Fidelity nr 19

O

om.s

Gjest
Det var mest ment som et lite spark i retning av HIFI+, som har fått mer skryt enn fortjent etter mitt syn. Sjekk denne tråden, så skjønner du at jeg mener Fidelity kommer godt ut i forhold til sine konkurrenter..

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1140900701

Jeg skjønner at denne fleipen blir uforståelig hvis man ikke har lest HIFI+ tråden på forhånd. Det var altså slett ikke ment negativt om Fidelity, tvert i mot.  :D
Nå ja, hvor mange har du selv lest av HiFI+? 2stk ? det er sterke karakterer du dømmer på relativt korte bekjentskaper.......

mvh

T

Thomas_Lutro

Gjest
Nå ja, hvor mange har du selv lest av HiFI+? 2stk ? det er sterke karakterer du dømmer på relativt korte bekjentskaper.......

mvh
I denne omgangen ja, 2 stk. Jeg har lest noen eks. for mange år siden, sist de var å finne hos Narvesen. Dette har derimot intet å gjøre med holdbarheten i den aktuelle testen. Det som står der, står der. Nok om HIFI+, denne tråden handler om Fidelity.

O

om.s

Gjest
I denne omgangen ja, 2 stk. Jeg har lest noen eks. for mange år siden, sist de var å finne hos Narvesen. Dette har derimot intet å gjøre med holdbarheten i den aktuelle testen. Det som står der, står der. Nok om HIFI+, denne tråden handler om Fidelity.
Du drog det på banen, og du falt ved det!. Ett tydeligere bevis for å prate hva man IKKE vet noe om, finnes vel knapt! eller?....

Les det mer regulært før slike bombastiske uttalelser faller........

mvh

T

Thomas_Lutro

Gjest
Du drog det på banen, og du falt ved det!. Ett tydeligere bevis for å prate hva man vet mindre om finnes vel knapt! eller?....

Les det mer regulært før slike bombastiske faller........

mvh
Hvis du vil føre denne diskusjonen videre: Jeg minner om at den har sin helt egen tråd...

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Hauk var knallmorsomt også denne gangen, topp 3 for min del!

T

Thomas_Lutro

Gjest
En liten rettelse til meg selv: Referansen til stålstrenger sto i Denon-testen til Jan Myrvold.

S

slowmotion

Gjest
- sukk -

"Leste" Fidelitei på Narvesen i går.

Tok ca 30 sekunder, men da leste jeg ikke "hjemme hos" reportasjen,
som sannsynligvis var det eneste som var nogenlunde interessant i bladet.

Jeg synes alle disse bladene er kjedelige , forutsigbare og intetsigende.

Og det er veldig synd, for jeg er sikker på at det ligger masse arbeid
og engasjement bak hver utgivelse. Redaktøren med medarbeidere
skal ha skryt for at de i hvert fall prøver.

Pent blad, fint papir, pene bilder.
Jeg så ikke etter prisen.

- sukk -

T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg synes alle disse bladene er kjedelige , forutsigbare og intetsigende.
Da er vel forklaringen ganske enkelt at du ikke er interessert i Hi-Fi-blader. Det er knapt rimelig å laste redaksjonen av Fidelity for dette.

Håper du finner annet lesestoff som treffer dine interesser bedre.

S

slowmotion

Gjest
Da er vel forklaringen ganske enkelt at du ikke er interessert i Hi-Fi-blader.
Du har sikkert rett. Jeg er mer interessert i musikk og godlyd. ;)

Det er knapt rimelig å laste redaksjonen av Fidelity for dette.
Det gjør jeg ikke heller.
Jeg skrev jo at de skal ha skryt for at de prøvde.

Håper du finner annet lesestoff som treffer dine interesser bedre.
På Narvesen? Tjah.... ;)

;)

O

om.s

Gjest
Nå ja, # 19 har fortsatt ikke kommet, tviler alikevel på om det overgår HiFi+, til tross for nylon el stål strenger ;)

mvh

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Synes bladet er fint , men det burde hvert noen artikler som

inneholdt litt mere twiks, akustikkforbedringer, kabel, strøm-

forbedrinsprodukter ets, og ikke bare i den grisedyre enden.

For den allmene i gata som ikke kan bytte utstyr som koster

en årslønn må de prøve å finne flere produkter i litt lavere pris-

klasse som låter nærme de dyre.

Leste cdspillertesten og tenkte her går det kanskje ann å finne

en av de rimligere cdspillerene som kan slå ens egen, som er

8å og kostet 8500. Men leser en mellom linjene i testen er det

alltid et eller annet som ikke er helt bra bare nesten.

Jeg etterlyser dermed at de rett å slett finner flere produkter i

den litt rimligere enden fra 5000-15.ooo som nesten hamler opp

med de beste, uten å ha for mye å klage på.

