Fjerne hard diskant i B&W Nautilus 805

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Re: Fjerne hard diskant i B&W

Eller man gjør det enkle: Monterer en eller flere komponenter med rør i kjeden sin ;)
Jeg hater S'er. (Fritt etter Børretzen)
Og jeg har en Audio-note forforsterker. Og den fjerner ikke S'er. Hadde det bare vært så enkelt....

Og hva hvis inspillingen faktisk ikke har komprimerte S'er.......
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Det går ikke an å fjerne ZZ-er. Men mange anlegg gjør det mye verre enn det egentlig er. Hvis anlegget spiller rent, så blir det mye mindre hørbart.

Jeg har alltid med noen skiver med forvrengte partier når jeg skal teste lydkvalitet. Hvordan anlegget takler slike forvrengninger sier minst like mye om lydkvaliteten som hvordan det takler audiofile innspillinger.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Re: Fjerne hard diskant i B&W Nautilus

Det går ikke an å fjerne ZZ-er. Men mange anlegg gjør det mye verre enn det egentlig er. Hvis anlegget spiller rent, så blir det mye mindre hørbart.
Ikke 100% enig med du i det. Hvis anlegget demper litt rundt 5-10kHz, så høres ZZene mindre. Omvendt så høres de lettere. Hvorfor skulle det ene være bedre enn det andre. Lineært må jo vare standarden vi søker etter.
Dårlige innspillinger bør ikke maskeres av anlegget.

Ellers synes jeg det er underlig at produsenter og lydteknikere opphøyes til gudestatus av nesten hele hifi-industrien. De kan tydeligvis ikke gjøre feil, og deres preferanser er akseptert som det eneste rette! Tonekontroller o.l. er jo helligbrøde og sett på som et tegn på low-fi!
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Hei,

Hadde samme problem med mine N 805.  Bra resultat ved bruk av  noen billige Transparent (Music Wawe) kabler.
Sølv kabler funket ikke, motsatt effekt, enda hissigere topp.

Men; ved bytte av høyttalere senere ble det klart at Transparent kablene ruller av mye i toppen, men dette passer som sagt bra sammen med N 805 om du sliter med hissig topp.

Ole
Ja dette er nok riktig, denne kabelen finnes iblandt på bruktbørsen. Grei løsning.

Samleren
 

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Innlegg
182
Antall liker
0
Re: Fjerne hard diskant i B&W Nautilus

Det er ikke det at jeg vil være noen gledesdreper for eiere av 805N og den dyre signatur-varianten, men den nye 805S er bedre på alle områder (jeg fikk muligheten til å sammenlikne alle tre på Hifi-klubben for en tid tilbake). For min del ble de to første variantene etter hvert lagt ut på bruktbørsen fordi ørene mine ble helt "utslitt" av den stikkende diskanten. Det hjalp å bruke kabler fra TA, MIT og Kimber Monocle XL, men det var likevel ikke nok. Men med 805S er dette helt borte (ihvertfall hos meg). Nå kan jeg bruke alt jeg vil av utstyr, med et mulig unntak av en kombinasjon bestående av kjølig forsterker og CD-spiller.
 
Topp Bunn