Hi-Fi magasin Fidelity nr. 61

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.477
Antall liker
4.291
Torget vurderinger
10
Å betale for å lese middeladrene (for å være generøs) menns upålitelige sanseopplevelser er ikke min definisjon på meningsfylt tidsfordriv særlig når innhoildet er på nivå med riksskrulla Märtha sine engleopplevelser.
...men det å gjenta seg selv på hifisentralen er meningsfylt tidsfordriv? :D :D :D
Det er ekstremt skjeldent noe bjeffer bare en gang........

Mvh.
SAL
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.981
Antall liker
6.160
Torget vurderinger
32
For et par uker siden testet jeg et par høyttalerkabler fra et ikke ukjent merke. Ikke avsindig priset, men heller ikke råbillig. Disse ble målt mot et par veldig billige skikkelige kabler som mange benytter. Da jeg koblet dem opp, fikk jeg følgende kommentar fra kjøkkenet der kona stod.

- Nå hører jeg mye mer detaljer enn før. Hva har du gjort?

Man kan si mye pent om kona mi, men placebo når det gjelder hifi biter ikke på henne. Ikke visste hun hva jeg holdt på med heller, men helt fra kjøkkenet 5-6 meter unna, og definitivt ikke i rett linje fra høyttalerne, hørte hun den samme endringen som jeg erfarte selv.

Det var riktignok ikke ABX-test, men i forhold til å vite hva som spilte, hadde hun ikke sett hva jeg gjorde, langt mindre at jeg hadde byttet kabler. Det hadde vært morsomt om noen som påstår lydmessige forskjeller i kabler er et resultat av det som skjer i vårt eget hode, kan forklare dette, for her skjedde det tydeligvis noe i hodet til fruen også...

Roy
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Likte godt dette nummeret! Entusiasmen står nesten utenpå bladet.
Har alltid likt bedre å lese om produkter i øverste klassen som jeg ikke får testet selv enn å lese om budsjettprodukter. Ikke godt å si hvorfor, men det handler vel om å drømme seg bort litt.

Det finnes uendelige måter å utforme et HiFimagasin på og derfor vil det alltid være rom for konstruktiv kritikk og ønsker. Det vil alltid være slik at det er kun skribentenes kvalifiserte mening man leser, men som man for eksempel er vant til fra nyhetsbildet er man nødt til å gjøre seg egne selvstendige tanker. Gruppetestene og second opinion er etter min mening et gode tiltak for å forsøke å nyansere for oss lesere, men helt i mål kommer man vel aldri.
Måten Fidelitygjengen utrettelig år etter år sprer entusiasme på og nærmest gir egne HiFiopplevelser verbale "vinger" er meget godt gjort og jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan de får til å beskrive lydsignaturer så presist. Kjenner som oftest igjen produktet igjen når jeg tester det selv. Feilaktige og intetsigende tester er etter min mening i et lite fåtall, og på den statistikken er det "ingen hifimagasiner over og ingen ved siden" av Fidelity
Har respekt for drivkraften og hele prosjektet Fidelity.
Takk!
 
Sist redigert:

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.179
Antall liker
706
Torget vurderinger
1
For et par uker siden testet jeg et par høyttalerkabler fra et ikke ukjent merke. Ikke avsindig priset, men heller ikke råbillig. Disse ble målt mot et par veldig billige skikkelige kabler som mange benytter. Da jeg koblet dem opp, fikk jeg følgende kommentar fra kjøkkenet der kona stod.

- Nå hører jeg mye mer detaljer enn før. Hva har du gjort?

Man kan si mye pent om kona mi, men placebo når det gjelder hifi biter ikke på henne. Ikke visste hun hva jeg holdt på med heller, men helt fra kjøkkenet 5-6 meter unna, og definitivt ikke i rett linje fra høyttalerne, hørte hun den samme endringen som jeg erfarte selv.

