Ferdig kappet MDF fra trelastforhandler i Østfold?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg leker med tanken om å bygge høyttalere, men stoler ikke helt på snekkeregenskapene mine. ;)

Finnes det trelastlagre eller forhandlere av trelast som kan levere MDF ferdig kappet? (Nøyaktig nok til at det blir fint?)

Noen som har prøvd å handle av slike selv?

På forhånd takk for alle tips.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.387
Antall liker
20.800
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ferdig kappet MDF fra trelastforhandler i Østfold?

Huff, jeg er så dårlig med navn. Men det er en snekker og hifientusiast i Drøbakdistriktet (ikke helt Østfold, jeg vet) som Stig Erik Tangen har brukt mye, også til mine greier. Jeg tror at både Snickers og Oblivion vet hvilken snekker jeg tenker på.
 
N

nb

Gjest
Thaugland i Oslo leverer kappet MDF, men det spørst om du får skråskjering o.l. Jeg fikk kappet til bokyllebygging der og det var svært nøyaktig gjort (dog veldig enkel kappejobb). Men ville nok basert meg på noen som faktisk kapper til høyttalerbygging og som vil ha forståelse for kravene du stiller mht. nøyaktighet.

Å kappe selv er sannsynligvis bare å glemme, med mindre du besitter en del spesialutstyr. Og hadde du vært i besittelse av slikt, hadde du nok stolt på snekkeregenskapene dine;)

En flink møbelsnekker eller andre som driver med presisjonssnekring fikser det sannynligvis også greit.
 
C

Cyber

Gjest
Jeg er en novise, men kapper adskillig bedre enn monter og byggmakker får til utifra min erfaring. Du kommer langt med en skilsag, bare ha god tid og ta det rolig. :)
 
N

nb

Gjest
cybervision_ skrev:
Jeg er en novise, men kapper adskillig bedre enn monter og byggmakker får til utifra min erfaring. Du kommer langt med en skilsag, bare ha god tid og ta det rolig. :)
Ja, det er mye jalla på byggvarehus rundomkring. Men på Thaugland har de en ordentlig platesag i alle fall, det hjelper mye.
 
N

nb

Gjest
Ooops, så nå dette skulle skje i Østfold. Oslo er sist jeg sjekket ikke i Østfold...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Takk for tipset! Det skal jeg gjøre.
 

td160

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2006
Innlegg
161
Antall liker
74
De fleste byggevarer har platesag som kapper nøyaktig nok.

Bara å bestille på mål.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.565
Torget vurderinger
10
Jeg bruker norges største byggevare. BM Ski Bygg. Der har de veldig bra MDF utvalg + Sibirsk x finer. Kappingen blir ganske bra. Du må selvfølgelig pusse litt sjæl i etterkant. Host (har akkurat pussa 4 store høyttalere)
 
Topp Bunn