Finn minst 3 feil

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
I det minste drar den det meste, i motsetning til andre forsterkersett som drar noe mindre. Tydeligvis. Vakker var den knapt. Framifrå. Tror jeg legger meg.

K

kbwh

Gjest
Men en perfekt match til de vakre ESL-63 fra samme fabrikant er jo settet.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1

Nei nei, esl57 må det være, da blir det stil.....antiwaf! Men go'lyd da....innenfor et visst område (100-10k?)

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.714
Hehe...er det så sikkert da Valentino? ;-)
Derom strides de nerde ::)
Quad ESL-63 (og også ESL-57) er og var i mine ører langt forut for sin tid.
Utrolig hva en råsterk 250w/8ohm gjør med disse elektrostaene når resten av kjeden og rommet dubbedittene stå i er på stell serr`u 8) ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. Kan knapt kallast kraftig, denne vesle effektforsterkaren. Men han greidde å drage alle Quadhøgtalarane på passeleg lydnivå. Intensjonen med settet var å takle ELS 57, så om ein ser dette settet i lys av det, er han "kraftig nok". Men mange Watt er det ikkje, nei...
2. Bommar med nokre tiår her, ja.
3. Nei, trur ikkje det. Var ikkje varm nok.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.714
"Dead on" Arve, og akkurat som Valentino synes jeg ESL-63 er vakre.
Ikke minst lydmessig selv etter så mange år.
Dog gleder jeg meg til en lytt på ESL-2805/2905 i habile omgivelser.
Som en digresjon synes jeg personlig at ESL-989s mellomtone ikke matchet 63`n.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Som en digresjon synes jeg personlig at ESL-989s mellomtone ikke matchet 63`n.
Det stemmer. Dette er egentlig ikke en Walker konstruksjon. 988 er det. Denne har omtrent tilsvarende mellomtone som 63.

K

kbwh

Gjest
Jeg burde ikke ta den ironiske tonen.

Jeg har bare hørt '63 trukket av gammel EC AW100. Fascinerende når man fant det søte punkt, som var heller smått, minnes jeg.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
EC`s gamle 25 watter var jo toppen av lykke med ESL 57. Men senere EC'er var kke på høyden. Min siste forsterker på mine 57 var 2 x 18 watt PP triode. Rocket ikke akkurat huset, men du så deilig det var.
Sweet spoten for alle Quader er jo smaaaaaalt, men når en først drar noe slikt i hus, er man mest sannsynlig singel, og har kun seg selv å ta hensyn til:).

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.714
Jeg burde ikke ta den ironiske tonen.

Jeg har bare hørt '63 trukket av gammel EC AW100. Fascinerende når man fant det søte punkt, som var heller smått, minnes jeg.
Siden du Valentino tar den lett ironiske tonen der, sper jeg på med litt mer bastante påstander ;)

EC AW100 er en pinglete unyansert forsterker på Quad ESL-63. Jeg har prøvd ECs legendariske 25 watter på mitt ht.sett, AW250R (spiss, masete med pukkelbass), modda EC AW120DMB. Pøøøhhh...
Det står nederst hva jeg synes duger på Quad for meg.
Da snakker vi holografi, homogen musikalitet, 3D og nærvær.
Jeg mener da at du virkelig ikke har hørt hva ESL-63 kan Valentino. Dog er det ikke slik og forstå at du bare må skaffe deg innsyn og lytte erfaring med dette utstyr.
Det er helt opp til deg 8)

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.714
Det stemmer. Dette er egentlig ikke en Walker konstruksjon. 988 er det. Denne har omtrent tilsvarende mellomtone som 63.
Takker, da vet jeg det 8)

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.714
Tja, ikke helt enig i den observasjonen.
Det er svært mye å hente på en "riktig" oppsetting av elektrostater, og at de har et rom de trives i.
Men se det har jeg jattet om mang en gang før her inne. Eksempelvis har flere lykkelige lyttere efterlyst hvor subben sto i mitt tidligere hjem ;)
Jeg har aldri brukt sub.
Lyttegrisene er erfarne audioholikere, men jeg kan selvsagt ikke ta det til generell inntekt for Quadenes uovertruffenhet i enhver sammenheng.
Dog spiller Quad ESL-63 MUSIKK lekende lett og naturlig i mine ører som suverent overskygger 80-90% av høyttalerne på markedet i samme prisleie.
Ham om det ::)

K

kbwh

Gjest
Jeg hører ikke til EC-hallelujakoret.
Jeg mener å huske at Abrahamsen selv drev med 2 '57 per side for 20 års tid siden. Kunne være kjekt å høre Quader satt opp skikkelig, ja. Håper det blir anledning til det en gang.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
Har brukt noen timer på å sette opp Quader, og gått fra fortvilelse til himmelen i korte stepp :). Det er vel de høytalerene som har mest å hent på nitidig arbeid med oppsettet som Powerpoint skriver. Har heller aldri brukt sub. Det funker rett og slett ikke. ML sine hybrider har defor aldri vært noe alternativ.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.714
Det var ikke ment å få i gang oppbygging av lavtrykksfronter a la EC halleluja koret kontra annet forsterkeri bare så det er nevnt.
Jeg kan også opplyse om at jeg har klart å få mine Quad ESL-63 til å rocke.
Men til det trengs strøm og kraft "in Excess" ;-)og en liten oppfølging av Peter Walkers mening om plassering av ESL-63 samt for noen et par høyst nødvendige moddinger ;D

Topp Bunn