Det var riktignok ikke ABX-test, men i forhold til å vite hva som spilte, hadde hun ikke sett hva jeg gjorde, langt mindre at jeg hadde byttet kabler. Det hadde vært morsomt om noen som påstår lydmessige forskjeller i kabler er et resultat av det som skjer i vårt eget hode, kan forklare dette, for her skjedde det tydeligvis noe i hodet til fruen også...

Roy
Det har vi vel alle erfart - men det er vel ikke det dette handler om. Tråden tok fart når noen på pekte at for å få en HT til 250k til å yte maks så måtte man bruke kabler til neste samme beløp.

Flere av de faste leserne synes at dette er nyttig og veldig interessant å få lese om, mens andre slamrer med døra og går..........
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
For et par uker siden testet jeg et par høyttalerkabler fra et ikke ukjent merke. Ikke avsindig priset, men heller ikke råbillig. Disse ble målt mot et par veldig billige skikkelige kabler som mange benytter. Da jeg koblet dem opp, fikk jeg følgende kommentar fra kjøkkenet der kona stod.

- Nå hører jeg mye mer detaljer enn før. Hva har du gjort?

Man kan si mye pent om kona mi, men placebo når det gjelder hifi biter ikke på henne. Ikke visste hun hva jeg holdt på med heller, men helt fra kjøkkenet 5-6 meter unna, og definitivt ikke i rett linje fra høyttalerne, hørte hun den samme endringen som jeg erfarte selv.

Det var riktignok ikke ABX-test, men i forhold til å vite hva som spilte, hadde hun ikke sett hva jeg gjorde, langt mindre at jeg hadde byttet kabler. Det hadde vært morsomt om noen som påstår lydmessige forskjeller i kabler er et resultat av det som skjer i vårt eget hode, kan forklare dette, for her skjedde det tydeligvis noe i hodet til fruen også...

Roy
Det har vi vel alle erfart - men det er vel ikke det dette handler om. Tråden tok fart når noen på pekte at for å få en HT til 250k til å yte maks så måtte man bruke kabler til neste samme beløp.

Flere av de faste leserne synes at dette er nyttig og veldig interessant å få lese om, mens andre slamrer med døra og går..........
"Slamrer med døra å går" minner meg om når guttungen på 10 blir sur. Regner med at det er mer enn denne ene artikkelen i siste nr. Trenger ikke like alt vettu
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.400
Antall liker
63.563
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Kjøpte et Accurate hifi rack 4040 på surround.no for et par år siden. Mener det var særdeles rimelig, og kostet ca 2K. Jeg syntes det er stilrent og solid. Det er uten demping, men det kan jo ordnes på andre måter. Tror ikke de fører det lenger, og da er alternativet Sverige....

Beklager, her ble det feilkobling ;)
 

Vedlegg

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
For et par uker siden testet jeg et par høyttalerkabler fra et ikke ukjent merke. Ikke avsindig priset, men heller ikke råbillig. Disse ble målt mot et par veldig billige skikkelige kabler som mange benytter. Da jeg koblet dem opp, fikk jeg følgende kommentar fra kjøkkenet der kona stod.

- Nå hører jeg mye mer detaljer enn før. Hva har du gjort?

Man kan si mye pent om kona mi, men placebo når det gjelder hifi biter ikke på henne. Ikke visste hun hva jeg holdt på med heller, men helt fra kjøkkenet 5-6 meter unna, og definitivt ikke i rett linje fra høyttalerne, hørte hun den samme endringen som jeg erfarte selv.

Det var riktignok ikke ABX-test, men i forhold til å vite hva som spilte, hadde hun ikke sett hva jeg gjorde, langt mindre at jeg hadde byttet kabler. Det hadde vært morsomt om noen som påstår lydmessige forskjeller i kabler er et resultat av det som skjer i vårt eget hode, kan forklare dette, for her skjedde det tydeligvis noe i hodet til fruen også...

Roy
Den der er enkel å forklare Roy! Hun kjenner deg mye bedre enn du tror og vet intuitivt hva du holdt på med. Et halvt sekund er nok for henne å konstatere at nå trenger mannen en bekreftelse. Hun var i godlune
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.418
Sted
Trondheim
For et par uker siden testet jeg et par høyttalerkabler fra et ikke ukjent merke. Ikke avsindig priset, men heller ikke råbillig. Disse ble målt mot et par veldig billige skikkelige kabler som mange benytter. Da jeg koblet dem opp, fikk jeg følgende kommentar fra kjøkkenet der kona stod.

- Nå hører jeg mye mer detaljer enn før. Hva har du gjort?

Man kan si mye pent om kona mi, men placebo når det gjelder hifi biter ikke på henne. Ikke visste hun hva jeg holdt på med heller, men helt fra kjøkkenet 5-6 meter unna, og definitivt ikke i rett linje fra høyttalerne, hørte hun den samme endringen som jeg erfarte selv.

Det var riktignok ikke ABX-test, men i forhold til å vite hva som spilte, hadde hun ikke sett hva jeg gjorde, langt mindre at jeg hadde byttet kabler. Det hadde vært morsomt om noen som påstår lydmessige forskjeller i kabler er et resultat av det som skjer i vårt eget hode, kan forklare dette, for her skjedde det tydeligvis noe i hodet til fruen også...

Roy
Elementært. Oksydlaget ble slitt bort idet du reterminerte.
 
D

DL

Gjest
For et par uker siden testet jeg et par høyttalerkabler fra et ikke ukjent merke. Ikke avsindig priset, men heller ikke råbillig. Disse ble målt mot et par veldig billige skikkelige kabler som mange benytter. Da jeg koblet dem opp, fikk jeg følgende kommentar fra kjøkkenet der kona stod.

- Nå hører jeg mye mer detaljer enn før. Hva har du gjort?

Man kan si mye pent om kona mi, men placebo når det gjelder hifi biter ikke på henne. Ikke visste hun hva jeg holdt på med heller, men helt fra kjøkkenet 5-6 meter unna, og definitivt ikke i rett linje fra høyttalerne, hørte hun den samme endringen som jeg erfarte selv.

Det var riktignok ikke ABX-test, men i forhold til å vite hva som spilte, hadde hun ikke sett hva jeg gjorde, langt mindre at jeg hadde byttet kabler. Det hadde vært morsomt om noen som påstår lydmessige forskjeller i kabler er et resultat av det som skjer i vårt eget hode, kan forklare dette, for her skjedde det tydeligvis noe i hodet til fruen også...

Roy
Det har vi vel alle erfart - men det er vel ikke det dette handler om. Tråden tok fart når noen på pekte at for å få en HT til 250k til å yte maks så måtte man bruke kabler til neste samme beløp.

Flere av de faste leserne synes at dette er nyttig og veldig interessant å få lese om, mens andre slamrer med døra og går..........
Da er du over på diskusjon om priser, og ikke den evige debatten om det ER forskjeller på kabler eller ikke.
Her påpeker du selvfølgelig ett viktig poeng, og på samme måte som man er glad for rabatter når man handler, så er det vel ikke mange som hadde blitt lei seg for at kabler var billigere.
Selv om disse kablene brukt i denne testen skulle gi marginale forskjeller, så vil selv slike forskjeller oppleves som vesentlige på anlegg med ett hav av detaljer, stort og dypt lydbilde og definert/detaljerik bass.

Verdi vs kost er selvfølgelig helt på trynet, og det værste er at dette er kabler i den rimelige delen av high end spekteret.
Synergistic Research Gallileo systemet er vel regnet for å være verdens dyreste, komplett koster dette langt over millionen.

Selv fikk jeg ikke valhalla til å låte bra i mitt anlegg, men tviler ikke på at det var en godt match for disse.


DL
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.179
Antall liker
706
Torget vurderinger
1
Alle her inne hører forskjell på kabler - diskusjon avsluttet. Det jeg som skeptiker reagerer er pris i kombinasjon med mangel på interesse i å få en viss innsikt i hvordan og hva som skjer, i dyre kabler. I ytterste konsekvens kan man strippe en ML og Krell og se hvilke deler som inngår og hvilken krets topologi som er brukt. Men når kabler koster det samme som biler med eneste forklaring, type: "Engineered to the highest performance" da blir jeg lettere oppgitt.....
 
