Feilaktige avisoverskrifter....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Spiralis skrev:
Tølper skrev:
Leit de ikke gav ham en dekapitasjon, har hørt det er i vinden(/bussen) for tiden. Finner det også festlig at du gjør en innsats for å fremstille ham som en velgjører. 5+

Mc Hammer

Hei Atle,

På et hvilket som helst annet debattforum ville jeg kun ha kommentert det innlegget der med: "Dust"! Men da vi prøver å holde en viss stil her på HFS :-\ vil jeg legge litt mer i svaret, også for ikke å provosere Bjørn slik at han sensurerer meg. Defor vil jeg svare deg slik:

"Atle dette var det mest dustete innlegg du har postet på HFS Off Topic"

Det er bestandig trist når noen står opp fra sengen på feil side, men i og med at du skrev innlegget så sent i natt kan vi gå ut fra at du la deg en tid etterpå og det er da med et håp om at du står opp på rett side av sengen jeg ønsker deg en god morgen og en fin lørdag.
Det er da ikke noe nytt at gode kommunister ønsker å løse utfordringer med slike metoder. Historien er så full av eksempler på det at nazismen blir en mild bris på historiens himmel.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
topline skrev:
Slubbert skrev:
De ekte menneskene finner man ofte på de samme stedene som det billigste ølet.
Hvordan definerer du "ekte mennesker"?
For meg betyr det mennesker som bryr seg om andre mennesker.
Hva betyr det for deg?
Har lyst til å legge inn en kommentar om dette.....
Man blir jo beskyldt for så mangt på slike steder - og jeg har heller ikke tenkt å legge ned så veldig mye arbeid i denne debatten....men mine erfaringer tilsier at en partitilhørighet på venstresiden har lite å si for det jeg kaller å bry seg om andre mennesker....jeg har flere eksempler på folk som gjentatte ganger fremhever hvor viktig det er å hjelpe andre, og hvor umenneskelige andre kan være - mens når det kommer til å faktisk gi en hjelpende hånd - da er det ikke så lett lenger...."Walk the walk...but can you...".

Jeg synes faktisk dette hykleriet er noe av det som er mest drivende for mitt politikse engasjement...

Mvh
OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Jeg synes faktisk dette hykleriet er noe av det som er mest drivende for mitt politikse engasjement...
Ja der er jo bedre å gi en god faen i de som har det vanskelig, og våge å stå for det... ::)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
OMF skrev:
Jeg synes faktisk dette hykleriet er noe av det som er mest drivende for mitt politiske engasjement...
Ja der er jo bedre å gi en god faen i de som har det vanskelig, og våge å stå for det... ::)
Som sagt - det er vel ikke uten grunn at det er deg jeg har hatt de fleste debattene med....
Jeg sover svært godt om natten og er ikke redd for å møte vårherre når den tid kommer....

Så får du heller fortsette å slenge drit om alle andre som ikke er medmenneskelige nok i dine øyne....

Mvh
OMF

M

maestro

Gjest
Gjestemedlem skrev:
OMF skrev:
Skulle vært interessant å vite om det er noen her som gjør noe annet enn å rope i skogen - - -

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Som sagt - det er vel ikke uten grunn at det er deg jeg har hatt de fleste debattene med....
Jeg sover svært godt om natten og er ikke redd for å møte vårherre når den tid kommer....

Så får du heller fortsette å slenge drit om alle andre som ikke er medmenneskelige nok i dine øyne....

Mvh
OMF
Dakkar.. offerrollen finpusses ser jeg. Men det er vel blitt en partitradisjon etter hvert.

Jeg prøvde jo egentlig bare å være litt hyggelig da, og rose deg for at du står frem som frper uten å være flau over det, med fullt navn og det hele.. :)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
Jeg prøvde jo egentlig bare å være litt hyggelig da, og rose deg for at du står frem som frper uten å være flau over det, med fullt navn og det hele.. :)
Det var noe med dette hykleriet da...hvorfor står ikke du frem med fullt navn....

