Feil Fokus

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Fikk følgende kommentarer på anlegget mitt i helgen;

"Hadde det stått et annet merke på dette anlegget hadde jeg kjøpt det samme. For dette var skikkelig bra lyd."

Javel, tenkte jeg. Så mye betyr den lyden og musikken.
Snakk om feil fokus spør du meg.

Det bekrefter bare det jeg tenker, at mange kjøper anlegg bare for å vise frem. Ikke fordi de selv syntes lyden er så bra.

Selv ser anlegget mitt utrolig flott ut syntes jeg.

O

om.s

Gjest
Det kan man si, hadde man villet skryte hadde jeg nok lagt pengene i feks en bil, den blir mer synlig for fler....

Slike utsagn gir kvalitets utstyr/lyd dårlig rykte......

mvh

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
0
Åssen utstyr har du da Sharpeye?

O

OldBoy

Gjest
Lyden er viktig nok, den.

Men når jeg kjøper utstyr, er det også viktig for meg at det fungerer feilfritt over tid, og at det er kurant å selge den dagen jeg får lyst til å oppgradere anlegget. Da KAN det jo hende at det betyr noe hvilket merke som står på boksene.

Det var kanskje dette kommentarene ikke fikk frem på en god måte?

O

om.s

Gjest

Men når jeg kjøper utstyr, er det også viktig for meg at det fungerer feilfritt over tid, og at det er kurant å selge den dagen jeg får lyst til å oppgradere anlegget. Da KAN det jo hende at det betyr noe hvilket merke som står på boksene.

Dette kan jeg holde med om, ville muligens rangert valg av utstyr slik; prioritet 1= lyden, 2= Kvalitetsmessig konstruksjon for feilfri bruk over tid, 3= fgf.....

mvh

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3

Du har selvsagt rett i det.

Men det kan virke som at noen lar seg lede inn til å tro at bare det står et kjent merke så er det bra kvalitet og bra lyd.

Men bare så det er sagt, jeg har og har hatt mye ustyr som er kjent og som selvsagt er veldig bra. Dette var bare ment som en liten tanke etter at jeg selv har innrømmet og kommet over min fordom mot det ukjente.

B

bamsemann

Gjest
Når jeg handler utstyr vil jeg rangere det slik:

1. Brukervennlighet = da mener jeg at det skal være greit å bruke, og at det fungerer feilfritt uten noe tull.

Det hjelper ikke hvor bra det spiller hvis det ikke fungerer.

2. Lyd...

3. Utseende = eiergleden er større når utstyret er bra å se på.

4. Pris.. Jeg velger nå mest mulig lyd for minst mulig penger.... Sånn har det ikke alltid vært, drømte engang om å ha det aller råeste, rett og slett bare fordi det var det såkalt råeste. Men det er maaaaange år siden nå.

Bamsemann.... :)

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Åssen utstyr har du da Sharpeye?
Har mye forskjellig. Men dette dreide seg om følgende oppsett;

Focal Electra 1027 BE høyttalere
JungSon JA-50 monoblokker
JungSon JA-2 forforsterker
T+A CD 1240R
BONA kabler

Nå er det riktig nok bare forsterker delen som er ukjent. Men som ikke ukjent utgjør en viktig del av anlegget. Så det var dem han siktet til.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.098
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
For min del må det være samsvar mellom lyd,holdbarhet og pris.
Ser det bra ut så tar jeg det som et pluss.
Status....det gir jeg blanke i !

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
For min del må det være samsvar mellom lyd,holdbarhet og pris.
Ser det bra ut så tar jeg det som et pluss.
Status....det gir jeg blanke i !
Utrolig kult bilde du har der...

O

OldBoy

Gjest
Du har selvsagt rett i det.

Men det kan virke som at noen lar seg lede inn til å tro at bare det står et kjent merke så er det bra kvalitet og bra lyd.

Men bare så det er sagt, jeg har og har hatt mye ustyr som er kjent og som selvsagt er veldig bra. Dette var bare ment som en liten tanke etter at jeg selv har innrømmet og kommet over min fordom mot det ukjente.
Jeg har ikke lyst til at mitt innspill skal starte en debatt om hvilke faktorer som er viktige ved kjøp av hi-fi og rangeringen av disse. Denslags diskusjoner har det vel vært en del av i tidligere tråder. Jeg tenkte bare at de som kommer med denslags kommentarer som du siterte i starten av tråden, KAN være fornuftige mennesker, bare at de ikke er så flinke til å uttrykke seg.

Topp Bunn