Fjern dine "solgte" annonser!

C

Cyber

Gjest
En liten bønn til den som leser dette og føler seg truffet: Kan du fjerne din annonse hvis gjenstanden er stjålet og den har stått som "SOLGT!" i 1 - 2 dager? Er utrolig mye gamle annonser som ligger på brukten og svært kjedelig å tråkle seg gjennom.

Ha ellers en god dag! :D
 

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
295
Antall liker
3
Helt enig.
Også dritlei av folk som redigerer annonsen sin slik at det står "SOLGT", hvorfor kan de ikke bare være greie å slette den hvis de først er inne og redigerer?
Så slipper vi andre å åpne annonsen bare for at det skal stå "solgt" nederst.

Hva er vitsen uansett, er dere så himla stolte over at dere har klart å selge noe?
"Æddabædda, nå er'n solgt"
 

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
434
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Eivind E skrev:
Helt enig.
Også dritlei av folk som redigerer annonsen sin slik at det står "SOLGT", hvorfor kan de ikke bare være greie å slette den hvis de først er inne og redigerer?
Så slipper vi andre å åpne annonsen bare for at det skal stå "solgt" nederst.

Hva er vitsen uansett, er dere så himla stolte over at dere har klart å selge noe?
"Æddabædda, nå er'n solgt"
Dette har blitt diskutert før, grunnen til at det har blitt oppfordret til å la annonsen være med "solgt" er bla. at det kan sammenlignes bruktpriser, det er lett å se hvor lett / vanskelig det er å få solgt enkelte produkter osv.


Edit: Tror Cyber har en spesiell selger i sikte her :)
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
dette løses med å skrive solgt i headingen... :)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.291
Torget vurderinger
4
rumath skrev:
dette løses med å skrive solgt i headingen... :)
Det er det beste ja, *******SOLGT**********
 
C

Cyber

Gjest
Ingen spesielle i sikte, jeg var bare lei av å lese igjennom en side der nesten halvparten har stått som solgt i dagesvis. Det er helt ok å sette som solgt når solgt, men jeg synes de skal slettes senest etter 3 dager.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.932
Antall liker
51.276
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
cybervision_ skrev:
Ingen spesielle i sikte, jeg var bare lei av å lese igjennom en side der nesten halvparten har stått som solgt i dagesvis. Det er helt ok å sette som solgt når solgt, men jeg synes de skal slettes senest etter 3 dager.
Støtter den!!!

O
 

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
434
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
cybervision_ skrev:
Ingen spesielle i sikte, jeg var bare lei av å lese igjennom en side der nesten halvparten har stått som solgt i dagesvis. Det er helt ok å sette som solgt når solgt, men jeg synes de skal slettes senest etter 3 dager.
oki, trodde det var en spesiell annonse, ettersom gjenstanden var stjålet :)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Det går også an å fjerne forrige annonse når den fornyes. Det er vel noen få gjentagende annonser som er et par sider tilsammen. Ikke minst en DAC med med den samme annonsen rundt 10 ganger.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.883
Antall liker
5.728
Torget vurderinger
1
Leikis. skrev:
Kanksje en ide å ha det slik som på AVforum at annonsen slettes etter en gitt tid.
Som sagt før - nye sider er på trappene, og den nye bruktbørsen vil ha helt annen funksjonalitet.
 

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Innlegg
193
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
14
Ligger en muliget i redigeringen av profilen der anonser automatik blir slettet,vist denne
ikke brukes må man slette manuelt.
Jeg synes det er greit å skrive solgt,å la det stå i anonsen til kunden har fått produktet.
I tilfelle kunden skull vere uheldig å slette meldingene,finner han lett selger ved å gå inn i anonsen.
Gamle anonser burde slettes enten av modulator eller programmvare tillpasning.
Keep it comming

R.J 8)
 

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2010
Innlegg
158
Antall liker
71
Torget vurderinger
2
Og vennligst begynn kjøpes- annonser med "Ø.K". Por favore.
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Noen ting må tydeligvis gjentas til det kjedsommelige. Dette har min varmeste støtte.

Kom igjen folkens! Dette er ikke vanskelig......
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Synes forøvrig at vi kan holde denne tråden konstant aktiv, så den hele tiden er synlig på "nyeste fra vårt forum". Kanskje endel latsabber husker bedre da.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.701
Antall liker
32.842
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
empty skrev:
Synes forøvrig at vi kan holde denne tråden konstant aktiv, så den hele tiden er synlig på "nyeste fra vårt forum". Kanskje endel latsabber husker bedre da.
Da gjør vi det, til noe bedre dukker opp ;D
Staffetpinnen går videre 8)

gismo
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Jeg fortsetter med å oppfordre folk til å slette annonser når produktet er solgt :). Det kommer til å glede mange av oss andre.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.917
Antall liker
14.072
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
PS Audio Duet Power Center solgt.
Annonsen fjernet nå.
Til de som måtte ha interesse av det:
Filteret ble solgt for 1000,-
 
C

Cyber

Gjest
For å ha det sagt, som trådstarter var det overhodet ikke min intensjon at dette skulle bli en tråd som skal piskes opp hele tiden for å ligge høyt på forumlisten, men heller et lite sukk der og da. De som pådriver slik aktivitet får ta det på sin kappe.
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
cybervision_ skrev:
For å ha det sagt, som trådstarter var det overhodet ikke min intensjon at dette skulle bli en tråd som skal piskes opp hele tiden for å ligge høyt på forumlisten, men heller et lite sukk der og da. De som pådriver slik aktivitet får ta det på sin kappe.
Hei.
Det var ikke meningen å overta tråden din. Jeg kan starte en egen tråd om dette om du ikke vil at denne skal brukes til formålet. :).
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.743
Antall liker
58.940
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Leikis. skrev:
Kanksje en ide å ha det slik som på AVforum at annonsen slettes etter en gitt tid.
Som sagt før - nye sider er på trappene, og den nye bruktbørsen vil ha helt annen funksjonalitet.
Jeg har sagt det før i en annen tråd, men gjentar fordi jeg tror det er lurt (selv om svenskene gjør det!)
Dette kan i mange tilfeller bidra til raskere salg:

Når gjenstanden legges ut for salg bør det stå HVOR den befinner seg.

