Fjerne bilde i iTunesbiblioteket

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Så plutselig at coveret til "Time Out Of Mind" Bob Dylan også dekorerte "Oh Mercy" hos meg. slik kan det jo ikke være.
Hvordan sletter jeg da det, slik at det rette ved neste korsvei legger seg på plass.
Det later til at plassen må være tom for at nye bilder legger seg inn?

Mvh.KW

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
1.680
Marker albumet - høyre klikk - velg vis info - legg inn bildet på nytt. Dette burde virke

Har tidligere hatt problemer når album har hatt samme navn, f.eks Greatest Hits. Av en aller annen grunn så har alle album fått coveret til ZZTops Greatest hits. Løste dette ved å legge inn "artistnavn"+Greatest Hits.

Tommy

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
tand skrev:
Marker albumet - høyre klikk - velg vis info - legg inn bildet på nytt. Dette burde virke

Har tidligere hatt problemer når album har hatt samme navn, f.eks Greatest Hits. Av en aller annen grunn så har alle album fått coveret til ZZTops Greatest hits. Løste dette ved å legge inn "artistnavn"+Greatest Hits.

Tommy
Jeg markerer albumet.... eple i... så ønsker jeg å laste inn det riktige (via iTunes... last inn bilde(r) ) men dette fungerer ikke fordi det ligger et bilde der.
Jeg ønsker bare å fjerne det i første omgang ;)
Mvh.KW som ikke har høyreklikk ::)

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Vis info (Eple + i eller høyreklikk (ctrl + venstreklikk) og velg fra liste) -> Bilde -> marker bildet og trykk knappen "Slett".

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Hvis itunes først har lastet ned feil bilde er det lite sannsynlig at du får noe nytt. Men hvis du finner det rette bildet på amazon f.eks. er det jo bare å bruke det. Med mac er det bare å dra bildet direkte fra netteseren til vis-info boksen med musen.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg er usikker på om det er kastet ned feil bilde eller om jeg har lagt inn feil (bilde)
Letteste er jo bare å kaste hele skiten (albumsbilde og låtene å legge inn fra på nytt.

Tenkte jeg kunne lære noe men ingen av tipsene har fungert og ikke vises bildet under bilde i INFo heller (eple i) etter at jeg har markert alle låtene på oh Mercy.

En annen ting jeg mener å ha sett/erfart er at det noen ganger blir erstattet med nye bilder ved ny tsart av last inn bilder for hele iTunesbiblioteket)

F.eks. dette av Dire Straits som antgelig er et slikt to i en tilbud da med begge allbumsbildene på et cover.

Det dekorerer nå mitt DS debutalbum noe som ikke er ok. imo :mad:
Mvh.KW

Vedlegg

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Prøv å gjøre dette for hver enkelt fil, altså uten å markere alle låtene på albumet.

Om du har problemer med albumart så kan det være en ide å fjerne alle bilder, finne det bildet du vil ha på nett og dra det inn i infoboksen som tidligere nevnt (expose fungerer med dra-og-slipp).

Har du huket av for at iTunes skal organisere musikkmappen? Jeg mener den må være avkrysset for at bildet skal bli rett tagget.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@Greven der satt den vet du en og en så fungerte det.

Går det an å søke etter kun ett bestemt coverbilde via iTunes vanlige.
Tenker da på Oh mercy slik at det rette kommer inn, slik at jeg slipper å gå gjennom søk for hele biblioteket.

Til det siste du spurte om:JA
Mvh.KW

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Bra :)

Om du høyreklikker på albumbildet/notesymbolet og velger hent albumbilde evt markerer alle låtene på et album, skal den kun se etter bilde for det bestemte albumet.

Om det er spesielle album er det ofte like greit å google bildet. Du bør bruke bilder over 300x300 og det er som sagt bare å dra til info-boksen.

Topp Bunn