Fidelity nr 53

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.766
Antall liker
21.657
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har jo ikke lest testen, men det er jo dette som er fremgangsmåten til entusiasten som skal ut og finne en høyttaler som passer utstyret (og rommet) gjør, er det ikke?

Språkstrid i en fidelitytråd, hæh? Jeg gir beng i hvilken målform det skrives på bare det er tydelig. Sagt på en annen måte: Heller inn til beinet saklig nynorsk enn blomsterspråk på bokmål. Der fikk dere den, fidelity.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Grumpy skrev:
Det forundrer meg at "språk-bruken" opptar mer spalteplass i kommentarene til Fidelity 53 enn faglig innhold.
- Eller er det bare meg som ikke klarer å skille det vesentlige fremfor det uvesentlige?

::)

Med beste hilsner fra København!
Det er også noen av oss som har medfødt korrekturleserblikk. Vi blir ekstremt forstyrret og får leseopplevelsen oppstykket av alle de trykkfeilene som Fidelity har slitt med helt siden oppstart.

Dette har vært påpekt mange ganger, og det er trist at redaksjonen ikke tar tak i problemet, eller innrømmer at problemet eksisterer.

Nynorsk leser jeg med glede!
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
sundkoien skrev:
For å skifte litt vinkel....:

Testen av "luksus" budsjett-stativhøyttalere(artig tittel) var jo egentlig spennende lesing, men legger merke til at å benytte samme kilde/forsterker til samtlige høyttalere kan slå mer eller mindre heldig ut.
De fleste som har fulgt med en stund vet at f.eks ProAc Tablette trenger et ordentlig spark bak for å "synge", og dette kom også fram som en kommentar fra en av testerne. Kanske de ikke burde skåret alle over samme kam?
Eller hva mener dere?

M
God konstruert elektronikk med lav forvrengning låter mer eller mindre helt likt.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Å beskrive opplevelser inn til beinet saklig ville skapt historiens kjedeligste publikasjon med et marked kun blant dem som vurderer hifi utelukkende på bakgrunn av kurver, Valentino. Fidelity ville vært ute i konkurskulda etter et par nummer. Den veien ble ikke valgt. Heldigvis.
 
V

vredensgnag

Gjest
impulse skrev:
Å beskrive opplevelser inn til beinet saklig ville skapt historiens kjedeligste publikasjon med et marked kun blant dem som vurderer hifi utelukkende på bakgrunn av kurver, Valentino. Fidelity ville vært ute i konkurskulda etter et par nummer. Den veien ble ikke valgt. Heldigvis.
Men kanskje være bittelitt tilbakeholden med uttrykket "verdens beste"? (verdas beste, overs. anm.)
Er det mulig?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg ser den, vreden. Virkelig. Og det er nok mulig, skulle jeg tro. ;)
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Etter en kjekk, liten tur til Sardinia er det hyggelig å finne en Fidelity-tråd i vigør og med konsruktive innlegg. Ja, Powerpoint, jeg ser nå at min kommentar om musikkstoff var defensiv og ganske urettferdig. Takk for justeringen. Og nei, jeg har ikke sendt inn noen artikkel til Fidelity. Bedre å skrive en ordentlig artikkel enn å begå syforeningsskvalder. Det er nesten like ille som å jamre over nynorsk i generelle vendinger.

Et menneske som får sitt indre oppstemt av musikkgjengivelse, og som lar seg inspirere til å beskrive opplevelsen i malende ordelag, er rett mann på rett sted i Fidelity. Vi har andre publikasjoner for mer teknisk orientert tilnærming, og Fidelitys egenart og stil er nå engang entusiastisk. Heldigvis.
 
Topp Bunn