Mye som "Alan's Psychedelic Breakfast" fra Atom Heart Mother (?), da.til og med det egentlig noe håpløse sporet Seamus, som mange ikke kan forstå hvorfor er med på utgivelsen..
|
Mye som "Alan's Psychedelic Breakfast" fra Atom Heart Mother (?), da.til og med det egentlig noe håpløse sporet Seamus, som mange ikke kan forstå hvorfor er med på utgivelsen..
Tror Seamus er enklere å bli kjent med. Men liker Atom Heart også veldig godt. Men ikke så at jeg har oppkalt mynden etter den. Siden det er mynde jeg har og det er en mynde som jammer var det et helt glimrende navnevalg.Mye som "Alan's Psychedelic Breakfast" fra Atom Heart Mother (?), da.til og med det egentlig noe håpløse sporet Seamus, som mange ikke kan forstå hvorfor er med på utgivelsen..![]()
I den tiden ble jeg først kjent med noe av det som er viktigst for meg per i dag. Sementerte seg begynnelsen av 20 årene. Men mye av det hørte på den tiden er også totalt borte ofte av det jeg hørte på nå ville vært totalt ubegripelig da.Jeg postulerer at de fleste har sin "mest betydningsfulle plate" blant musikken de hørte på sent i tenårene, da musikksmaken "satt seg".
Hvordan stemmer det?
I forhold til hva jeg har svart tidligere i tråden, stemmer dette ganske dårlig med hva jeg spiller nå til dags, bare så det er sagt. Her går det sjelden eller nesten aldri i prog eller symfonisk rock eller hva man kan kalle tidlige Supertramputgivelser.Jeg postulerer at de fleste har sin "mest betydningsfulle plate" blant musikken de hørte på sent i tenårene, da musikksmaken "satt seg".
Hvordan stemmer det?
Min favoritt fikk jeg av to av mine onkler som 10-åring. Den var nettopp kommet ut, og jeg var fasinert av både coveret og musikkenJeg postulerer at de fleste har sin "mest betydningsfulle plate" blant musikken de hørte på sent i tenårene, da musikksmaken "satt seg".
Hvordan stemmer det?
Jeg var 10 eller 11 år da jeg fikk London Calling.Jeg postulerer at de fleste har sin "mest betydningsfulle plate" blant musikken de hørte på sent i tenårene, da musikksmaken "satt seg".
Hvordan stemmer det?
Du har sannsynligvis helt rett og trenger ikke å postulere noe som helst, selv om jeg fikk de store oppdagelsene tidlig i tenårene. Forskning (som alle prater om nå om dagen og gjemmer seg bak) viser ganske enkelt, og naturlig nok, at hjernen er mest mottagelig for inntrykk og gjør seg opp en mening før man har fylt ca. 20. Hvis ikke det var tilfellet, ville jo uttrykket "å lære av erfaring" være bortkastet. Erfaring er jo basert på det grunnleggende, det man tilegnet seg som ung.Jeg postulerer at de fleste har sin "mest betydningsfulle plate" blant musikken de hørte på sent i tenårene, da musikksmaken "satt seg".
Hvordan stemmer det?
Interessen ble vel vekket som 3-4 åring med Phillips headset i bare undiken på en stol ved gamlingens anlegg. Musikkvalget da var Doodle bugs med Lille Laila. Gamlingen makta ikke denne på repeat så mange ganger, så derfor headset. Men fikk tidlig lære meg å håndtere platespilleren. Det er vel drøye 40 år siden. Uten at den har vært framme på like mange år, er kanskje det den mest betydningsfulleJeg postulerer at de fleste har sin "mest betydningsfulle plate" blant musikken de hørte på sent i tenårene, da musikksmaken "satt seg".
Hvordan stemmer det?
Langt på vei enig! Fabelaktig plate. Fanget min interesse etter å ha hørt duoen Corea/Clarke i Kongsberg kirke, 2014, der de dro bl.a. Romantic Warrior så helt fantastisk. En stor opplevelseOm jeg bare kunne ta med meg 1 - en plate så måtte det være den her:
Vis vedlegget 381756
....selv om jeg da ville savnet mange fra FZ, KC og ELP......