Fjøsnisser på Hifisentralen?

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
@ CA
Nå er ikke jeg forsvarsadvokat for noen her inne, men synes kanskje at konkrete velmenende råd blir tolket veldig negativt. Som det skrives over: "dytte på eget merke". For meg er det viktig å lytte til de som har bred erfaring med sitt produkt og ikke bare synser om produkter som man har hørt på messe eller lest om i tester.

Det er stor forskjell på og barbere seg og skjære av seg hue!
Noen strekker dette veldig langt,det kan til tider bli for mye av det gode.

O
Da er det vel bare å formidle det til vedkommende!? Trenger vel ikke en egen tråd på slikt??

Lidenskapen hifi er kanskje større hos enkelte, og det noen kaller "for mye av det gode" kaller kanskje andre lidenskaplig engasjement;)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Uten at jeg skal fyre opp stemningen unødig mye her... men hvem snakker vi om? Tenker at hvis det kan startes en tråd som skaper usikkerhet, kan vel også usikkerheten settes navn på..? Spot on..
Vi skal definitivt ikke navngi noen i tråden. PM-er er private, og har man noe å rapportere, gjør man det gjennom de kanalene som finnes for slikt.

Hvis vi kommer dit, har plutselig CA rett i at dette er en mobbetråd, og det skal vi ikke ha noe av.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har selv fått mange pm om spørsmål om Technics SL. Det kan være flere grunner til det, men en av grunnene tror jeg at jeg kan SL12xx. Jeg har aldri hevdet å kunne spesielt mye om platespillere generelt, men SL1210 kan jeg. Nå kjenner jeg mer og mer til Rega RP10, men kan ikke påstå at jeg kan Rega generelt. Så får de som spør selv vurdere infoen og alternativene man får ut fra det.
Det å stille spørsmål til noen man stoler på pr. PM, og at denne svarer og gir hjelp tilbake på PM, er selvsagt bare hyggelig og positivt, og åpenbart ikke det jeg snakker om. Den typen kommunikasjon har jeg vært i begge ender av selv mange ganger.

Samtidig: Hvis man lurer på noe, er sjansen stor for at andre lurer på det samme, så å stille spørsmålet på et dertil egnet forum er aldri feil. Da blir svarene tilgjengelige og søkbare for allmennheten i ettertid. På en måte enda mer hjelpsomt. :)
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.857
Torget vurderinger
3
Ikke kødd med fjøsnissene. Vi får heller tåle en nissestrek i blandt.
Fjøsnisser er hjelpsomme figurer som fortjener all ros for sin innsats.
 

VikingFraNord

Medlem
Ble medlem
17.08.2016
Innlegg
25
Antall liker
25
Torget vurderinger
1
Uten at jeg skal fyre opp stemningen unødig mye her... men hvem snakker vi om? Tenker at hvis det kan startes en tråd som skaper usikkerhet, kan vel også usikkerheten settes navn på..? Spot on..
Vi skal definitivt ikke navngi noen i tråden. PM-er er private, og har man noe å rapportere, gjør man det gjennom de kanalene som finnes for slikt.

Hvis vi kommer dit, har plutselig CA rett i at dette er en mobbetråd, og det skal vi ikke ha noe av.
Nei..akkurat.
Jeg har ikke noe ønske om å være en kranglefant her inne, har fått mye god hjelp, både på pm og i en tråd jeg startet. Fra mange..
Poenget mitt i forrige innlegg er egentlig ganske enkelt..
Hva oppnår vi egentlig med å spre usikkerhet? (Det sies mye mellom linjene, uten at det er sagt..)Selvfølgelig er åpenhet bra, og i de fleste tilfeller det beste.
Hele poenget mitt med "spot on" er..
Hva oppnår og ønsker vi med en slik tråd?
Hvis det er åpenhet for folkeopplysningens del, da er dette helt på sin plass!
Hvis det er for å "ta" noen, mld det heller inn til moderatoren..
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Da er vi ganske enige. Faktisk tror jeg at jeg ber Høvdingen ta en titt og evt. luke ut det som handler om gjenkjennelige brukere som ikke deltar i diskusjonen. Tråden har IMO en verdi i seg selv, men bør ikke bli en krangletråd eller mobbetråd. Hvis noen lurer på hvem sladrehanken er, er det trådstarter selv.
 