Sist redigert:

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Men kabler er da ikke sammenlignbart med hjul på en F1-bil?
Jo, det er faktisk det.
Et eksempel fra noen år siden: Kimber Monocle XL høyttalerkabler fikk super kritikk i Fidelity, noe som gjorde at jeg ville prøve om jeg kunne klare meg med disse isteden for mine Transparent Reference. Men etter få minutter ble det klart at anlegget låt som et til en tidendel av prisen. Skulle jeg ha beholdt disse kablene, måtte jeg ha solgt hele dritten og kjøpt meg noe langt billigere. :p

Jeg har også det siste året hatt anledning til å høre et oppsett hos en kamerat som virkelig har fått tveaket lyden til de store høyder. Ikke med verdens dyreste kabler, men med gode kabler som matcher og mye jobbing med rommet. Man får da et oppsett som VIRKELIG skiller, også når det gjelder kabler. (Og rommet er faktisk den viktigste komponenten i oppsettet, viktigere enn høyttalerne.)

For noen år siden var jeg litt nord for Oslo og hentet meg noen ARC monoblokker. Han kjørte på et anlegg til nærmere en mill og hadde oppgradert til ARC Ref 210 + ARC Reference 3 og noen fantastiske høyttalere som jeg nå ikke husker navnet på. Han kjørte på noen billige kabler til rundt 5-6 tusen pr stk (husker ikke navnet på de heller), men jeg kunne da ikke la være å si at jeg hadde gode erfaringer med Transparent Ultra i nye MM2 versjon. Han svarte at selv om han nå satt med et anlegg til en mill så hadde han aldri brydd seg om å prøve ut andre kabler. Jeg anbefalte han å gjøre det, og ba han ta kontakt med Morten hos NAT som sikkert gjerne ville låne ut. Noe han gjorde. Komplett sett med høyttaler og XLR-kabler. Fikk tilbakemelding etter noen måneder. Han hadde fått bakoversveis siden sist og jo, dette var fantastiske forskjeller. At det faktisk utgjorde like store forskjeller som å bytte f.eks effekttrinn.

Dette er bare noen eksempler tatt ut av løse lufta fra min ringe hverdan soedal. Kunne dratt mange flere.
Saken er at det ikke skal så stor fantasi for å skjønne at et anlegg i Vadseths klasse har enda større oppløsning/dynamikk og skiller derfor enda mer på kabler. Det blir derfor ganske så dumt, vil faktisk si at du driter deg regelrett ut ved å gå ut her i tråden og påstå at du vet bedre om hvordan forskjellene er i Vadseths anlegg. Det blir å dra på seg skylapper og ikke ville høre sannheten. Har du noengang sett deg i speilet og fått et glimt av Janteloven som sikkert står rett bak ryggen din? Jeg var faktisk inne i Photoshop og speilvendte gråtonene i profilbildet ditt. :) Fikk da et glimt av deg, men oppløsningen var for dårlig til å skimte skiltet som tydeligvis må stå bak deg..... hmm...

Nei, ærlig talt Soedal: ta deg en tur til Ålesund til høsten så skal vi få opp gluggene dine. ;)
hehe det var litt av en eventyr historie! skriver du barnebøker ?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Men kabler er da ikke sammenlignbart med hjul på en F1-bil?
Jo, det er faktisk det.
Et eksempel fra noen år siden: Kimber Monocle XL høyttalerkabler fikk super kritikk i Fidelity, noe som gjorde at jeg ville prøve om jeg kunne klare meg med disse isteden for mine Transparent Reference. Men etter få minutter ble det klart at anlegget låt som et til en tidendel av prisen. Skulle jeg ha beholdt disse kablene, måtte jeg ha solgt hele dritten og kjøpt meg noe langt billigere. :p

Jeg har også det siste året hatt anledning til å høre et oppsett hos en kamerat som virkelig har fått tveaket lyden til de store høyder. Ikke med verdens dyreste kabler, men med gode kabler som matcher og mye jobbing med rommet. Man får da et oppsett som VIRKELIG skiller, også når det gjelder kabler. (Og rommet er faktisk den viktigste komponenten i oppsettet, viktigere enn høyttalerne.)