Mvh
OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Det var noe med dette hykleriet da...hvorfor står ikke du frem med fullt navn....
Man vet jo aldri hvem som har planer for "sånne som meg" når de kommer til makten. :eek:

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
OMF skrev:
Man vet jo aldri hvem som har planer for "sånne som meg" når de kommer til makten. :eek:
Man kan jo alltid gjemme seg bak et anonymt nick, morsomheter og ikke si hva man mener om noen ting - så slipper man å stå for/forsvare noe - og da er det fritt frem for å slenge drit om andre....Og hvis man da har mye fritid og stort behov for å hevde seg, så blir det jo en anselig mengde dritt etterhvert....

Mvh
OMF

M

maestro

Gjest
maestro skrev:
Gjestemedlem skrev:
OMF skrev:
Skulle vært interessant å vite om det er noen her som gjør noe annet enn å rope i skogen - - -
Jeg registrerer med interesse at ingen er villig til å gå inn på denne problemstillingen. Uten å bli personlig overfor noen på HFS kan jeg berette at et langt livs erfaringer har avfødt et generelt inntrykk hos meg at de enkeltpersoner og grupperinger som høyest proklamerer solidaritet, inkludering, toleranse osv. oftest har minst vilje til å la dette få konsekvenser for deres egen livsførsel. Det er lett å stille krav til andre, verre til seg selv.

S

Slubbert

Gjest
topline skrev:
Hva betyr det for deg?
Så søtt og pretensiøst. Hva legger du i å "bry seg" og i hvilken grad etterlever du det selv om jeg får spørre?

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Man kan jo alltid gjemme seg bak et anonymt nick, morsomheter og ikke si hva man mener om noen ting - så slipper man å stå for/forsvare noe - og da er det fritt frem for å slenge drit om andre....Og hvis man da har mye fritid og stort behov for å hevde seg, så blir det jo en anselig mengde dritt etterhvert....
Retten til å uttale seg fritt uten å være redd for at maktmennesker samler personopplysinger om en er en viktig faktor hvis vi vil beholde vårt vestlige demokrati slik det er i dag. Det er forsåvidt lite problematisk å opptre med fullt navn og identitet i de fleste sammenhenger. Men slik informasjon er forbausende lett å samle for folk som vil misbruke den. Og jeg tenker da ikke bare på organisasjoner og maktsamfunn som vil en vondt, men like mye på at det er viktig å ikke være for naiv når slik informasjon kan brukes til å stjele identiteter, lage profiler til forskjellige formål og rett og slett fordi det meste av slik informasjon er lagret for evig fremtid .. slik at om man sier noe på fleip og spit en gang, så kan dette svært enkelt tas ut av sin sammeheng og brukes mot en i ettertid.

Så når man står frem med fullt navn til enhver tid så begrenser man også sin mulighet til å være litt mer løs og ledig når det kommer til hvordan man formulerer seg, og man kan f.eks. tillate seg å kritisere politiske og religøse organisasjoner i større grad uten å være redd for at dette skal brukes mot en senere.

Man skal verne både over over internets annonyme og mennesket frie natur.

.Gjestemedlem

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Slubbert skrev:
topline skrev:
Hva betyr det for deg?
Så søtt og pretensiøst. Hva legger du i å "bry seg" og i hvilken grad etterlever du det selv om jeg får spørre?
Regnet vel egentlig ikke med å få noe svar på spørsmålet, det er heller ikke noe spørsmål som har noe med partitilhørighet å gjøre, ekte mennesker finnes i alle leire.

For meg innebefatter det mennesker som er: empatiske, fredlige, ærlige, løsningsorienterte, kjærlige, tillitsfulle, tålmodige, takknemlige, ydmyke, tilstedeværende, generøse, målrettet, omtenksomme......bare for å nevne noen få egenskaper som det kan innebære.

Ø

Øivind

Gjest
Psst folkens: Dette er bare et internett forum...

Bare sånn før dere starter tredje-verdenskrigher ;)

S

Slubbert

Gjest
topline skrev:
Regnet vel egentlig ikke med å få noe svar på spørsmålet, det er heller ikke noe spørsmål som har noe med partitilhørighet å gjøre, ekte mennesker finnes i alle leire.

For meg innebefatter det mennesker som er: empatiske, fredlige, ærlige, løsningsorienterte, kjærlige, tillitsfulle, tålmodige, takknemlige, ydmyke, tilstedeværende, generøse, målrettet, omtenksomme......bare for å nevne noen få egenskaper som det kan innebære.
Og poenget er? Hvor vil du?

Det virker nesten som innledningen på en hyllest til føleriet som debattform....

