Forsterkere Fezz Audio Silver Luna - Erfaringer?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Opp i mot LM Audio 211IA? Gjevnbyrdige og like, eller to vidt forskjellige ting?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ser fin ut den, men i motsetning til nevnte LM har den tilsynelatende ikke fjernkontroll.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Fjernkontroll er ikke briste eller bære for meg :cool:
Det er bra! Egentlig ikke for meg heller, den preampen jeg har nå er faktisk min første amp med fjernkontroll. Og det er fullt mulig at den bekvemmeligheten blir prioritert bort når jeg kjøper ny pre, gjerne vintage rørpre. Og da er sjelden fjernkontroll noe som er aktuelt.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fjernkontroll er ikke briste eller bære for meg :cool:
Det er bra! Egentlig ikke for meg heller, den preampen jeg har nå er faktisk min første amp med fjernkontroll. Og det er fullt mulig at den bekvemmeligheten blir prioritert bort når jeg kjøper ny pre, gjerne vintage rørpre. Og da er sjelden fjernkontroll noe som er aktuelt.
Morro med Vintage, og utrolig mye fint ute på markedet til gode priser om man vet hva man ser etter.
Jeg for min del vil prøve meg med rør på AN-Kene mine uten at det tømmer kassa helt. Og leser at både LM audio og Fezz er mye bang for the bucks.
Fezz sin lille EL34 amp ser jo også meget sexy ut i rødt. Ikke umulig at jeg går for noe sånt. Men hadde vært morro å hørt om noen hadde gjort seg noen synspunkter, og evt hadde vært "hands on" på noen av de.
Har huset for meg selv noen uker i sommer, mens jeg jobber, og resten av familien er på ferie. Tenkte å leke meg litt da, kombinert med litt oppussing og om møblering.

Har også hatt inne Naim CB settet på overhaling og service, men vurderer å selge dette for evt ha noe mer å putte i potten. Ny Riaa står også på programmet utover høsten.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Blodtrimma Chrome Bumpers som nettopp har gjennomgått service. Det kan jo være noen som har et innbyttetilbud?
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Tja, vet ikke hvor mange som tar vintage i innbytte..
Spiller jo no infor..... bra da. Får se hva som dukker opp. Ikle noen dårlig match til AudioNote K heller. Men er utrolig nysgjerrig på rør om dagen :rolleyes:
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg har faktisk hørt den forsterkeren på messa i Gøteborg i fjor høst. Den låt nydelig. De får veldig bra kritikk internasjonalt, og jeg lurer på om ikke Mala Audio har fått Fezz-agenturet nå.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ja, har sendt en melding til Mala Audio for å få klarlagt dette.
Fezz virker utrolig gjennomtenkt og har også sine egne topspec trafoer.

.......the amplifier is equipped with their own "toroidy.pl" speaker output transformers and mains transformers. The very same company manufactures transformers for such well-known audio companies as: Mytek Digital, Lampizator, Wile, and many others. Moreover, it need be noted that Fezz Audio posseses its own workshop and paint-shop, where they produce their chassis for the amplifiers.

http://stereoikolorowo.blogspot.no/2015/12/fezz-audio-silver-luna-vacuum-tube.html
 
Sist redigert:

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Mala skuffer jo ikke.... og jeg har fått litt å tenke på.

Tråden kan muligens skifte retning, og jeg må i tenkeboksen.

Har fått mye inputs på LM216IA som en god kandidat. KT88 rør.

Ser potent ut og ganske sexy på sin gammeldagse Western Electric aktige måte....

Inputs? :cool:

193685d1365769251-testere-av-lm-audio-216ia-og-218ia-sa-kes-integrerte-ra-rforsterkere-216ia.jpg
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er også en lekker amp, men med så lettdrevne ht som AN-K trenger du kanskje ikke den ekstra driven KT88 belønner deg med i forhold til EL34? Mala har tilbud på 211 nå. Under 9000 kroner.

Da jeg nevnte innbytte tenkte jeg mest på privat handel, men ser at det er alt annet enn tydelig.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Tenkte på det, men tenkte også at man er litt mer fleksibel mtp fremtidige høyttalere.

Og 22+22W i Triodemodus kan være akkurat passe.

Og så kan man hente ut 38+38W i Ultralinear om man må :rolleyes:
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.957
Antall liker
5.547
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Mala skuffer jo ikke.... og jeg har fått litt å tenke på.

Tråden kan muligens skifte retning, og jeg må i tenkeboksen.

Har fått mye inputs på LM216IA som en god kandidat. KT88 rør.

Ser potent ut og ganske sexy på sin gammeldagse Western Electric aktige måte....

Inputs? :cool:

Vis vedlegget 448376
Har hatt 216 et par måneder og den spiller helt herlig sammen med Spendor a6 :) Har slått meg til ro med dette for en lang stund, tror jeg ;)
Vil absolutt gi 216 min anbefaling! Har også hatt 211 innom, men ikke med disse høyttalerne. Likte den også godt.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ja leser mye godt om 216.
Må vel lese meg opp litt på rør igjen også tenker jeg. Mange år siden jeg knotet og rullerte på rør.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
216 kjenner jeg veldig godt. Det er pur magi til peanøttpris. Kan du strekke deg til den, er det bare å hoppe i det. Jeg vet ikke om noen ting til den prisen som kommer i nærheten engang.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tenkte på det, men tenkte også at man er litt mer fleksibel mtp fremtidige høyttalere.

Og 22+22W i Triodemodus kan være akkurat passe.

Og så kan man hente ut 38+38W i Ultralinear om man må :rolleyes:
Det er mer framtidssikret å ha litt ekstra krefter. Det er en ikke ubetydelig årsak til at jeg neppe selger mine monoblokker med KT88, selv hvis det skulle lure seg en liten SET inn i krypten. Når impulse gir tommelen opp er det god grunn til å hoppe på toget, han har hørt flere rørforsterkere enn de aller fleste.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Da spørs det om det rett og slett blir en slik :)
Spent på resultatet. Vel, det var egentlig en høflighetsfrase siden vi allerede vet det er en vellykket forsterker som er et kupp til prisen. Men jeg er litt ekstra spent likevel fordi min eldre bror vurderer akkurat den til høsten. Da håper han å få solgt sitt pene Hafler-sett som delfinansiering.han er ikke som meg, med reserveforsterkere og alternativ rigg. :rolleyes:
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Da er en 216 bestilt og det gledes.
Mala kom til oppbrekt dør i morges i sitt nye lokale. Så det tar muligens litt tid med det formelle.
Men jeg er på hyttetur i Ryfylket, og bruker ledige stunder til god kaffe og litt drømming, og har dermed ikke travelt.
Synd at en i oppstarten skal oppleve faenskap som dette. Håper det ikke er ødelagt for mye.

Uansett.... en sølv/hammerslag lakkert godsak sendes i min retning om ikke lenge.
 
Topp Bunn