Diverse First Watt, gruppekjøp (nye B4 delefilter, nye F6 etc)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Bump


PS, til alle dere som har fått priser, det er den billigste prisen som gjelder der det er skrevet alternativer da vi nå er kommet opp i et bra volum for lenge siden :)




Da kan alle som har bestilt maile Reno HiFi og henvise til undertegnede så får dere individuelle bekreftelser, paypal betalinger, avtale om frakt/deklarering osv. Ren plankekjøring :)

NB! Det er fortsatt mulig å henge seg på for flere, tidenes beste kjøp av First Watt produkter til Norge er snart over!
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
2 stk pent brukte B1 preamper er på lager.
Utrolige 595 USD stk. Gjelder kun denne i dette gruppekjøpet.
Lurer litt på en selv kanskje? :)

FIRST WATT B1
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Dersom enkelte modeller ikke er på lager er jeg sikker på at man kan holde av til gruppekjøp pris selv om produksjonen skulle drøye :)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Minner om at alle som har bestilt må sende mail til Reno og henvise til meg

Dersom noen av dere andre som har fått prisliste på pm/mail ønsker å bestille kan dere si fra til meg eller egentlig maile direkte til:


Mark at Reno Hi Fi <mark@renohifi.com>

Og henvise til avtale med meg.





Og til dere andre, heng dere på gruppekjøpet nå, det er en unik sjanse som ikke kommer igjen!
Her kan alle modeller fra First Watt; forsterkere, delefiltre og preamp, både nytt og det som finnes på demo kjøpes til svært gunstige priser :)



Speccer: FIRST WATT PRODUCTS

Nytt: First Watt Products

Demo/brukt: Used First Watt Products
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Goddammit!

Jeg MÅ se disse prisene nå....kan du sende på pm HEL?

O.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
BUMP


NB! jeg er litt til og fra denne uken.

ArildD vil også svare på pm /mail og sende prisliste til de som ønsker det :)




Minner om at alle som har bestilt må sende mail til Reno og henvise til meg

Dersom noen av dere andre som har fått prisliste på pm/mail ønsker å bestille kan dere si fra til meg eller egentlig maile direkte til:


Mark at Reno Hi Fi <mark@renohifi.com>

Og henvise til avtale med meg.





Og til dere andre, heng dere på gruppekjøpet nå, det er en unik sjanse som ikke kommer igjen!
Her kan alle modeller fra First Watt; forsterkere, delefiltre og preamp, både nytt og det som finnes på demo kjøpes til svært gunstige priser :)



Speccer: FIRST WATT PRODUCTS

Nytt: First Watt Products

Demo/brukt: Used First Watt Products
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
I alle mailene og PMne så har bestillingen til en herre med initialene: J.S. (ikke knick men forbokstaver) forsvunnet.
Du skulle ha F6. Vil du sende meg en PM? :)
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Så er delefilteret bestilt :)
Den aller største delen av jobben er således gjort, så - skavinåse ... alt jeg trenger nå er å slenge sammen et par høyttalere.
Trenger man elementer eller holder det å tegne noen sorte sirkler på en sponplate? Jeg har spray-på-glitter til å pynte med. Har også lest det er populært med trådløst om dagen, men jeg satser likevel tråd, har masse tykt garn liggende. Dette blir spennende, har hørt så mye bra om slike IDY-prosjekter.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Ok, i give up.. Klarer ikke styre nyskjerrigheten lengre. Sender dere meg en pm med prislisten?
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Har du kontrollen HEL? :D
Hvor mange bestillinger ble det totalt? Det må jo være kjempegøy for Mark dette, og jeg vil takke deg for å organisere dette!
Kjempebra!
 

Prelude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
161
Antall liker
81
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Hei,
Er det for sent å hive seg på nå? Hvis ikke, kunne du sende meg en prisliste?
Mvh
Knut
 

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Går nok fint noen dager til med bestilling. Sender dere prisene. :) Arild
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Bra du følger opp ArildD :)



Fra Reno er 6 enheter betalt og sendt

To bestillinger skal effektueres

2-3 nye FW kunder er i pipeline



Det som forundrer meg er at ingen slår til på SIT1 eller SIT2????
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.539
Antall liker
102.899
Torget vurderinger
23
SIT variantene er for de som drivere med 110 dB++ kompresjonsdrivere. På mindre følsomme systemer blir det pustevansker. Simple as that.
 

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Du er kanskje inne på noe.
Men.. Hehe personlig føler jeg at FW jobber utenom alle kjente fysiske regler*
Mine Focal 1027be. Som dipper ned i 3 tallet hva ohm angår. De burde ikke være i stand til å spille så stort og massivt som de gjør med en liten F3.
Har ingen planer om å ha noe annet enn FW som hoved amp så lenge jeg driver med HiFi :)

*ren synsing
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
SIT variantene er for de som drivere med 110 dB++ kompresjonsdrivere. På mindre følsomme systemer blir det pustevansker. Simple as that.
Men det er jo en del her inne som har nettopp 110+ dB drivere tenkte jeg :)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
BUMP

BUMP


NB! jeg er litt til og fra denne uken.

ArildD vil også svare på pm /mail og sende prisliste til de som ønsker det :)




Minner om at alle som har bestilt må sende mail til Reno og henvise til meg

Dersom noen av dere andre som har fått prisliste på pm/mail ønsker å bestille kan dere si fra til meg eller egentlig maile direkte til:


Mark at Reno Hi Fi <mark@renohifi.com>

Og henvise til avtale med meg.





