Filt på platespillertallerken

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Eg skulle forresten helse frå henne m.o.t. problemstillingane, og seie at vi kanskje bør vurdere i kva grad desse er religiøst betinga....
Vantro? Hiv henne på sjøen, flyter hun er hun heks og bør brennes, synker hun er du kvitt problemet...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vanntro? Heks? Hiv henne på sjøen, flyter hun er hun heks og bør brennes, synker hun er du kvitt problemet...
Hehe.. første generasjon Black Adder (selv foreslo han jo "The Black Vegetable" som et bra klengenavn på seg selv, men det var vel Baldrick, som på den tiden var den kloke, som forslo "The Black Adder"!). Konge logikk dette med hekseflyting!

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Han tok litt feil og ein gong....presenterte seg som "lack bladder"
Arve, du arve... håper du ikke er historielærer :)...
det var "Slack Bladder", og det var ikke engang han som sa det; det var Captain Flashheart som sa det når BlackAdder (som var blitt etternavnet hans, Edmund er fortsatt fornavn) da Captain BlackAdder skulle melde seg til "the twenty minuters" og begynne å fly for å slippe unna skyttergravene i Frankrike..., og det var i WW1-serien, dvs omlag 300 år ETTER at han begynte å kalle seg "Black Adder"...

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Filt på platespillertallerken ?

Nei takk ;D ;D

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Skulle ha likt å visst hva Linn egentlig har imot Ringmat. Synes helt ærlig at den gir bedre lyd enn filtmatta. Ikke bare annerledes - bedre.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Hvis det er riktig at Linn har imot Ringmat, skyldes det kanskje at de opplever det pinlig at andre med enkle midler lager noe bedre til LP12 enn de selv. At den perfekte spiller, oppgradert og finpusset gjennom vel 30 år, lar seg forbedre med litt papir og kork er kanskje tungt å svelge?

Personlig er jeg imidlertid ikke overbevist om at Ringmat er bedre enn filtmatta. Forskjellig ja, men ikke nødvendigvis bedre.

Jeg har valgt å beholde filtmatta fordi jeg ikke synes Ringmat kler spilleren. Kanskje er dette med utseendet også en medvirkende årsak til Linns skepsis?

mvh.
Ketil

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Hvis det er riktig at Linn har imot Ringmat, skyldes det kanskje at de opplever det pinlig at andre med enkle midler lager noe bedre til LP12 enn de selv. At den perfekte spiller, oppgradert og finpusset gjennom vel 30 år, lar seg forbedre med litt papir og kork er kanskje tungt å svelge?

Personlig er jeg imidlertid ikke overbevist om at Ringmat er bedre enn filtmatta. Forskjellig ja, men ikke nødvendigvis bedre.

Jeg har valgt å beholde filtmatta fordi jeg ikke synes Ringmat kler spilleren. Kanskje er dette med utseendet også en medvirkende årsak til Linns skepsis?

mvh.
Ketil
Enig med deg i at Ringmat ikke ser så bra ut på spilleren :) - men hos meg ligger det vanligvis en lp på tallerkenen, så da spiller ikke utseende så mye inn.
Hos meg oppfatter jeg i alle fall lydforandringen som en forbedring. Lydbildet blir litt mindre grumset, bunnen strammes opp. Synes ikke oppstrammingen går på bekostning av noen av de mer "musikkalske" kvalitetene heller. Men nå er det lenge siden jeg sammeliknet, kanskje på tide å ta en runde igjen.

... Etter et raskt bytte og en rask lytt, er jeg ikke like sikker lengen. Biller meg inn at Ringmat presenterer et litt mer "moderne" lydbilde - tonalt litt lysere. Lar filten ligge noen uker. Den TAR seg absolutt best ut.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Men nå er det lenge siden jeg sammeliknet, kanskje på tide å ta en runde igjen.

... Etter et raskt bytte og en rask lytt, er jeg ikke like sikker lengen. Biller meg inn at Ringmat presenterer et litt mer "moderne" lydbilde - tonalt litt lysere. Lar filten ligge noen uker. Den TAR seg absolutt best ut.
Har du hørt om placebo? ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Har du hørt om placebo? ;D

Kødda med deg, men husk at du har fått ny forsterker siden sist du prøvde.
Kanskje du ikke har prøvd siden før Krix kom i hus heller?
Hva vet vel jeg?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Velvel, jeg har nå prøvd å få tak i en AchroMat fra Funk for å prøve.. den leveres som 3mm og 5mm.. hmmm..
Går en tråd ang. Achromat på naim-forum p.t. En der påstår at 3mm ikke lages lenger.
Spennende å høre tilbakemelding når du får prøvd, Vidar. Hvor har du bestilt din fra?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Kødda med deg, men husk at du har fått ny forsterker siden sist du prøvde.
Kanskje du ikke har prøvd siden før Krix kom i hus heller?
Hva vet vel jeg?
Jeg jobber tross alt i helsevesenet, men vi driter i placebo. Effekt er effekt! :)

Du har imidlertid et poeng. Bytta ut Shanling SLM-a40MKII med Adyton Opera. Operaen gir mer snert i diskanten og framtryller mer detaljer. Shanlingen farget lyden litt grå ift til den nåværende.

Hører fortsatt ikke forskjell på sidene... Men satte på Ringmat igjen. Lydbildet BLIR ryddigere, litt strammere men ikke kaldere. Er lei for det, men jeg synes Ringmat fungerer bedre hos meg enn originalmatta. Synd men trist.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Går en tråd ang.  Achromat på naim-forum p.t. En der påstår at 3mm ikke lages lenger.
Spennende å høre tilbakemelding når du får prøvd, Vidar. Hvor har du bestilt din fra?
Jeg så det ja. Jeg fikk til svar på et spørsmål en annen plass at 5mm muligens låt bedre.
3mm er vel egentlig en matte for de som ikke har VTA-mulighet har jeg skjønt?
Jeg har bestilt min fra Maxwell HiFi, Funks eminente importør.

Mvh Vidar P

Topp Bunn