Sist redigert:

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Mitt generelle inntrykk fra "sånne forum" er at de som er mest bastant og påstående med konkrete anbefalinger gjerne er folk som ikke har allverdens fartstid selv, og følgelig ikke har så mye erfaring å begrunne de med.
Det tar gjerne en tid å lese seg inn i et nytt forum men etter en stund kjenner man igjen gjengangerne og jeg løper selvsagt aldri ut og kjøper noe pga at en fyr på et forum har gitt beskjed om det. Men, det kan kanskje fort en kar med penger på bok som skal kjøpe sitt første oppsett gjøre.

Og, nå er det så vanlig at tråder her ender i krangling og hetsing av neandertalerne som tror at noe annet enn høyttalerne har noe å si for hvordan det spiller at det kan kanskje tenkes at folk begynner å vegre seg for å anbefale noe i åpne tråder?
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.417
Sted
Trondheim
Da er vi ganske enige. Faktisk tror jeg at jeg ber Høvdingen ta en titt og evt. luke ut det som handler om gjenkjennelige brukere som ikke deltar i diskusjonen. Tråden har IMO en verdi i seksuell, men bør ikke bli en krangletråd eller mobbetråd. Hvis noen lurer på hvem sladrehanken er, er det trådstarter selv.
Knis
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Da er vi ganske enige. Faktisk tror jeg at jeg ber Høvdingen ta en titt og evt. luke ut det som handler om gjenkjennelige brukere som ikke deltar i diskusjonen. Tråden har IMO en verdi i seksuell, men bør ikke bli en krangletråd eller mobbetråd. Hvis noen lurer på hvem sladrehanken er, er det trådstarter selv.
Knis
"audiofil"?

Dømrade autokorrektur!
 

Artanis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2016
Innlegg
223
Antall liker
127
Hva med å arrangere fjøsnissejakt i desember? Nei, hvis de vil gi sine råd under jorden så har de nok sine grunner. At man trekker under jorden kan også tyde på for aktivt Hi-Fipoliti eller for streng lovgiving. Jeg er relativt ny, men har ikke fått PMer i det skjulte, men tilsnakk for velmente råd har jeg fått et par ganger.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Men da blir jeg litt nysgjerrig på hva du mener med 'tilsnakk'. Tilsnakk som i 'det får du ikke lov til å si', eller tilsnakk som i 'jeg er uenig med deg'? Det første er ufint, det andre må vi alle tåle.
 

Artanis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2016
Innlegg
223
Antall liker
127
Men da blir jeg litt nysgjerrig på hva du mener med 'tilsnakk'. Tilsnakk som i 'det får du ikke lov til å si', eller tilsnakk som i 'jeg er uenig med deg'? Det første er ufint, det andre må vi alle tåle.
Bare for å være tydelig på det var ordet tilsnakk valgt med glimt i øyet. Tilsnakket tror jeg gikk mest på at formen på rådet var for diffust. Uenig må man kunne være.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er på mange måter akkurat det jeg ønsker meg, og synes jeg får, gjennom diskusjon i et åpent forum. :)

Et råd, etterfulgt av et 'jeg er ikke helt sikker på hva du mener', 'hva betyr dette i praksis for meg', 'jeg kan ikke xxx fordi, har du et alternativt forslag', 'jeg opplever det annerledes, og vil heller foreslå yyy'. Sånne ting gjør at vi alle får ta del i et bredere kunnskapsgrunnlag. Hifisentralen er nesten en organisme, og ingen enkeltmedlemmer har i nærheten av den kunnskapen som hele fellesskapet totalt sett sitter på.

Om du har et anlegg til 10.000,- eller 1.000.000,-, om du har holdt på med dette i 14 dager eller 40 år, avgjør ikke om ditt råd er verdifullt eller ikke.
 

Artanis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2016
Innlegg
223
Antall liker
127
Det er på mange måter akkurat det jeg ønsker meg, og synes jeg får, gjennom diskusjon i et åpent forum. :)

Et råd, etterfulgt av et 'jeg er ikke helt sikker på hva du mener', 'hva betyr dette i praksis for meg', 'jeg kan ikke xxx fordi, har du et alternativt forslag', 'jeg opplever det annerledes, og vil heller foreslå yyy'. Sånne ting gjør at vi alle får ta del i et bredere kunnskapsgrunnlag. Hifisentralen er nesten en organisme, og ingen enkeltmedlemmer har i nærheten av den kunnskapen som hele fellesskapet totalt sett sitter på.

