Fins det hodetelefoner som er mere lettdrevne enn Grado 325?

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Har en Grado 325 og en Phillips Fidelio x2 som på papiret er rimelig like, men Grado har likevel høyere lydtrykk ved samme volum innstilling, prøver derfor og få tips om merker som matcher eller er bedre enn Grado på dette feltet, tenker prisområdet fra 2000kr til 10000kr.
Grunnen til dette er att jeg sliter med dårlig hørsel og volumhjulet er på kl 4 ved bruk av Phillips Fidelio x2.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
11.052
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Mine Hifiman HE-R10D har en impedans på 60Ohm og følsomhet på 103dB, vs Grados 38Ohm og 98dB. Om du evt. vil merke noen videre forskjell vet jeg ikke, men det tilsier i alle fall at de skal være gi deg noe høyere volum. Ingen kjennskap til andre greier som er mer lettdrevne dessverre.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.172
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva med en kraftigere hodetelefonforsterker?
Bruker du forresten høreapparater?

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Har en Sennheiser Lucas forsterker som vistnok ikke er av det kraftigste, bruker høreapparat ute blant folk, hjemme legger jeg dem vekk, Lånte ett par Koss Porta Pro som lagde veldig veldig høy lyd med Sennheiser Lucas, så en hodetelefon om er like lett og drive som Koss men av bedre kvalitet ville være toppers. Har bestilt en Sony MDR 7506 som på papiret er hårfint mere lettdrevne enn koss Porta Pro, får håpe det stemmer, har og Hifiman Ananda på lista og vurdere. Bruker Sennheiser Lucas på soverommet og hovedsaklig til tv lyd.

Sist redigert:

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Har en Sennheiser Lucas forsterker som vistnok ikke er av det kraftigste, bruker høreapparat ute blant folk, hjemme legger jeg dem vekk, Lånte ett par Koss Porta Pro som lagde veldig veldig høy lyd med Sennheiser Lucas, så en hodetelefon om er like lett og drive som Koss men av bedre kvalitet ville være toppers. Har bestilt en Sony MDR 7506 som på papiret er hårfint mere lettdrevne enn koss Porta Pro, får håpe det stemmer, har og Hifiman Ananda på lista og vurdere. Bruker Sennheiser Lucas på soverommet og hovedsaklig til tv lyd.
For og oppklare litt, Sennheiser Lucas er en sirka 20 år gammel forsterker med en slaks surround effekt , derav navnet Lucas, har rigga opp en 65’ tv på soverommet så soverommet har fått en ekstra funksjon, og siden Kona hører supergodt og jeg superdårlig bruker jeg hodetelefon for att kona ikke får bakoversveis av lydtrykket på stereoanlegget, i stua bestemmer jeg lydtrykket og bruker suround anlegget med det volumet jeg trenger.

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.172
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ok. Jeg bruker høreapparater selv, men til alt, også hifi.

Topp Bunn