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Slubbert skrev:
topline skrev:
Slubbert skrev:
topline skrev:
Hva betyr det for deg?

Og poenget er? Hvor vil du?
Ikke noen annet enn at jeg noen ganger lurer på hva du mener med det du skriver, i dette tilfelle hva du ser på som "ekte mennesker".
Det er med på å øke forståelsen om man skjønner hva andre mener med det de skriver.

Men jeg har egentlig ikke blitt så mye klokere... ::)

T

Tølper

Gjest
maestro skrev:
Tølper skrev:
Man har et ansvar for sine medmennesker, - - - -
Og hva gjør du så konkret for å realisere din del av dette?
Du, det er ingen god ide å oppfordre meg til å dyrke jesuskompleksene mine. En får aldri gjort nok, poenget er å prøve. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har prøvd, og prøver - det er det viktigste.

Jeg ser slike perspektiver blir rakket ned på som føleri. Vel, jeg føler og er stolt av det, kanskje ligger problemet i deg selv.

Mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
Så når man står frem med fullt navn til enhver tid så begrenser man også sin mulighet til å være litt mer løs og ledig når det kommer til hvordan man formulerer seg, og man kan f.eks. tillate seg å kritisere politiske og religøse organisasjoner i større grad uten å være redd for at dette skal brukes mot en senere.
Så grunnen er at du ikke vil at ditt virkelige navn skal knyttes sammen med all driten du lirer av deg på nettet....det er jo så vanlig å qoute noen sangtekster....jeg synes denne er fin....

And I've just got to wonder what my Daddy would've done
If he'd seen the way they turned his dream around
I've got to go by what he told me, try to tell the truth
And stand your ground
DON'T LET THE BASTARDS GET YOU DOWN

Også en annen ting Deph - du kommer jo aldri med noen konstruktive innlegg....du forteller aldri hvordan det burde være - eller hva du hadde syntes va riktig.....så alt dette oppgulpet kan jo ikke bidra med noe annet enn litt økt selvfølelse for deg....

Mvh
OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Så grunnen er at du ikke vil at ditt virkelige navn skal knyttes sammen med all driten du lirer av deg på nettet....det er jo så vanlig å qoute noen sangtekster....jeg synes denne er fin....
Siden du er så opptatt av å få vite min og andre kritiske røsters egentlige identitet: Hva ville dere bruke denne informasjonen til da hvis dere hadde den?

Også en annen ting Deph - du kommer jo aldri med noen konstruktive innlegg....du forteller aldri hvordan det burde være - eller hva du hadde syntes va riktig.....så alt dette oppgulpet kan jo ikke bidra med noe annet enn litt økt selvfølelse for deg....
Vi lever i en fin tid, en idyllisk postakopafrpisk tidsalder. Det er nå det er viktig å rope varsku, for om noen år kan mørket ha senket seg over landet. Og da kan det være for sent og bli nesten umulig å finne tilbake igjen.

Vedlegg

M

maestro

Gjest
topline skrev:
Ikke mange slike på HFS mao - - - ?

S

Slubbert

Gjest
Tølper skrev:
Jeg ser slike perspektiver blir rakket ned på som føleri. Vel, jeg føler og er stolt av det, kanskje ligger problemet i deg selv.
Du er da ikke ukjent med å "rakke ned på føleri" i meningsbrytningen selv? Et debattforum er for de fleste vitterligen noe ganske annet enn en sosialiseringsplass.

Vedlegg

Antislubbert

Medlem
Ble medlem
04.08.2008
Antall liker
0
"Against emotional values arguments have no power, because arguments are only arguments, in other words, not even truths."
Miguel de Unamuno

T

Tølper

Gjest
Slubbert skrev:
Tølper skrev:
Du er da ikke ukjent med å "rakke ned på føleri" i meningsbrytningen selv? Et debattforum er for de fleste vitterligen noe ganske annet enn en sosialiseringsplass.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
Tølper skrev:

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
Siden du er så opptatt av å få vite min og andre kritiske røsters egentlige identitet: Hva ville dere bruke denne informasjonen til da hvis dere hadde den?
Nei jeg vet ikke.....