Om du har et anlegg til 10.000,- eller 1.000.000,-, om du har holdt på med dette i 14 dager eller 40 år, avgjør ikke om ditt råd er verdifullt eller ikke.
Vanskelig å beskrive det bedre enn du gjør her.:)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Jeg har sett litt på tråden, og jeg er litt usikker på om det fremkommer helt klart at det siktes mot noen spesielle personer.

Hvis noen har noen kommentarer angående dette, så send meg gjerne en PM.

Jeg forøvrig litt usikker på om denne tråden kommer noen fornuftig vei, og jeg håper vi kan unngå at den ender i useriøsiteter.

Mvh
Høvdingen

Edit: ved nærmere lesing + litt hjelp så ser jeg at det siktes mot enkelt-medlemmer, og jeg setter pris på om dette kan unngås. Ta heller opp slike ting meg undertegnede eller moderator, og vi sørger for at f.eks. uoppfordrede meldinger stopper opp.

At enkelte predikerer litt om samme tema er nok ikke til å unngå, men vi har en regel mot slikt, og vi følger gjerne opp.
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Målet med Trådene her inne er vel å diskutere og ytre erfaringer rundt vår hobby.Om noen her inne på Forumet bruker Trådene til å lire av seg tull og tøv så bør det jo
ikke komme som en "bombe".Tendensen er vel den samme på alle sosiale medier.Beklagelig for de fleste som har noe å tilføye Trådstarter og oss som bare leser og
lærer utifra det som kommer fram i de ulike innlegg.Dette går jo sin vante gang og en etter en orker ikke være med på diskusjonen.Der taper man mye og seriøsiteten
med Trådene daler.Hva gjør vi med dette? Ingenting for alle tror til slutt at det skal være slik.Å være høflig og kanskje litt ydmyk er fremmedord som har blitt bortglemt
i all denne sosiale diskusjonen.Fellesskapet har nok litt å lære for å få dette på rett kjøl igjen.
Mvh Kenneth
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Om du har et anlegg til 10.000,- eller 1.000.000,- avgjør ikke om ditt råd er verdifullt eller ikke.
Jeg er uenig. Prisen er nok ikke så nøye isolert sett men den forteller ganske mye om hvor lenge man har syslet med sånt, så lenge man ikke møter på en nyrik lottomillionær. Og de tror jeg ikke det er så mange av her.
Vil anta at de fleste, med litt fartstid, har prøvet og feilet og kjøpt seg opp etterhvert som erfaring tilsa det og det er stor forskjell på å fleske frem 100k ila 15 år og å bruke komfirmasjonpengene på hifiklubben.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Se der. Uenighet, og det er helt greit.

Det er mange her inne som f.eks. har platespillerkombinasjoner til godt over 100.000,- men som overlater oppsett av dem til leverandøren. Om rådet nå gjelder f.eks. nettopp oppsett av platespillere, så vil jeg heller stole på en som har en Rega P1, har sett DVD'en til Michael Fremer, og har byttet den medfølgende pickupen til en 2M bronze på egenhånd. Eller en som har prøvd en dullion forskjellige pickupmerker på en en P3 om forsdeler og ulemper med de forskjellige, fremfor en som kun har latt seg servere stadig nyere og dyrere modeller av en 'hoffleverandør' (og jeg er muligens i en viss grad i den kategorien selv til tross for at jeg har hatt AT, og Orto selv, samt testet DV på egen spiller, og hørt gjentatte bytter mellom mange merker i relativt kjente omgivelser i min tid i butikk, og i venners relativt kjente og stabile anlegg).

Så. Jeg er fortsatt uenig. Poenget mitt var dessuten at det er selve rådet i seg selv som er godt eller dårlig, ikke en eller annen egenskap ved avsenderen.

Men. Altså. Diskusjonen i denne tråden handler om at vi mister muligheten til å bygge på hverandres kunnskap når vi lurer oss unna diskusjonen og 'tar det på PM'.
 
Sist redigert av en moderator:

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Se der. Uenighet, og det er helt greit.

Det er mange her inne som f.eks. har platespillerkombinasjoner til godt over 100.000,- men som overlater oppsett av dem til leverandøren. Om rådet nå gjelder f.eks. nettopp oppsett av platespillere, så vil jeg heller stole på en som har en Rega P1, har sett DVD'en til Michael Fremer, og har byttet den medfølgende pickupen til en 2M bronze på egenhånd. Eller en som har prøvd en dullion forskjellige pickupmerker på en en P3 om forsdeler og ulemper med de forskjellige, fremfor en som kun har latt seg servere stadig nyere og dyrere modeller av en 'hoffleverandør' (og jeg er muligens i en viss grad i den kategorien selv til tross for at jeg har hatt AT, og Orto selv, samt testet DV på egen spiller, og hørt gjentatte bytter mellom mange merker i relativt kjente omgivelser i min tid i butikk, og i venners relativt kjente og stabile anlegg).