For noen år siden var jeg litt nord for Oslo og hentet meg noen ARC monoblokker. Han kjørte på et anlegg til nærmere en mill og hadde oppgradert til ARC Ref 210 + ARC Reference 3 og noen fantastiske høyttalere som jeg nå ikke husker navnet på. Han kjørte på noen billige kabler til rundt 5-6 tusen pr stk (husker ikke navnet på de heller), men jeg kunne da ikke la være å si at jeg hadde gode erfaringer med Transparent Ultra i nye MM2 versjon. Han svarte at selv om han nå satt med et anlegg til en mill så hadde han aldri brydd seg om å prøve ut andre kabler. Jeg anbefalte han å gjøre det, og ba han ta kontakt med Morten hos NAT som sikkert gjerne ville låne ut. Noe han gjorde. Komplett sett med høyttaler og XLR-kabler. Fikk tilbakemelding etter noen måneder. Han hadde fått bakoversveis siden sist og jo, dette var fantastiske forskjeller. At det faktisk utgjorde like store forskjeller som å bytte f.eks effekttrinn.

Dette er bare noen eksempler tatt ut av løse lufta fra min ringe hverdan soedal. Kunne dratt mange flere.
Saken er at det ikke skal så stor fantasi for å skjønne at et anlegg i Vadseths klasse har enda større oppløsning/dynamikk og skiller derfor enda mer på kabler. Det blir derfor ganske så dumt, vil faktisk si at du driter deg regelrett ut ved å gå ut her i tråden og påstå at du vet bedre om hvordan forskjellene er i Vadseths anlegg. Det blir å dra på seg skylapper og ikke ville høre sannheten. Har du noengang sett deg i speilet og fått et glimt av Janteloven som sikkert står rett bak ryggen din? Jeg var faktisk inne i Photoshop og speilvendte gråtonene i profilbildet ditt. :) Fikk da et glimt av deg, men oppløsningen var for dårlig til å skimte skiltet som tydeligvis må stå bak deg..... hmm...

Nei, ærlig talt Soedal: ta deg en tur til Ålesund til høsten så skal vi få opp gluggene dine. ;)
hehe det var litt av en eventyr historie! skriver du barnebøker ?
Du har ikke mer å komme med enn nedlatende kommentarer til andre? Er det det eneste du har å bidra med? (som vanlig?)
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei!

Det er viktig å få med seg at det ble satt på billigere kabel ved tweaking av KEF the BLADE enn det som stod på. Vi er helt enig at prisen ikke er avgjørende for god lyd, det er teknologien bak som bestemmer lydkvaliteten. Vi kjenner til mye billig elektronikk som går langt utenpå dyre saker og det er som alltid viktig å matche sammen et stereoanlegg for best mulig lyd.

Mvh
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Elementært. Oksydlaget ble slitt bort idet du reterminerte.
Jaja. Så det var blitt oksydlag på de allerede tilkoblede kablene? Hvordan blir det forresten oksydlag der man har kontakt metall-metall? Blir ikke det nærmest lufttett?
Uansett, dette er en sånn "forklaring" som antagelig ingen hadde klart å få bekreftet ved høring. Hverken de som normalt hører forskjeller eller de som ikke gjør det. Ja, her tar jeg nærmest for gitt at de som kommer med denne "forklaringen" ikke har hørt dette i praksis selv. Det er bare enda en av disse "halmstrå"- forklaringene.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.166
Antall liker
10.691
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noe annet som ikke skal undervurderes er konas kjærlighet til mannen (og omvendt).. Ser en at den andre parten har stor glede av å ligge på alle 4 og bytte på små tweaks etc. Smiler og har det veldig fint så er det enkel psykologi å komme med oppmuntrende ord som om "nå låter det veldig bra kjære" og lignende. Humøret spiller veldig inn og slike godord setter igang kjemiske prosesser i hjernen som ofte kan spille positivt inn sansemessig.. Og faktisk dermed medføre at det låter bedre.
Min eks. innrømte det. Da jeg jobbet med anlegget så dreit hun egentlig i det, men så gleden min og gjerne spesielt når hun kom med oppmuntrende ord om strevet.
I etterkant så skrev jeg på forum at "kona som ellers ikke rører anlegget hørte til og med stoooor forskjell - så da må de kabelløfterene ha mye for seg".. Egentlig var det bare spill for galleriet og hadde ingen betydning fysisk sett. Psykologisk var det noe helt annet.
En veldig hyggelig gest var det og jeg fikk oppmerksomhet for interessen min som jeg kunne utbrodere videre for konene tar aldri feil.