Men du som er så velutdannet, intellektuell, sofistikert og medmenneskelig burde jo greie å hoste opp en egenevaluering av hvorfor du ikke tør stå for dine meninger med fullt navn.....og siden du ikke bidrar med noe konstruktivt i form av alternative løsninger, men bare skriver nedlatende om andre, så ser jeg vel ikke helt at du skiller deg fra den store menger gutter i begynnelsen av puberten som bruker debattforum for å tøffe seg anonymt....

Mvh
OMF

M

maestro

Gjest
OMF skrev:
- - -så ser jeg vel ikke helt at du skiller deg fra den store menger gutter i begynnelsen av puberten som bruker debattforum for å tøffe seg anonymt....
Mvh
OMF
HFS, en lekegrind for kranglefanter?

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Gjestemedlem skrev:
Nei jeg vet ikke.....
Nei, ikke jeg heller..... ???

Men en tjommy av meg slengte med leppa utenfor scientologiHQ i Oslo etter en fuktig bytur en gang. Han fikk et helvete i tiden etterpå med nedringinger, besøk på døren av folk med videokamera, de kontaktet hans arbeidsgiver og sørget for at han ikke våget å kritisere dem noe mer... :'(

Slikt er det ikke verdt å risikere bare fordi noen lar seg irritere av det en skriver eller sier eller ser på er som en trusel mot "saken". Politikk og religion er ikke verdt å ta så alvorlig. :-\

Men du som er så velutdannet, intellektuell, sofistikert og medmenneskelig burde jo greie å hoste opp en egenevaluering av hvorfor du ikke tør stå for dine meninger med fullt navn.....
Fordi det alltid er noen som ikke greier å se forskjell på sak og person. Det er alltid noen som tar kritikk av deres synspunkter personlig og som ser enhver kritikk av deres meninger eller selveklærte tilhøringhet som en personlig fornermelse. :eek:

og siden du ikke bidrar med noe konstruktivt i form av alternative løsninger, men bare skriver nedlatende om andre, så ser jeg vel ikke helt at du skiller deg fra den store menger gutter i begynnelsen av puberten som bruker debattforum for å tøffe seg anonymt....
Og likevel er du redd for Gjestemedlem. Selv på vegne av den store gjengen din føler du deg så truet av at noen våger å være kritisk til dere og "saken". Her skal det skremmes og trues i stedet? "Vi vet nok hvem du er.. så vær forsiktig nå. Vi er mange, og vi har nok en plan for slike som deg"? :-X

Vedlegg

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
Nei, ikke jeg heller..... ???
Saken var ikke at jeg hadde noen stor interesse av hvem du er….men at du ikke vil stå frem med hvem du er….jeg ønsker ikke å fremstå som noen annen den jeg er – derfor har jeg ikke noe problem med å fremstå med fullt navn. Jeg har aldri vært plaget av noe av det du antyder kan være problematisk.

Gjestemedlem skrev:
Fordi det alltid er noen som ikke greier å se forskjell på sak og person. Det er alltid noen som tar kritikk av deres synspunkter personlig og som ser enhver kritikk av deres meninger eller selveklærte tilhøringhet som en personlig fornermelse. :eek:
Jeg tror vel kanskje slike problemer mer har utspring i hvordan kritikken utformes – snarere enn innholdet. Men du påpeker igjen andre sine feil….

Gjestemedlem skrev:
Og likevel er du redd for Gjestemedlem
Er jeg det…?

Gjestemedlem skrev:
Selv på vegne av den store gjengen din føler du deg så truet av at noen våger å være kritisk til dere og "saken".
Jeg har vel tidligere skrevet at jeg ikke er noen die-hard FRP, men blir irritert av din stadige feilinformasjon og nedlatende holdning.

Gjestemedlem skrev:
Her skal det skremmes og trues i stedet? "Vi vet nok hvem du er.. så vær forsiktig nå. Vi er mange, og vi har nok en plan for slike som deg"? :-X
Hvor kommer dette fra……??? Hvis du nå beskyldes meg for å ha truet deg – så synes jeg vel det faktisk er et lavmål også til deg å være…..men dette er vel en av fordelene med å være anonym….alt er tilllatt!

Mvh
OMF

M

Morpheus

Gjest
Tja, hva skal man si..? Jeg vet med 99% sikkerhet personalia til Deph uten at jeg har noen som helst intensjon om å "oute" det her. Har man vært her noen år så er det alltid noen brikker som faller på plass. Det er sikkert mulig for de som ønsker det å finne ut hvem jeg også er. Siden jeg har meninger/oppfatninger som enkelte ganger er litt i utakt med gjennomsnittsmenneske så synes jeg det er ok å skrive under et nick slik 97% av de andre medlemmene her gjør.