Så. Jeg er fortsatt uenig. Poenget mitt var dessuten at det er selve rådet i seg selv som er godt eller dårlig, ikke en eller annen egenskap ved avsenderen.

Men. Altså. Diskusjonen i denne tråden handler om at vi mister muligheten til å bygge på hverandres kunnskap når vi lurer oss unna diskusjonen og 'tar det på PM'.

Vel. Du sier jo akkurat det samme som jeg, du bare vet det ikke selv.
Nå er nok jeg så langt fra ekspert på vinyl og spillere som man kan komme, jeg solgte samlingen billig og gikk heller for det nye fantastiske nye mediet cd midt på 80tallet.
Men interrresen for lyd mistet jeg ikke selv om den, utstyrsvis, har vært variabel underveis.

Men, tilbake til det vi snakket om og platespillerreferansen;
Tror ikke det er såå mange spillerere til over 100k som har aktive brukere her, og som aktivt sender pm til folk med sin første rp1 og "befaler de" til å bytte til "den dyreste stiften i verden"
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror ikke det er såå mange spillerere til over 100k som har aktive brukere her, og som aktivt sender pm til folk med sin første rp1 og "befaler de" til å bytte til "den dyreste stiften i verden"
Det tror ikke jeg heller. Jeg tror strengt tatt de ivrigste PM'erne verken er de med det dyreste utstyret eller den lengste fartstiden eller den største kunnskapen. Jeg tror de ivrigste PM'erne er de med de mest bastante meningene på det tynneste grunnlaget, og de med noe å selge.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Tror ikke det er såå mange spillerere til over 100k som har aktive brukere her, og som aktivt sender pm til folk med sin første rp1 og "befaler de" til å bytte til "den dyreste stiften i verden"
Det tror ikke jeg heller. Jeg tror strengt tatt de ivrigste PM'erne verken er de med det dyreste utstyret eller den lengste fartstiden eller den største kunnskapen. Jeg tror de ivrigste PM'erne er de med de mest bastante meningene på det tynneste grunnlaget, og de med noe å selge.

Altså, hvis du scroller litt bak i tråden, fremdeles enig.

Har jobbet i bransjen og solgt endel tungt utstyr og min erfaring er at de som kjøper nytt og dyrt gjør det av erfaring og ikke løse anbefalinger på internet.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Gode råd er bra. Råd gitt i det skjulte er unødvendig. Og får en slike råd er de sendt med en ubevisst eller bevisst agenda.
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Er dette virkelig et større problem?
Slett ikke frekt ment, men har selv veldig lite erfaring med uønsket pågang på PM.
Er det plagsomme gjengangere med en helt spesiell agenda så er vel Høvdingen rett adresse.
Så kan det vel også være at dette nettsamfunnet også består av mennesker som av ulike grunner vi ikke kjenner (introverte, syke, langsomme, usikre, dyslektiske, what have you) av og til finner det lettere å kommunisere råd/mening én til én enn å kaste seg til ulveflokken. Vil vi helst ha oss disse frabedt?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er dette virkelig et større problem?
Alt er relativt. ;)

Så kan det vel også være at dette nettsamfunnet også består av mennesker som av ulike grunner vi ikke kjenner (introverte, syke, langsomme, usikre, dyslektiske, what have you) av og til finner det lettere å kommunisere råd/mening én til én enn å kaste seg til ulveflokken. Vil vi helst ha oss disse frabedt?
Langt ifra. Vi ønsker disse INKLUDERT sammen med alle oss andre i forumtrådene.
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Det tror jeg også at de fleste av oss mener, men trådene kan kanskje fra tid til annen fremstå som en brutal terskel for enkelte. Jeg lever godt med å være en ignorantus og klaphatt, men andre kan jo av ulike årsaker streve noe mer med å bli skjelt ut bare fordi de kommer med et råd eller spørsmål innenfor sin hobby. Men det er jo ikke sikkert dette er et større problem heller ;)
 
A

ANM

Gjest
Desto mer jeg tenker på desto mer anser jeg det som et ikke-problem. Om en person kommer med uønskede hendvendelser har man tre valg. Fortelle vedkommene at du ikke verdsetter det personlige engasjementet, rapportere det eller blokkere personen.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.831
Torget vurderinger
23
Apropos, jeg har lurt på hva en klaphat egentlig er - og de jeg har funnet på Google er utelukkende danske! Prøv selv. Og de er her på forumet.


Klaphat


kl1.jpg


kl2.png
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke fått sånne PM-er selv på mange år, så det kan selvsagt ha forandret seg nå, men jeg antok nesten at det ikke var den beskjedne, stille og forsiktige typen som sto bak disse "privatrådene", men heller folk som har ganske sterke meninger de ikke er redd for å predikere. Derfor er det litt merkelig at de ikke gjør det i forumtrådene, IMO.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.831
Torget vurderinger
23
Jeg har ikke fått sånne PM-er selv på mange år, så det kan selvsagt ha forandret seg nå, men jeg antok nesten at det ikke var den beskjedne, stille og forsiktige typen som sto bak disse "privatrådene", men heller folk som har ganske sterke meninger de ikke er redd for å predikere. Derfor er det litt merkelig at de ikke gjør det i forumtrådene, IMO.
Har aldri fått PM av denne type så her er jeg uten erfaring. Men er det vanlig å få slike?
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Jeg har ikke fått sånne PM-er selv på mange år, så det kan selvsagt ha forandret seg nå, men jeg antok nesten at det ikke var den beskjedne, stille og forsiktige typen som sto bak disse "privatrådene", men heller folk som har ganske sterke meninger de ikke er redd for å predikere. Derfor er det litt merkelig at de ikke gjør det i forumtrådene, IMO.
Du kan absolutt ha rett, som sagt har jeg opplevd veldig få henvendelser bak gardinene. Ellers burde det som ANM nevner være en relativt enkel sak å rydde unna slike.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Desto mer jeg tenker på desto mer anser jeg det som et ikke-problem. Om en person kommer med uønskede hendvendelser har man tre valg. Fortelle vedkommene at du ikke verdsetter det personlige engasjementet, rapportere det eller blokkere personen.
Alternativt kan man komme med et høflig svar som er totalt intetsigende. Funker det også.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke fått sånne PM-er selv på mange år, så det kan selvsagt ha forandret seg nå, men jeg antok nesten at det ikke var den beskjedne, stille og forsiktige typen som sto bak disse "privatrådene", men heller folk som har ganske sterke meninger de ikke er redd for å predikere. Derfor er det litt merkelig at de ikke gjør det i forumtrådene, IMO.
Har aldri fått PM av denne type så her er jeg uten erfaring. Men er det vanlig å få slike?
Jeg trodde ikke det, men heller at det bare var noe som skjedde meg i begynnelsen. I det siste har jeg imidlertid hørt snakk om liknende ting fra et par andre uavhengige kilder som tyder på at det fremdeles skjer med nye forumbrukere. Jeg ble såpass forundret over dette at jeg startet tråden, og det høres jo ut som det ikke er så uvanlig. Pussig, siden jeg trodde at poenget med et diskusjonsforum var å diskutere i forumet. :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke fått sånne PM-er selv på mange år, så det kan selvsagt ha forandret seg nå, men jeg antok nesten at det ikke var den beskjedne, stille og forsiktige typen som sto bak disse "privatrådene", men heller folk som har ganske sterke meninger de ikke er redd for å predikere. Derfor er det litt merkelig at de ikke gjør det i forumtrådene, IMO.
Du kan absolutt ha rett, som sagt har jeg opplevd veldig få henvendelser bak gardinene. Ellers burde det som ANM nevner være en relativt enkel sak å rydde unna slike.
Ja, naturligvis.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Apropos, jeg har lurt på hva en klaphat egentlig er - og de jeg har funnet på Google er utelukkende danske! Prøv selv. Og de er her på forumet.


Klaphat


Vis vedlegget 399284


;)
Har ønsket meg en sånn til jul. Spent på om innenriksministeren hjemme har taket på nissen i år.
Jeg går heller for en klassisk ølhjelm, men dersom det finnes kombinert ølhjelm og klaphat, burde jo det være bankers! :D
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
uoppfordrede råd i PM er det heller tynt med
inkluderer man svenske forsterkere blir det ennå tynnere :rolleyes:
 
Topp Bunn