Anerkjennelse er noe vi trenger fra tid til annen. Om det er hjemme med våre kjære eller her på HFS for våre siste innkjøp, diy kreasjoner, Kari Bremnes lytting seint på kvelden, konsert opplevelser etc.
 
Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Alle her inne hører forskjell på kabler - diskusjon avsluttet. Det jeg som skeptiker reagerer er pris i kombinasjon med mangel på interesse i å få en viss innsikt i hvordan og hva som skjer, i dyre kabler. I ytterste konsekvens kan man strippe en ML og Krell og se hvilke deler som inngår og hvilken krets topologi som er brukt. Men når kabler koster det samme som biler med eneste forklaring, type: "Engineered to the highest performance" da blir jeg lettere oppgitt.....
Hvem alle?
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.296
Antall liker
11.111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Alle her inne hører forskjell på kabler - diskusjon avsluttet. Det jeg som skeptiker reagerer er pris i kombinasjon med mangel på interesse i å få en viss innsikt i hvordan og hva som skjer, i dyre kabler. I ytterste konsekvens kan man strippe en ML og Krell og se hvilke deler som inngår og hvilken krets topologi som er brukt. Men når kabler koster det samme som biler med eneste forklaring, type: "Engineered to the highest performance" da blir jeg lettere oppgitt.....
Ikke jeg. -diskusjon gjenåpnet.
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Å betale for å lese middeladrene (for å være generøs) menns upålitelige sanseopplevelser er ikke min definisjon på meningsfylt tidsfordriv særlig når innhoildet er på nivå med riksskrulla Märtha sine engleopplevelser.
...men det å gjenta seg selv på hifisentralen er meningsfylt tidsfordriv? :D :D :D
Det er ekstremt skjeldent noe bjeffer bare en gang........

Mvh.
SAL
Det heter at det er vanskelig å lære en gammel hund å sitte. Det gjelder vel også for bjeffing...
Det blir for mye GGG: For mange Gretne Gamle Gubber som skal spre sin frustrasjon ved tastaturet.
Det blir som en reprise på de to gamle på balkongen i Muppet Show: de var aldri var fornøyd og hele tiden frustert.

Man må ikke lese Fidelity slik som erkekonservative kristne leser Bibelen.
Det er underholdning og drømmer på glanset papir på linje med Bonytt eller Autofil. Ikke noe annet.
Dersom en skribent i Fidelity er entusiastisk, blir han fort sablet ned og stemplet som useriøs blant enkelte.
Slik har det vært siden før Fidelity ble skapt, i de gamle Audio-dager.
Enkelte av kritisk den gang Fidelity ble dannet og har vært det siden.

Men mitt spørsmål blir da: Hva er alternativet?
Golf? Pensjonistbowling? Bingo? For all del ikke kom og si Se&Hør og siste nytt om Ari og Märtha!?
Nei, da leser jeg heller Fidelity!
Men hvis noen kommer opp med et HiFi tidsskrift som kan engasjere og spre glede om vår felles hobby i high end land i samme grad som Fidelity så tar jeg gjerne mot positive forslag (legg merke til ordet positivt...).

mvh
Finn M
 
Sist redigert:
Topp Bunn