Håper å kunne delta på laugstreff (i Bergen) og evt. besøk av andre hyggelige mennesker som man blir kjent med her på HFS. Det hadde jo vært hyggelig å kunne tatt turen innom deg OMF for en utenomjordisk opplevelse. Eneste aberet er vel at jeg ikke hadde orket å lytte til mitt eget anlegg etterpå.... ;D

Ellers kan jeg si at jeg er her på HFS pg. av en genuin hifi/musikkinteresse. Jeg er ikke engansjert i noen andre debattforum. Siden jeg ikke på nåværende tidspunkt skifter så mye komponenter ol, så er OT en plass jeg velger å utfolde meg på ettersom jeg er et generelt samfunnsengansjert menneske.

S

Slubbert

Gjest
Morpheus skrev:
Siden jeg har meninger/oppfatninger som enkelte ganger er litt i utakt med gjennomsnittsmenneske så synes jeg det er ok å skrive under et nick slik 97% av de andre medlemmene her gjør.
Finnes det noen slik skapning som et "gjennomsnittsmenneske"?

T

Tølper

Gjest
Slubbert skrev:
Morpheus skrev:
Siden jeg har meninger/oppfatninger som enkelte ganger er litt i utakt med gjennomsnittsmenneske så synes jeg det er ok å skrive under et nick slik 97% av de andre medlemmene her gjør.
Ja, men du må passe på å ikke ta fra ham livsløgnen.

Mvh

M

Morpheus

Gjest
Slubbert skrev:
Morpheus skrev:
Hvis man velger en statistisk tilnærming så gjør det nok det i de fleste sammenhenger... ;)

Ja, til og med Ibsen refererer til "gjennomsnittsmennske".

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Gjestemedlem skrev:
Her skal det skremmes og trues i stedet? "Vi vet nok hvem du er.. så vær forsiktig nå. Vi er mange, og vi har nok en plan for slike som deg"? :-X
Hvor kommer dette fra……??? Hvis du nå beskyldes meg for å ha truet deg – så synes jeg vel det faktisk er et lavmål også til deg å være…..men dette er vel en av fordelene med å være anonym….alt er tilllatt!
Neida, jeg tror ikke et øyeblikk at du ville truet eller noe som helst som kunne oppfattet slikt, langt derifra. Men jeg ønsker ikke personalia lagt ut i et internetforum fordi man aldri vet hvem som er dukker opp her og hva de kan finne på.

Men jeg er da heller ikke mer anonym enn at jeg håper på å treffe mange her på hfs under helt andre omstendigheter etterhvert. En lyttekveld, i en hifibutikk, på en messe eller på en konsert for den sags skyld, og gjerne da helt uten noen som helst diskusjoner om politikk, religion og krig og fred og sånn.

S

Slubbert

Gjest
Morpheus skrev:
Slubbert skrev:
Morpheus skrev:
Hvis man velger en statistisk tilnærming så gjør det nok det i de fleste sammenhenger... ;)
Jeg er ikke sikker på om jeg ville trivdes i hans selskap...

M

Morpheus

Gjest
Slubbert skrev:
Jeg er ikke sikker på om jeg ville trivdes i hans selskap...
Ditto ;)

Dersom man kun hadde engasjert seg i "vennetrådene" eller "mitt anlegg" så er det sikkert helt greit å bruke fullt navn, dersom man beveger seg inn på kabeltråder og OT så kan sikkert bruk av et nick være like greit.... ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Morpheus skrev:
Dersom man kun hadde engasjert seg i "vennetrådene" eller "mitt anlegg" så er det sikkert helt greit å bruke fullt navn, dersom man beveger seg inn på kabeltråder og OT så kan sikkert bruk av et nick være like greit.... ;)
Det hender Fantomet forlater jungelen, og går omkring i byen som en vanlig mann.

-Gammelt jungelord

M

Morpheus

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Morpheus skrev:
Det hender Fantomet forlater jungelen, og går omkring i byen som en vanlig mann.

-Gammelt jungelord
Nettopp! ;)

Topp Bunn