Fidelity 66

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Innlegg
113
Antall liker
28
Torget vurderinger
2
Har et ønske om test av Kaiser høytalere i et av de kommende Fidelity. Både den gulvstående modellen Kawero og stativmodellen Chiara. Synes forøvrig at bladet holder god gammel kvalitet med utfyllende tester der de ulike skribentene gir sine synspunkter på produktene. Mvh Øyvind
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Siste Fidelity har blitt mer 'folkelig' mhp. innhold synes jeg. Håper ikke at man nærmer seg L&B og Stereo for mye.
Jeg synes det er kjekkest å lese om produkter med høy 'må ha' følelse selv om de kan være uoppnålige rent kostnadsmessig i forhold til budsjettsegmentet.
Og hvor blir det av testen av PS Audio Directstream Transport/DAC komboen (håper denne kommer)?
Håper også på test av Audio Music 833s som en oppfølger til 805M.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hei, Distinctive. Jeg har hatt PS Audio Directstream-dac'en i hus(ikke transporten) og fikk den helt fersk fra samlebåndet. Den trenger laaang innkjøringstid, og selv om den fikk noen timer hos meg, følte jeg ikke at den var helt der den skulle være før jeg måtte levere den tilbake fordi den skulle brukes på messa i fjor. Den innkjøres fra fabrikk, men akkurat denne ble sendt ut uten den åpenbart helt nødvendige prosessen for å rekke til furet, værbitt i tid for Horten. Fint at du minnet meg på det, jeg tar kontakt med importøren og hører om ikke en godt innkjørt Directstream burde ha et gjesteopphold her igjen, så vi får rodd den båten til land. Og for ordens skyld, det var altså ikke komboen jeg testet. Hadde vel ikke hatt noe i mot det..

Fidelity holder klart fast på profilen sin, men fra tid til annen vil det selvfølgelig være produkter av mer "folkelig" karakter vi omtaler. Særlig som nå, når high-end tidvis er ganske avsindig kostbart og det finnes voldsomt gode produkter med helt enestående egenskaper som ikke krever huslån. Som Buchardt-høyttalerne, Electrocompaniets nye riaa og den fenomenale Audio Technica ART9. For å nevne noen.
 
Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Takk for tilbakemeldingen.
Det stemmer bra med lang innkjøring og dessuten så må den testes med nye Huron OS ombord som tar den til elevert nivå.
 

ToreA

Medlem
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
40
Antall liker
7
Sted
Alta
For min del syns jeg det er bra at det blir testet flere produkter i en mer 'folkelig' prisklasse. Jeg syns det er bortkastet å lese om komponenter som jeg aldri kommer til å få råd til. (mitt dyreste komponent koster vel ca 20K)

Men det er sikkert mest for at jeg ser på hi-fi blader mer i et 'nytteperspektiv', enn som underholdning.

Det jeg liker med Fidelity, er at produktene blir beskrevet så inngående med personlige oppfatninger/opplevelser. Noe som gir meg et bedre grunnlag før eventuelle nyinnkjøp.
Slik som f.eks testen av Arendal Sound Tower i forrige nr. Før jeg leste den, var jeg bombesikker på at jeg skulle ha dem (med grunnlag i andre tester).
Men etter å ha fått belyst 'svakhetene', tenker jeg nå at det KAN være andre alternativer som kan passe mitt behov bedre.
 
Topp Bunn