Hei, tenker at et "hjelp ønskes" innlegg er perfekt som førsteinlegg, må jo gi et godt førsteintrykk.
Nei, jeg har et sett Skyline 1000 som står i tittelen hvor ene høyttaleren har mistet diskant nesten helt (kan høre den litt ved høyt volum).
Jeg er helt grønn på slik arbeid som er grunnen til at jeg spør her.
Det er lyd i diskanten, men volumet er ekstremt lavt.
jeg har sjekket at delefiltret har kontakt med høyttalerinngangene, og jeg sjekket at det gikk strøm gjennom diskantbåndet, og det så OK ut.
Så da er det bare filtret igjen, jeg målte en hvit firkantet motstand til rundt 2.5 ohm av 3.9 som er skrevet på, så der har man allerede et problem.
Så jeg vurderer å overhale delefiltrene i begge høyttalerne, men jeg er veldig usikker på hvilke komponenter som treng å hvor jeg kan finne de.
Har ingen problem med lodding og slikt, men er usikker på motstandstyper og kondensatortyper.
Stjal et bilde fra (https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/restaurering-av-dali-skyline-1000.84403/post-2628986)
Verdier jeg klarer å lese :
Hvit motstand : CP-10 Mexico 9238 3.9 ohm 10% DALE 10W
Sort kondensator : PB1000 ST MKP 10 uF pluss over minus 5% 400v DC -25c+85c
Gul kondensator : MT 1.0 uF 100v J
Vet ikke spesifikasjon på spoler vel og merke.
Ser år 1991 er skrevet på sort kondensator.
Nei, jeg har et sett Skyline 1000 som står i tittelen hvor ene høyttaleren har mistet diskant nesten helt (kan høre den litt ved høyt volum).
Jeg er helt grønn på slik arbeid som er grunnen til at jeg spør her.
Det er lyd i diskanten, men volumet er ekstremt lavt.
jeg har sjekket at delefiltret har kontakt med høyttalerinngangene, og jeg sjekket at det gikk strøm gjennom diskantbåndet, og det så OK ut.
Så da er det bare filtret igjen, jeg målte en hvit firkantet motstand til rundt 2.5 ohm av 3.9 som er skrevet på, så der har man allerede et problem.
Så jeg vurderer å overhale delefiltrene i begge høyttalerne, men jeg er veldig usikker på hvilke komponenter som treng å hvor jeg kan finne de.
Har ingen problem med lodding og slikt, men er usikker på motstandstyper og kondensatortyper.
Stjal et bilde fra (https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/restaurering-av-dali-skyline-1000.84403/post-2628986)
Verdier jeg klarer å lese :
Hvit motstand : CP-10 Mexico 9238 3.9 ohm 10% DALE 10W
Sort kondensator : PB1000 ST MKP 10 uF pluss over minus 5% 400v DC -25c+85c
Gul kondensator : MT 1.0 uF 100v J
Vet ikke spesifikasjon på spoler vel og merke.
Ser år 1991 er skrevet på sort kondensator.
Vedlegg
-
142.8 KB Visninger: 92
Sist redigert: