Fengu-Birhumphuratorens effekt, dette er ikke placebo.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.272
Sted
Østfold
Hva er det som får folk til å komme med påstander som kortet ned ser ut omtrent som dette:

"Komponent B låter klart bedre enn komponent A. Den er egentlig identisk med komponent A, men er også utstyrt med den nye sensasjonelle Fengu-Birhumphuratoren som fjerner Androdendastøy, en støytype som befinner seg mellom elektronene. Det er mulig de måler identisk på alle tenkelige og utenkelige parametre, men de låter ulikt. Jeg har testet dette ved å bytte ut komponent A med komponent B. Selve byttet tok 14 timer. Først var jeg overbevist om at de låt helt likt, men etter å ha lyttet på komponent B i en måned forstår jeg at den er mye bedre. Jeg vet også at dette ikke har noe med placebo å gjøre selv om jeg ikke har gjort forsøk på å isolere placebofaktoren og heller ikke er villig til å gjøre det. Forskjellen er simpelt hen astronimisk og jeg kommer nok aldri til å klare å nyte musikk på et anlegg uten Fengu-Birhumphurator igjen. Dersom noen mener jeg rammes av placebo i likhet med andre mennesker tar jeg det som et hån. De som måtte mene noe slikt har møkk i øra, dårlig anlegg, total mangel på selvinnsikt og eier ikke folkeskikk."

Jeg må forresten takke min storebror for lånet av uttrykket Fengu-Birhumphurator, et uttrykk han fant opp som barn, men foreløpig har han ikke funnet opp hva det betyr.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Koplet sammen med et dobbel fystasjeforkoplingsoppheng burde jo dette ta rotta på det meste. LOL. :)
Mvh

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
For ikke å snakke om sprayen jeg har utviklet, basert på trafikkdrept grevling og hoggormunger pluss en rekke tillsetningsstoffer som er "businesssecret". Ved behandling av kabler og elektronikk blir transientene himmelsk fremhevet og du får en følelse av å være tilstede. Du vil også oppleve at annlegget spiller minst to oktaver lavere i kombinasjon med superoppløst diskant og en fløyelsmyk mellomtone med god trøkk.

Produktet vil bli levert på 2ml flaske med en enhetspris på kr.499,-
Dette er rett til kunde uten fordyrende mellomledd.

Tilleggsutstyr som LSD kan leveres på forespørsel.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
På samme måte som 299 kroner på prislappen betyr 300 kroner for meg, er det det samme med all slags lurium. Kan gjerne prøve om jeg får låne, men bruker ikke tusenlapper på ord jeg ikke forstår i en reklame ::)

Mvh
Geir

T

Thomas1

Gjest
Her oser det ironi ;D

Forøvrig noe som er sterkt undervurdert i skriftlig form, 8)

S

slowmotion

Gjest
Hmmm, jeg ser Høvdingen har slettet innlegget mitt i denne tråden.
Hvorfor det?

edit:

Jaja, uansett synes jeg det er synd at dette havnet i Off-topic...
IMHO tok isen opp et viktig poeng.

;)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.272
Sted
Østfold
slowmotion skrev:
Hmmm, jeg ser Høvdingen har slettet innlegget mitt i denne tråden.
Hvorfor det?

edit:

Jaja, uansett synes jeg det er synd at dette havnet i Off-topic...
IMHO tok isen opp et viktig poeng.

;)
Det er vel ikke første gang et aktuelt tema blir flyttet i stedet for moderert.

S

slowmotion

Gjest
Snickers-is skrev:
Det er vel ikke første gang et aktuelt tema blir flyttet i stedet for moderert.
Feid under teppet og hysjet ned, mener du?

Jeg synes det er tragisk.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Snickers, hvor i huleste har din bror stjålet dette begrepet?? Jeg har liggende hos patentstyret en søknad på dette utstyret som du kaller " Fengu-Birhumphurator ". Nå heter det faktisk "Pingu-Ferhumphurator", men det er helt klart for meg at du nå prøver å sabotere mine muligheter til å bli rik på fjerning av elektronenes "Andromedastøy" som det faktisk heter, og ikke "Androdendastøy" som du helt feilaktig kaller det !

Jeg tror vi kommer til å måtte møtes i retten over dette. Rik SKAL jeg bli, enten det blir fra salg av "Pingu-Ferhumphurator" eller fra erstatningen du og din bror skal betale for dette overtrampet !!

9 av 10 flyvertinner foretrekker menn som har "Pingu-Ferhumphurator" installert i anlegget sitt, viser uavhengige vitenskapelige undersøkelser foretatt av Vitamininstituttet i Sveits!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.272
Sted
Østfold
Det er bra noen har perspektiv på de viktige tingene i livet ;)

Forøvrig synd det er så få som vil debattere dette temaet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Hei Snickers,

Du forstår at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe noe billig tråd av en eller annen obskur legering, for så å pakke den inn i en grønn Gardena hageslange og selge det hele som "Hi End" for uforskammet mye penger. Nå er ikke det så lett lenger. Derfor utviklet jeg dette alternativet som du nå sår tvil om !! Hrrrmmmmfffp ! :mad: :'(

Saklig:
Placebo er noe man ikke skal ta for lett på, det er klart. Placebo er faktisk vitenskapelig akseptert som et reellt fenomen. Men ærlig talt: funker det for Per og ikke for Pål, kan ikke Per få lov å kose seg med det da ?? Jeg tror det var "Uno", som nå driver AA Forum, som første gangen introduserte begrepet "feelgood faktor" for meg, og jeg tror han traff en spiker der. Forklaringen spiller vel ingen rolle så lenge det gjør at du trives ?? Salg av kabler har vel utviklet seg for noen aktører til noe bortimot "legalisert svindel", men jeg vil ikke på noen måte avskrive ALLE kabelprodusenter/selgere som svindlere. Jeg er av den overbevisning at endel av dem faktisk tror på det de selger. Og jeg er såpass åpen for det jeg ikke vet noe om, at jeg ikke vil avskrive det bare fordi vi ikke har målbare parametre. Du kan si at min holdning i utgangspunktet er "live and let live".

Det er mulig jeg er litt naiv og godtroende når jeg ikke vil avskrive alle aktører i dette markedet som banditter, men jeg vil helst tro godt om folk. Selv har jeg noen i utgangspunktet svinedyre sølvkabler til høytalerne. Kjøpte brukt og billig til sølvprisen. De veier bortimot 5 kg så vel kostet det noen kroner, men substansverdien er jo der i metallprisen. Hadde nok aldri kjøpt hvis det ikke var for at pengene var "sikret" i metallverdien. Virker det ? Ja faktisk så gjør det det ! Men mer interessant er hvorfor det virker ? Her er jeg åpen for at det er "feelgood" faktoren som slår inn. Er det stor forskjell på Europris kobber og 20mm\2 sølv ?? Nei det er det ikke, akkurat så mye at jeg overfor meg selv kan rettferdigjøre å ha brukt pengene ! Og det er HELT sikkert at lyden i allefall ikke blir dårligere med disse kablene. Når jeg så har de "værste kablene i gata" og oppnår status som HiFi guru i omgangskretsen, blir "tilleggesverdien" så stor at dette er verd pengene. Men når det gjelder lydmessig forbedring er jeg helt åpen for at det gjerne kan skyldes placebo, men når jeg trives med det så gir jeg helt enkelt f..n !! :D :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er ikke denne type diskusjon en av de mest utbredt her da? :-\

Det blir vel litt som med gull og diamanter. Hvem ser egentlig forskjell på falsk og ekte? Ikke jeg, og neppe så mange andre heller, men noen gjør jo, de som virkelig leter etter forskjellen. Men likevel kjøper folk seg dyre smykker når de like gjerne kunne kjøpt seg billig juggel. Er vel denne feel-good-faktoren som slår inn her og, man vet det er dyrt og eksklusivt, og derfor føles det bedre å gå med det, for noen.
Og noen har allergi mot nikkel og kjenner faktisk en forskjell og, som de uten allergi ikke merker noe til…

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Nå er jeg vel ikke helt sikker på at det er kabler Snickers-is angriper med sitt ironiske innlegg. Kabler har jo faktisk en viktig funksjon i anlegget. For meg retter dette seg slik jeg ser det mer mot tweaks av typen "Bybee-filtre", "Shakti-stones", "Brilliant pebbles" og lignende.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
roffe skrev:
Nå er jeg vel ikke helt sikker på at det er kabler Snickers-is angriper med sitt ironiske innlegg. Kabler har jo faktisk en viktig funksjon i anlegget. For meg retter dette seg slik jeg ser det mer mot tweaks av typen "Bybee-filtre", "Shakti-stones", "Brilliant pebbles" og lignende.
Nei du har sikkert rett, men for enkelte er det jo ett fett om det er kabler eller Bybee etc. Det er vel mest et spørsmål om alle disse sakene som må "synses" og ikke kan måles. På samme måte som teologiske debatter om "uvesntligheter" kan stige til uhyrlig høy temperatur. Som sagt: "Æ veit ikkje, men ser det bra ut og har grei lyd e de OK for mæ !" uansett om det gjelder kvinner eller andre komponeneter. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:

Det blir vel litt som med gull og diamanter. Hvem ser egentlig forskjell på falsk og ekte? Ikke jeg, og neppe så mange andre heller, men noen gjør jo, de som virkelig leter etter forskjellen. Men likevel kjøper folk seg dyre smykker når de like gjerne kunne kjøpt seg billig juggel. Er vel denne feel-good-faktoren som slår inn her og, man vet det er dyrt og eksklusivt, og derfor føles det bedre å gå med det, for noen.
Og noen har allergi mot nikkel og kjenner faktisk en forskjell og, som de uten allergi ikke merker noe til…
Det kjære Komponenten skyldes ene og alene at vi ( menn generellt ) unner våre kvinner kun det beste, og ikke utstår tanken på at dere skal lide dere gjennom dagen med billig juggel. Er så glade i dere, dessuten er det større "Kanossagang effekt" i ekte diamanter enn i Swarowski krystaller ! ;D

Den om nikkelalergi skal jeg spare til en senere kabeldebatt, takk for ideen. :-* :-* :-*

J

Jurassic

Gjest
Trudde Kompo som er de svakes beskytter var motstander av gull og edelstener jeg.
Amputasjoner og kummerlige arbeidsforhold for negre er kanskje ikke et prioritert tema sammenlignet med den muslimske fare ;)

O

OldBoy

Gjest
Snickers-is skrev:
....

Her er det da ingenting å debattere.

Nesegrus beundring og tonnevis av misunnelse er alt jeg har å bidra med.

Beundring fordi noen endelig har tatt knekken på Andromedastøyen, som til de grader tar knekken på den gode lytteopplevelsen.

Og misunnelse fordi jeg ennå ikke har fått tak i en slik Fengu-Birhumphurator.

Håper det ble riktig stavet, men her ligger faktisk det eneste man eventuelt kunne ha debattert: Hvorfor må man velge et så tungstavet navn på et produkt som skal gå som en farsott over hele verden?

:) :) :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Snickers-is skrev:
Det kan kanskje ha sammenheng med at så få har hørt om Fengu-Birhumphuratoren, og de få som har det venter vel stadig på at opphavsmannen skal bestemme seg for hva det betyr...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:

Det kjære Komponenten skyldes ene og alene at vi ( menn generellt ) unner våre kvinner kun det beste, og ikke utstår tanken på at dere skal lide dere gjennom dagen med billig juggel. Er så glade i dere, dessuten er det større "Kanossagang effekt" i ekte diamanter enn i Swarowski krystaller ! ;D

Den om nikkelalergi skal jeg spare til en senere kabeldebatt, takk for ideen. :-* :-* :-*

Er aldri blitt begavet med gull eller diamanter jeg... med unntak av noen konfirmasjongaver fra besteforeldre.

Jeg er ingen forsvarer av gull og diamanter Jurassic, jeg klarer fint å leve uten, det var bare ment som en parallell til debatten, ikke et forsvar av denslags.

O

OldBoy

Gjest
Komponenten skrev:
Jeg er ingen forsvarer av gull og diamanter Jurassic, jeg klarer fint å leve uten, det var bare ment som en parallell til debatten, ikke et forsvar av denslags.
Hvilken debatt??

Den om gull og diamanter eller den om Fengu-Birhumphuratoren?

Jeg har googlet litt og funnet nesten halvannen million treff på "Fengu", hvorav så å si alle på Island. Så "Fengu" slår nok an på Island, uvisst av hvilken grunn. Og selv om jeg fortsatt ikke skjønner hva det betyr.

"Birhum..." kan tolkes som en feil uttale av "Bærum...", den kjente bygda rett vest for Oslo. "....phurator" uttales kanskje "...furator", og i så fall fikk jeg en del treff knyttet til Romania. "Furator"="Banditt", hvis jeg tolket det riktig, men med alle forbehold her.

Fengu-Birhumphurator skulle dermed bli "ett-eller-annet-ukjent-islandsk" (egnet for) "Bærum-banditter".

Noen bedre??

:) :) :)

Topp Bunn