Og til dere andre, heng dere på gruppekjøpet nå, det er en unik sjanse som ikke kommer igjen!
Her kan alle modeller fra First Watt; forsterkere, delefiltre og preamp, både nytt og det som finnes på demo kjøpes til svært gunstige priser :)



Speccer: FIRST WATT PRODUCTS

Nytt: First Watt Products

Demo/brukt: Used First Watt Products
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.539
Antall liker
102.899
Torget vurderinger
23
SIT variantene er for de som drivere med 110 dB++ kompresjonsdrivere. På mindre følsomme systemer blir det pustevansker. Simple as that.
Men det er jo en del her inne som har nettopp 110+ dB drivere tenkte jeg :)
Jo, men det er forskjell på drivere og drivere også - og ikke minst horn og annet tilsluttet utstyr. Jeg har testet ut SIT i mellombass/bass også, og selv med 105-107 dB følsomhet så blir det kortpustet. SIT egner seg for store flerveis aktive hornsystemer med 110 dB++ høykvalitets moderne drivere og topp pre/kildemateriale, og da blir det en del bokser.... Spiller suverent best under et par Watt, og er således egentlig den eneste FirstWatt forsterkeren som lever opp til navnet....:D
 

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Innlegg
538
Antall liker
415
Torget vurderinger
6
Jeg vil gjerne også ha prisene dersom det ikke er for sent. Kan jeg få de på pm?

-Stein Ivar
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
NB, NB!

Snakket med Mark nå og et sett SIT monoblokker med svart faceplate har en særdeles fordelaktig pris :)
 

Prelude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
161
Antall liker
81
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Vurderer ny forsterker, men vet ikke hvilken som vil passe best. Systemet består av vinyl og cd spiller som går inn i en First Watt B1. Deretter skal de inn i ny effektforsterkeren for så å drive Avantgarde Uno Nano. Hvilken effektforsterker vil være best tror dere? Håper noen har tips:)
Knut
 

Haglund84

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2010
Innlegg
818
Antall liker
1.129
Torget vurderinger
18
Jeg vil gi et stort takk til HEL, som har sørget for at et rabatert aktivt B4 filter, nå er på vei hjem til meg i dette øyeblikk.:cool:
Godt organisert. Handelen gikk som rein plankekjøring.
Mvh
Erik
 
Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Takk for initiativet HEL. En SIT-2 til en svak sjel.
Horn neste?
 

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Vurderer ny forsterker, men vet ikke hvilken som vil passe best. Systemet består av vinyl og cd spiller som går inn i en First Watt B1. Deretter skal de inn i ny effektforsterkeren for så å drive Avantgarde Uno Nano. Hvilken effektforsterker vil være best tror dere? Håper noen har tips:)
Knut
Oh.. DEN er vrien, og jeg burde helt klart latt være å uttale meg..
Spørs på hvordan du vil ha lyd servert. Super detaljert, og du nyter å sitte på kanten av stolen å lytte mens du biter negler, J2.
Jeg hadde nok gått for F6 på et slikt system. Eller Fw's monoblokker..OM de er store nok..
Mark skrev dette til meg tidligere:

If you like the sound of the F3, there is nothing that sounds close to an F3 except maybe an F4 with the right preamp or F5 (and F5’s are now rare).

The J2 sounds different from any other amp. The J2 is not usually reviewed as analytical. The J2 is usually thought of as “pure” since it has a second-order harmonic which is similar to SET amps. The J2 is fast, forward, lots of bass, lots of top-end, and images fantastically. The J2 is also highly-detailed, and can be unforgiving of poor recordings. Guys love the J2 because they hear so much detail in their recordings which they’ve never heard before.
AD
 
Sist redigert:

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Koeln, Germany 24.06.2014 23:29 Arrival Scan ..
Hendelse nr 14. Men nuh er den i Europa. M2 nærmer seg :)
 

Prelude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
161
Antall liker
81
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Takk Arild:) Da blir det nok en J2, eller den kanskje mer safe F6. Har forespurt Mark også, og tar avgjørelsen straks jeg får tilbakemelding.

Stor takk til HEL som dro i gang dette :)

Knut
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Prelude:
Sit først, noe av det beste du får, 300B sound
deretter J2 som andrevalg, noe mer kropp i mellomtonen
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.868
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Det var litt synsing, hvor er Sluket når han endelig kan være til nytte hi hi? :)
 

Prelude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
161
Antall liker
81
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Takk HEL,
Litt redd Sit-2 skal få pusteproblemer så tror jeg går for J2. Avventer andre mail fra Mark med hans forslag, så slenger jeg inn en bestilling:)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Jeg ville ikke gått for 10W på Uno Nano, uansett om man ønsker 300b-sound eller ei.

J2 eller F6!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.539
Antall liker
102.899
Torget vurderinger
23
Det var litt synsing, hvor er Sluket når han endelig kan være til nytte hi hi? :)
Ja, du er god på synsing, skummelt det der. SIT er langt unna 300B, heldigvis. Med fare for gjentakelse; SIT forsterkerne med sin begrensede effekt og ikke minstforvrengningsstruktur bør i utgangspunktet benyttes på kompresjonsdrivere i flerveissystemer, eller til supereffektive (oppunder 100 dB/W) bredbåndselementer i mindre rom med korte lytteavstander osv.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.539
Antall liker
102.899
Torget vurderinger
23
Det var litt synsing, hvor er Sluket når han endelig kan være til nytte hi hi? :)
Sluket er som regel travelt opptatt med å gjøre, ikke synse :cool:
 
Topp Bunn