Når annonsen legges inn må sted ,-evt postnummer legges i en rubrikk.

Dette er forslag, en ide`,og ikke ment som endelig mal. Eksempel:

*5018 BERGEN* *SELGES* *FORSTERKER* *NAD 3020 selges1000 kr/bud(evt mer tekst)*


*9415 HARSTAD* *KJØPES* * PLATESPILLER* *PRISKLASSE OPP TIL 10.000kr*

Annonsen bør ikke ligge mer enn 3-4 uker, Da bør den auto.slettes, så får man lage ny hvis hensikten ikke er oppnådd.
Selvsagt setter man "SOLGT" når gjenstanden er solgt eller fjerner hvis man har fått tak i det man ønsker kjøpe.
Jeg synes det er greit at annonsen er merket "solgt" i stedet for at den slettes med en gang. Det er både nyttig og artig og følge med på hva og hvordan ting omsettes. Står det priser får man jo enn hvis aning om hva som er realistisk å omsette brukt utstyr for.
 
C

Cyber

Gjest
empty skrev:
cybervision_ skrev:
For å ha det sagt, som trådstarter var det overhodet ikke min intensjon at dette skulle bli en tråd som skal piskes opp hele tiden for å ligge høyt på forumlisten, men heller et lite sukk der og da. De som pådriver slik aktivitet får ta det på sin kappe.
Hei.
Det var ikke meningen å overta tråden din. Jeg kan starte en egen tråd om dette om du ikke vil at denne skal brukes til formålet. :).
Bruk den gjerne, ville bare gjøre det klart at det ikke var min hensikt å ha det som en konstant plage-tråd. :)
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.586
Antall liker
544
Denne tråden er mer irriterende en *solgt* annonser på bruktbørsen.
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Jaerbu skrev:
Denne tråden er mer irriterende en *solgt* annonser på bruktbørsen.
Det burde jo motivere til å fjerne annonser. Ingen irriterende annonser, ingen irriterende tråd.......
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.586
Antall liker
544
To feil blir ikke en rett osv... Men kos dere. :p
 

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Innlegg
193
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
14
Di fleste som ikke sletter sine annonser,leser heller ikke noe på Forum.
Kansje vi burde legge inn et par ord i en overtekst på bruktbørsen,for å få bukt med problemet.

R.J
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ru-jo skrev:
Di fleste som ikke sletter sine annonser,leser heller ikke noe på Forum.
Kansje vi burde legge inn et par ord i en overtekst på bruktbørsen,for å få bukt med problemet.

R.J
Er det noe problem, egentlig? Er det noen som leser salgsannonser som er flere måneder gamle?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.964
Antall liker
13.325
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
en MÅ ikke lese kommentarene heller

vedr topoic:
det har faktisk en viss verdi med "solgt-annonser";
da skjønner man at objektet faktisk er omsatt og ikke bare forsøkt solgt og slettet
mvh
Leif
 

Tetragrammaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.05.2006
Innlegg
252
Antall liker
89
Sted
Sola utenfor Stavanger
Torget vurderinger
44
Sammenligning av bruktpriser blir ikke lett når de som setter annonsen til *SOLGT* også redigerer prisantydningen til *SOLGT*. Dessuten vet vi jo ikke om objektet ble *SOLGT* til prisantydningen heller.
 

quick-1

Medlem
Ble medlem
09.05.2011
Innlegg
9
Antall liker
0
Har vel egentlig aldri sett på dette som ett problem, så lenge "solgt" står i annonseoverskriften burde vel det være greit at annonsen fortsetter å stå der.?.
Hvis prisen endres til solgt er det litt dumt med tanke på prissammenligning senere...
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Jeg er en av de som skriver *solgt* i annonse overskriften. Men kan godt ta med pris den er solgt for også...

Men det er kanskje bare jeg som syns det er greit?

Syns en salgs annonse som egentlig bare er en link til en annen annonse er værre. Hvorfor ikke bare skrive annonsen?

Men det er det jeg mener da,mulig dere ser på det på en annen måte.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Jeg er selv en av de som setter solgt på annonsen når produktet er solgt.
Grunnen til at jeg IKKE sletter annonsen umiddelbart er at jeg synes den skal stå oppe helt til kjøper har mottatt varen. Siden jeg bor i NordNorge så kan dette i verste fall ta OVER 1 UKE. (hvis jeg sender helt syd i landet)
Når mottaker har hentet produktet, så bruker jeg å slette annonsen.
Skal det innføres en "autosletting" så synes jeg dette ikke bør skje før etter ca 14 dager etter at annonsen er markert med solgt.

Mvh Jan I
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.877
Antall liker
21.889
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gjør ikke meg noe om ***solgte*** varer blir liggende en ukes tid. Jeg er ikke innom så ofte...
 
Topp Bunn