http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9753336&sid=3aLlr1VyN296341&pos=51&tot=853&page=3
1: Kraftig
2: 80-tallet
3: Kl.A
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
Men en perfekt match til de vakre ESL-63 fra samme fabrikant er jo settet.
Hehe...er det så sikkert da Valentino? ;-)Men en perfekt match til de vakre ESL-63 fra samme fabrikant er jo settet.
1. Kan knapt kallast kraftig, denne vesle effektforsterkaren. Men han greidde å drage alle Quadhøgtalarane på passeleg lydnivå. Intensjonen med settet var å takle ELS 57, så om ein ser dette settet i lys av det, er han "kraftig nok". Men mange Watt er det ikkje, nei...http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9753336&sid=3aLlr1VyN296341&pos=51&tot=853&page=3
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Det stemmer. Dette er egentlig ikke en Walker konstruksjon. 988 er det. Denne har omtrent tilsvarende mellomtone som 63.Som en digresjon synes jeg personlig at ESL-989s mellomtone ikke matchet 63`n.
Ikke nødvendigvis, de kan være fra 80-tallet:2. Bommar med nokre tiår her, ja.
Siden du Valentino tar den lett ironiske tonen der, sper jeg på med litt mer bastante påstanderJeg burde ikke ta den ironiske tonen.
Jeg har bare hørt '63 trukket av gammel EC AW100. Fascinerende når man fant det søte punkt, som var heller smått, minnes jeg.
Takker, da vet jeg det 8)Det stemmer. Dette er egentlig ikke en Walker konstruksjon. 988 er det. Denne har omtrent tilsvarende mellomtone som 63.
Tja, ikke helt enig i den observasjonen.
Det er svært mye å hente på en "riktig" oppsetting av elektrostater, og at de har et rom de trives i.
Men se det har jeg jattet om mang en gang før her inne. Eksempelvis har flere lykkelige lyttere efterlyst hvor subben sto i mitt tidligere hjem
Jeg har aldri brukt sub.
Lyttegrisene er erfarne audioholikere, men jeg kan selvsagt ikke ta det til generell inntekt for Quadenes uovertruffenhet i enhver sammenheng.
Dog spiller Quad ESL-63 MUSIKK lekende lett og naturlig i mine ører som suverent overskygger 80-90% av høyttalerne på markedet i samme prisleie.
Ham om det :![]()