Fester til frontramme

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Heisann!
har prøvd 2xå bestille fester/pegs til rammene til mitt nye selvbygg.
har ikke dukket opp…

er det noen som har slike liggende?! Eller vet om en nettbutikk som har for umiddelbar levering?
 

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Ikke helt like, men samme funksjon:

 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Ikke helt like, men samme funksjon:

Takk! Har slike liggende, problemet er denne gangen at jeg har laget frontrammene mye tynnere enn før, så får rett å slett ikke plass til disse! alternativet er magneter da..
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Takk! Har slike liggende, problemet er denne gangen at jeg har laget frontrammene mye tynnere enn før, så får rett å slett ikke plass til disse! alternativet er magneter da..
Bygde meg en tv benk lignende Clic men med andre mål. Jeg endte opp med magneter fra Clas. De har noen meget små men sterke magneter som holder hhv 7 og 10 kg. Anbefaler disse. Fungerer perfekt til det jeg bygde.
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Bygde meg en tv benk lignende Clic men med andre mål. Jeg endte opp med magneter fra Clas. De har noen meget små men sterke magneter som holder hhv 7 og 10 kg. Anbefaler disse. Fungerer perfekt til det jeg bygde.
Har du linl til disse?
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Ja det er pr stk. Jeg trengte bare 4 stk så prisen var overkommelig for meg.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.050
Antall liker
2.513
Det har da vært brukt borrelås i årtier :)
...men ikke fra Biltema. Rekorden her hos meg for Biltema borrelås er nå under 24 timer før de ramlet av.
Limte på i går, var falt av i dag selv om flatene var rengjort med sprit.
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
...men ikke fra Biltema. Rekorden her hos meg for Biltema borrelås er nå under 24 timer før de ramlet av.
Limte på i går, var falt av i dag selv om flatene var rengjort med sprit.
Grunn nummer to til å ikke bruke det!
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.627
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
...men ikke fra Biltema. Rekorden her hos meg for Biltema borrelås er nå under 24 timer før de ramlet av.
Limte på i går, var falt av i dag selv om flatene var rengjort med sprit.
Det er helst de med innfelt stofframme som til eksempel på Rogers LS35/A, gamle JBL ( L45) og de med utepå stofframme hadde pinner som var festet til baffelen. Det ble også stiftet borrelås med stiftemaskin også. På gamle B&O(Beovox), så var de permanent festet med dobbelsidig tap.(punktet)
Selve spredelinsen På JBL horn var festet med faststiftet borretape. Behøvde ikke å være så styggt :)
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.030
Antall liker
384
Det er helst de med innfelt stofframme som til eksempel på Rogers LS35/A, gamle JBL ( L45) og de med utepå stofframme hadde pinner som var festet til baffelen. Det ble også stiftet borrelås med stiftemaskin også. På gamle B&O(Beovox), så var de permanent festet med dobbelsidig tap.(punktet)
Selve spredelinsen På JBL horn var festet med faststiftet borretape. Behøvde ikke å være så styggt :)
Enig i at det passer i disse typene, mine er troels gravesen discovery mtm..
 
Topp Bunn