Verktøy Fight club

G

Gjestemedlem

Gjest
Post de beste kampene. Selv er jeg mest K1 og finner boksing kjedelig, men i MMA og slikt er det mye gull.

Musashi og Hoost står høyt i kurs her og det er moro med en fight.

 
G

Gjestemedlem

Gjest
Andy Hug er en helt. Legendarisk downkick fra den mannen.

 
G

Gjestemedlem

Gjest
Men ok Jerome er ikke helt ute han heller da.

 
G

Gjestemedlem

Gjest
Vakkert -- hvordan møte en forvokst koreaner.

 
W

WayAhead

Gjest
En dårlig/bra regissert "kamp"...

Andre The Giant - 224 cm høy, 240 kg. Hulk Hogan: 201cm
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg leser Lyn McDonald om Somme om dagen. "Ultimat slåssing" som "idrett" er noe jævla piss.
 
W

WayAhead

Gjest
Javisst men med "puncher" på 450 - 500 kg er det greit at de har en "ring" å utøve "sporten" sin i...
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Sapp er jo litt et boletryne i min bok men .. eh han har jo noe i ringen å gjøre tross alt.

 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.742
Antall liker
13.231
Jeg leser Lyn McDonald om Somme om dagen. "Ultimat slåssing" som "idrett" er noe jævla piss.
Min fascinasjon for kampsport er svært nærme null, men på en måte er det jo idrett i sin reneste form. Det meste av sport handler om "hvem er sterkest / raskest", men så er det introdusert ymse noe aparte og tilsynelatende tilfeldige begrensninger for utfoldelsen. Som å skulle hoppe over hekker, fire måter å svømme på, at det kun er lov å satse med en fot i høyde (hopper MYE høyere med sats på to føtter og tilløp akkurat som man vil), at det ikke er lov å ha begge bena av bakken samtidig (kappgang), klassisk vs skøyting i langrenn, motstand mot V-stilen i hopping selv om all aerodynamikk tilsier at det er en bedre måte å hoppe på osvosv.

En god del idrett er også i stor grad en utstyrskonkurranse og bommer man der hjelper det ikke hvor god den fysiske formen til utøverene er, ref den norske langrennsfadesen i OL i Sosji.

Jeg har sansen for løping. Fortest fra A til B. Krever minimalt med utstyr og infrastruktur. Ingen smørebuss og asmainhalatorer kan trumfe at en skog afrikanere har et treningsgrunnlag fra barndommen det omtrent er umulig å matche om man vokser opp i den vestlige verden.

Sånn sett er MMA idrettens ideal i sin reneste form. Den stekeste vinner og begrensningene på hvordan man kan vinne er redusert til et minimum. Toppidrett er neppe spesielt sunt i utgangspunktet, selv om jeg heller ser at ungene begynner med langrenn enn at de satser stort på boksing.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.514
Antall liker
6.912
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En dårlig/bra regissert "kamp"...

Andre The Giant - 224 cm høy, 240 kg. Hulk Hogan: 201cm
Den godeste Andre var også en jævel å drikke øl... Angivelig skal det ha gått med 156 øl på en fest...

Johan-Kr
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Peter Aerts har og en lang fartstid i K1.
Love Aerts to bits. De der nederlandske gymsalene han produser noen fine fightere.

Men litt love til de bak jernteppet også. ... Datsik har vært ute en vinterdag før.

 

PKG

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.08.2012
Innlegg
1.126
Antall liker
166
 
Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
Ser vi en ny Alexey Ignashov her?

 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn