Fikk total noia !

Steinawarjar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.05.2011
Antall liker
0
Sted
Sør Trøndelag
Satt og hørte på musikk i dag. Jeg koste meg, helt til jeg begynte å legge merke til en summelyd fra venstre kanal :eek: ! Jeg spratt opp og skrudde ned volumet, og til min forskrekkelse ble summelyden bare høyere og høyere etter hvert som jeg skrudde ned! Det gikk kalt nedover ryggen og jeg kjente at jeg ble svett og kvalm. Volumet var helt nede, men summelyden fortsatte.
Jeg ønsker ikke å innrømme hvor lang tid og hvor mange "ting" jeg prøvde for å finne ut hva som var galt, men jeg skal fortelle løsninga;

Å skru av babycallen som sto oppå venstre høyttaler.

Fy fasan...

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.864
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
been there, done that ;D

kjenner til akkurat denne... babycallen hadde fallt bak anlegget og ingen oppdaget det

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde en ganske bra en for rundt ti år siden, da jeg bodde i en av tømmerhyttene i Lutvann leir. Jeg satt godt plassert foran anlegget med et eller annet fett i spilleren. Plutselig hørte jeg en lavfrekvent pulserende lyd som ble gradvis sterkere. Så gjorde jeg det audiofile gjør når de tror noe er alvorlig galt, kastet meg ned på gulvet for å slå av effektforsterkeren. Lyden fortsatte derimot å tilta i styrke til hele kåken rista. Først etter en stund hørte jeg at det var et helikopter. Det viste seg at en gammel dame hadde gått seg bort i Østmarka, og at det hang en Sea King ca. 15 meter over taket mitt. De fant dama til slutt, og alt gikk bra.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.265
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Zomby_Woof skrev:
Jeg hadde en ganske bra en for rundt ti år siden, da jeg bodde i en av tømmerhyttene i Lutvann leir. Jeg satt godt plassert foran anlegget med et eller annet fett i spilleren. Plutselig hørte jeg en lavfrekvent pulserende lyd som ble gradvis sterkere. Så gjorde jeg det audiofile gjør når de tror noe er alvorlig galt, kastet meg ned på gulvet for å slå av effektforsterkeren. Lyden fortsatte derimot å tilta i styrke til hele kåken rista. Først etter en stund hørte jeg at det var et helikopter. Det viste seg at en gammel dame hadde gått seg bort i Østmarka, og at det hang en Sea King ca. 15 meter over taket mitt. De fant dama til slutt, og alt gikk bra.
hva hadde du fått i deg den kvelden 8) ;D

mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Det er viktig å lære kjerringa å aldri sette ting på høyttalerne.

Steinawarjar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.05.2011
Antall liker
0
Sted
Sør Trøndelag
Når de "nye" høyttalerne ankommer går det ikke an å sette noe på dem lengre. JBL array utelukker uønsket babycallplassering. ;D

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.265
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Zomby_Woof skrev:
motoren skrev:
hva hadde du fått i deg den kvelden 8) ;D

mvh
MacAllan, dog ikke i hallusinogene mengder... ;D
ser det bare for meg at du hiver deg ned på gulvet med et helikopter svevende over taket ;D

ler så jeg griner

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.963
Min første mobiltelefon med vibrasjon skremte meg noen ganger. Jeg pleide å ha den i innerlommen på jakken eller brystlommen på skjorten. De første gangene den ringte rakk jeg å tenke "alt for tidlig med hjerteinfarkt" før jeg skjønte at det var en innkommende samtale. ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.325
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Mer bekymra for anlegget enn for babyen altså?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
slartibartfast skrev:
been there, done that ;D
Ditto, ikke babycall men en slik en:

Trodde seriøst jeg hadde fått feedback i rørene.

Vedlegg

Topp Bunn