Kanskje finnes de ikke det er kanskje for mye å forlange.

Håper de kan få til et noe mer allsidig variert blad.

Lykke til.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hei holger1!

Dette var så rett på, at jeg bare MÅ svare.....
Så får heller redaktøren kjefte på meg hvis jeg har røpet for mye.  ::)

Som det står i nr.19, så er jeg fra nå av fast medarbeider i Fidelity.

Min oppgave fremover blir å oppgradere mitt eget anlegg på vegne av Fidelity.
Vi tar ett steg opp fra budsjettnivå, og produktene som testes skal ligge rundt 10.000,- (pluss minus 5.000,-)
Tweaks, kabler og diverse er også selvfølgelig interessant.

De testede produktene som er av de virkelig gode kjøpene i prisklassen beholdes i anlegget og blir med på veien videre.

Reality inntar Fidelity!!

Utgangspunktet finner du her, og i Fidelity nr. 20 har de to første produktene fått bryne seg på de eksisterende komponentene.

Så holger1, ditt ønske er herved innvilget  ;D

Anlegget som er utgangspunktet kan du se her:
http://avforum.no/minhifi/show.php/roda

Mvh
Rolf-Inge

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Det var virkelig en bra bildeframføring og meget inntresant.

Det ser virkelig låvende ut og gleder meg til fortsetelsen tror

det kan bli et meget bra fideliti i framtiden noen innspill er

alltid godt å ta med seg

Igjen ønsker jeg fideliti lykke yil med bladet, jeg har det hvertfall

på kjøpslisten neste gang.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Hei holger1!

Så holger1, ditt ønske er herved innvilget  ;D

Anlegget som er utgangspunktet kan du se her:
http://avforum.no/minhifi/show.php/roda

Mvh
Rolf-Inge
Hei, de derre In-line attenuatoren var interessante rothwellaudioproducts.co.uk

håper å få vite mere om dem. Jeg kunne trenge en par sånne,men tør ikke helt bestille da preampem min krever en viss minimum impedans og det er ingen info om impedansen på disse dingesene som jo kommer i serie/parallell med inngangsimpedensen på etterfølgende forsterker.. her trengs det rådgiving... ;)

mvh
Sleiven

GunnarB

Medlem
Ble medlem
01.05.2003
Antall liker
0
Først i dag kom nr 19. Utrolig så variabelt det kan være med posten....

O

om.s

Gjest
Endelig!!.. en Norsk test av SME 10, denne deilige vinylspilleren, som også står her hjemme  ;D

mvh

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
2
Hei Slowmotion!
Så det er du som står på Narvesen og slever i alle hifi bladene og stenger utsikten til lykkens portal,fy deg!!
mvh

T

Thomas_Lutro

Gjest
Endelig!!.. en Norsk test av SME 10, denne deilige vinylspilleren, som også står her hjemme  ;D

mvh
Heldiggris!

Hva synes du om artikkelen?

Jeg får sjukt lyst på SME av å lese den.
Men, når nøkterne, avbalanserte, nøytrale og trauste Gunnar skriver om nøkterne, avbalanserte, nøytrale og trauste produkter så kan han kanskje, for noen, virke litt avmålt i forhold til produktets verdi?? Det kommer liksom ikke noen store svulstige og blomstrende ordgyterier, som f.eks. Mike Fremer renner over av i omtale av samme produkter. Uansett, jeg går for Gunnar og hans tillitsvekkende skriverier!

O

om.s

Gjest
Heldiggris!

Hva synes du om artikkelen?

Jeg får sjukt lyst på SME av å lese den.
Men, når nøkterne, avbalanserte, nøytrale og trauste Gunnar skriver om nøkterne, avbalanserte, nøytrale og trauste produkter så kan han kanskje, for noen, virke litt avmålt i forhold til produktets verdi?? Det kommer liksom ikke noen store svulstige og blomstrende ordgyterier, som f.eks. Mike Fremer renner over av i omtale av samme produkter. Uansett, jeg går for Gunnar og hans tillitsvekkende skriverier!
Jeg holdt på avslutte det forrige innlegget med ," takk for de gode kommentarene GB, det er slik jeg kjenner spilleren også", selv om jeg i denne anledningen bruker 309 armen(SME 10A) men jeg har ikke GB´s solide bakgrunn for en slik sammenligning med de andre armene og spillerene, han referere til/mot.

