Field Music: Field Music ( Measure) Helstøpt dobbel album.

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
521
Antall liker
817
Torget vurderinger
8
Denne dobbel cd'en har fått veldig mye tid i cd spilleren i påsken.
Det er lenge siden jeg har kjøpt en cd med over 70 minutter pop/rock musikk som låter så bra og spennende.
I denne britiske gruppa fra Sunderland får jeg referanser til XTC, Sparks, 10cc, tidlig Steely Dan, men også til en gammel prog.rock favoritt som Gentle Giant.
Brødrene Peter og David Brewis spiller selv det meste på dette albumet.
Lydmessig er dette også helt topp med et til tider enkelt og åpent lydbilde, bla. med veldig bra gitar og trommelyd.
Bedre enn dette blir det ikke..!
 

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
kjøpte den nylig.

ja,dette var en spennende utgivelse ! kommer til å få mye spilletid fremover.mange sjangere i en salig blanding.det ene øyeblikket låter det som Zeppelin,så høres det plutselig ut som Talking Heads osv.en svært gjennomført rock-plate.det er sjelden kost i våre dager.

mvh. s,
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.212
Antall liker
1.315
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Hørte et spor av dem på HAL (P2) for en stund siden) og det hørtes bra ut. Skal sjekkes ut. Takk for tips
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Har skaffet meg plata, og selv om den trenger flere runder er det ingen tvil om at dette er fine greier (har forresten forrige skiva). En norsk anmelder innledet anmeldelsen av plata på denne måten: "Når Platesamlingen har hjemme alene fest - En orgie i god smak".
 
U

utgatt60135

Gjest
Min utsjekking konkluderte med at det var fin musikk, men ikke spennede nok (høye krav) til kjøp. Men jeg har jo tatt feil før 8). Ble obs på plata etter strålende kritikk på:

http://www.musikknyheter.no/record/6528.

Men jeg så ikke helt 10´ern ved første lytt i allefall. De utenlandske nettstedene jeg pleier å sjekke var mer måteholden og mer etter mitt inntrykk. Missforstå meg ikke - jeg bruker dem til å finne musikk, ikke bli påvirket av dem.

Nydelig cover. Og jeg skal som alltid ta en ny vurdering.
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
521
Antall liker
817
Torget vurderinger
8
Lyngen skrev:
Min utsjekking konkluderte med at det var fin musikk, men ikke spennede nok (høye krav) til kjøp. Men jeg har jo tatt feil før 8). Ble obs på plata etter strålende kritikk på:

http://www.musikknyheter.no/record/6528.

Men jeg så ikke helt 10´ern ved første lytt i allefall. De utenlandske nettstedene jeg pleier å sjekke var mer måteholden og mer etter mitt inntrykk. Missforstå meg ikke - jeg bruker dem til å finne musikk, ikke bli påvirket av dem.

Nydelig cover. Og jeg skal som alltid ta en ny vurdering.
Er veldig på linje med denne anmelderen i musikknyheter.no.
En bør gi denne et par omganger i spilleren før en forkaster denne. En klar sekser på terningen fra meg.
Jeg har også den forrige utgivelsen "Tones of Town". Dette er også et veldig bra album, men med den siste ugivelsen har de tatt et steg videre musikalsk etter min mening.
Og som sagt i første innlegg, et herlig åpent lydbilde som ikke er ødelagt av "overprodusering". Flere av sporene har bare en knall trommelyd...
mvh. atletico
 
U

utgatt60135

Gjest
atletico skrev:
Er veldig på linje med denne anmelderen i musikknyheter.no.
Har vært igjennom andre runde nå og plata vokser på seg merker jeg. Joda, plata er meget god, spennende og kompleks. Men synes fortsatt anmelderen tar i litt mye. Forøvrig liker jeg musikknyheter.no veldig bra. Gode anmeldelser og er ofte enige med dem.

Begynte med en 7/10, men ville nok ha gitt 8/10 etter 2 runder. Kanskje enda et hakk opp etter flere runder? Kanskje kjøper jeg den alikevel :). Virker helstøpt som du skriver, men jeg savner kanskje prikken over i ´en. Litt tydeligere melodier? Det tar aldri helt av, men kanskje kan det sies å være en styrke også.
 
U

utgatt60135

Gjest
Fortsatte på enda en runde og albumet droppet ned i handlekurven :D.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
det har blitt mye "namedropping" på denne utgivelsen.tiden vil vise om den vil stå på egne ben.hørte på disc 2 i går kveld,og de første låtene der hørtes ut som Queen på sitt beste.

mvh. s,
 
Topp Bunn