN å komme med personangrep - se og lær.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
;D

O.
toriamos skrev:
Personlig (altså rent subjektivt) så skulle jeg ønske at Off-topic ikke fantes. Mengden bullshit forekommende er jo nesten skremmende. Når vi nå får en løsning med at hi-fi-tråder og Off-topic blir atskilt på forsiden er vi kommet et stykke på vei. I mål er man først når Off-topic ligger på en server hos Se og Hør der den hører hjemme.
Som dere ser så går det altså an å skrive dritt om noe UTEN å komme med personangrep - se og lær.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Jeg vet (og forstår )at det ikke er ønskelig, men det kunne vært interessant å fått en "teller" som skilte mellom anntall hifi-relaterte innlegg og OT-innlegg.
(Jada, jeg vet at OT-innlegg ikke teller i dag, og det er slik vi ønsket det)

Men ved å loggføre antall hifirelaterte og OT separat, ville vi kunne se hvem som har genuin interesse av, og som bidrar til et levende HIFI-FORUM, og hvem som er tilfeldige kvervelanter som har forvillet seg inn på dette forumet, og som helt eller delvis lever sitt liv gjennom sin PC på hfs sine sider og som finner interesse i å provosere oss hifinærder, som like naivt biter på "agnet" som hives ut på OT-sidene daglig.

Jeg ser virkelig fram til at OT-innlegg fjernes fra "siste 10" og kommer som eget oppslag.

Mitt bidrag til OT-forumet blir i alle fall fraværende!

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Mere interessant (og konstruktivt kanskje) enn at man hater OT og ønsker det vekk så inderlig, er vel hvorfor man så sterkt føler at dets blotte nærvær tilsmusser og fornedrer sentralen?

O

om.s

Gjest
pks skrev:
Vet ikke hva som er værst je; OT eller diskutere hvilken vei kabelen skal være..... (jeg deltar begge steder)

PK
Har du ikke skjønt det, skjønner jeg godt at OT lokker som det gjør ;) ...

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:

-du skulle ringt og sagt du skulle til USA, tenkte på å kjøpe opp et par produsenter der selv... ;D

Hilsen Bjørn

Topp Bunn