Men en SME V var pågang for en kort tid siden, men selger trakk seg av div årsaker, men jeg slår til ved neste anledning ;D

Jeg finner også GB´s kommentarer mer tillits vekkende enn MF mer lyriske og nesten ubeherskede uttalelser i visse sammenhenger, godt vi kan enes om noen skribenter ;)

SME er uansett verdt investeringen, min har stått her i tre år nå, og den overlever nok evnt fremtidige utbyttinger i kjeden.......

mvh

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
569
Torget vurderinger
4
Nr 19 ennå ikke ankommet Florø!!!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.709
Torget vurderinger
28
Denne er ikke ment til deg spesifikt ahe, men generelt. Når og om folk får bladet, kan ikke det tas med Fidelity? Er lite interessant (trolig for flere) å lese når hver enkelt abonnent får bladet i postkassen.

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
569
Torget vurderinger
4
Jeg er nok i grunn helt enig, Fosse. Var mer et spark til posten og et forsøk på å finne ut om andre er i samme situasjon, og absolutt ikke noen kritikk av Fidelity. Jeg vil helst ikke ta kontakt med Fidelity for å få bladet dersom det likevel kommer om noen dager. Det har skjedd to ganger tidligere i løpet av siste året at jeg har blitt tilsendt nytt blad direkte fra Fidelity. Da mottok jeg 2 eksemplar omtrent samtidig, over 2 uker etter de første.

Mitt inntrykk er at Posten nå behandler sine kunder betydlig mer lemfeldig enn tidligere. Mottok en pakke nettopp som jeg fikk hentet samme dag den ankom pga. internettsporing. Hentelappen kom en uke senere.

Men OK, postfrustrasjon høre nok hjemme i en annen tråd.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.709
Torget vurderinger
28
Sliter selv med posten, så jeg skjønner frustrasjonen. (Har akkurat nå en pakke som brevsending som har brukt bortimot to uker innenlands - det er bare å håpe).

Som sagt, mer generellt ment. Ikke kritikk av deg ahe.

O

om.s

Gjest
Denne er ikke ment til deg spesifikt ahe, men generelt. Når og om folk får bladet, kan ikke det tas med Fidelity? Er lite interessant (trolig for flere) å lese når hver enkelt abonnent får bladet i postkassen.
En av de tingene som jo er litt irriterende bla med den sene postgangen, er at evnt interessante artikler som man vil/kan være med å kommentere bla her på forumet, forlengst er ferdig debatert når man mottar bladet, denne irritasjon retter seg jo ikke til det negative ved Fidelity, snarere tvert om, man vil ha det fortest mulig for man forventer noe hyggelig å lese på.

mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.709
Torget vurderinger
28
Jeg kunne ikke vært mer enig om.s.

Jeg har da også sagt noe lignende i en henvendelse til Vadseth. At vi skriker etter bladet må sees som et uttrykk for hvor stor pris vi setter på det.

Jeg synes bare at det blir et gjennomgangstema i alle tråder om Fidelity (og særlig denne gangen) hvem som har fått bladet når. Det er interessant å vite når det har kommet til førstemann, så man kan begynne å vente. Men akkurat når og hvor alle medlemmene på sentralen fikk det, det synes jeg er lite interessant å lese om (men meg om det).

O

om.s

Gjest
Jeg kunne ikke vært mer enig om.s.

Jeg har da også sagt noe lignende i en henvendelse til Vadseth. At vi skriker etter bladet må sees som et uttrykk for hvor stor pris vi setter på det.

Jeg synes bare at det blir et gjennomgangstema i alle tråder om Fidelity (og særlig denne gangen) hvem som har fått bladet når. Det er interessant å vite når det har kommet til førstemann, så man kan begynne å vente. Men akkurat når og hvor alle medlemmene på sentralen fikk det, det synes jeg er lite interessant å lese om (men meg om det).
Det er vel ett uttrykk for fustrasjonen fra de enkelte medlemmene, men det bør jo ikke dominere en tråd....

:)

mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.709
Torget vurderinger
28
I og med at jeg hadde en artikkel i bladet selv, tro meg, jeg ventet.

Vi er nok høyst enige skal du se.

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
569
Torget vurderinger
4
Tror muligens noen i Posten er interessert i hi-fi.
For tredje gang i løpet av siste året måtte jeg be utgiver sende et nytt eksemplar da bladet uteble.
Forøvrig kjempefin service fra utgiver; sendte bladet samme dag de blei gjordt oppmerksom på problemet, og bladet mottatt dagen etter.

Fikk lyst til å pirke bort i en musikkanmeldelse fra Tore Dag Nilsen. Han skryter uhemmet av ugivelsen Alegria, med Wayne Shorter. Albumet hevdes å vere nytt, og er nær ved å kvalifiseres til årets album, i MARS. Jeg er helt enig i at mannen som har passert 70 år har levert et fantastisk og nyskapende album, men nytt er det ikke. Jeg har snart hatt det i 3 år, og på mitt omslag står det 2003. Men et fantastisk album med god musikk (og lyd) er det, så løp og kjøp!!

Topp Bunn