Feige hi-fi skribenter ?

O

omholt

Gjest
Det testes vel stort sett lite av dårlige produkter og da blir det ikke mye slakt. Men skulle gjerne sett skribenter være noe mer direkte og at man slapp og lese så mye mellom linjene. Sikkert ikke en enkel balanse når man også er avhengig av reklame og salg.

Lyd&Bilde slaktet en Sony forsterker her i høst. Bra! Liker faktisk Lyd&Bilde best jeg av de norske. Skulle bare ønske de hadde satset utelukkende på hifi og hjemmekino. Printere, GPSer, spill, mobiler og kameraer er ikke så veldig interessant.

A

Ari Gold

Gjest
litt off topic!

leste anmeldelsen av AP Virgo V i fidelity... hvordan klarer kv å lire av seg uttrykket "amerikansk spillestil" ?

hmm... er ikke amerikansk spillestil harman / jbl / mcintosh / klipsch ? aka. feit og farget lyd med masse power og evnen til å spille høyt?

eller er amerikansk spillestil typisk krell lyd ? litt mørk og tildels varm klang med noe begrenset oppløsning og detaljeringsevne men med stål kontroll nedover og da den lett klisje-aktige mellom-bassen i hoved fokus.

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Antall liker
0
Feige Skribenter som hører stor forskjell på Høyttalerkabler og feiger ut på Blindtester ? hvorfor ikke stoppe kjeften på oss skeptiske .Da legger vi dette snakket om fordelere til Norsk HiFi merker bak oss ;D
Hvorfor ikke ta utfordringen og stole på egne ører ;)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
835
Torget vurderinger
5
Fortizzimo skrev:
Feige Skribenter som hører stor forskjell på Høyttalerkabler og feiger ut på Blindtester ? hvorfor ikke stoppe kjeften på oss skeptiske .Da legger vi dette snakket om fordelere til Norsk HiFi merker bak oss ;D
Dere ville neppe blitt fornøyd med testutførelsen uansett. Alltids noe å sette fingeren på. 8)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
835
Torget vurderinger
5
Ari Gold skrev:
leste anmeldelsen av AP Virgo V i fidelity... hvordan klarer kv å lire av seg uttrykket "amerikansk spillestil" ?

hmm... er ikke amerikansk spillestil harman / jbl / mcintosh / klipsch ? aka. feit og farget lyd med masse power og evnen til å spille høyt?

eller er amerikansk spillestil typisk krell lyd ? litt mørk og tildels varm klang med noe begrenset oppløsning og detaljeringsevne men med stål kontroll nedover og da den lett klisje-aktige mellom-bassen i hoved fokus.
Er ikke emnet "Feige hi-fi skribenter?"?
Da er vel ikke KV's beskrivelse av lydsignatur på en høyttaler relevant?

OT. Mens vi da er inne på Virgo 5 vil jeg si at den i hvert fall ikke er feit, men stram og presis.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.289
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Norske hifi-skribenter er tannløse! Deres skrivestil er som tatt rett ut av "diplomatskolen"; ingen sterke meninger "what so ever". Derfor sa jeg opp Fidelity, f.eks.

Men i et lite land som Norge er det lite spillirom for å være konkret, saklig og uavhengig...etter min mening. Da er det forståelig at de skriver som de gjør.

De kunne like gjerne stiftet sammen en 4 - 5 reklamehefter fra forskjellige leverandører, tatt bilde av en blank CD-spiller med blått lys, oppstilt på skrå i et baklys av rosa og trykket på fremsiden.....og solgt det for 60-70,-.

Noen har sikkert kjøpt det også! ;D ;D ;D

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Det nærmeste man kommer sterke meninger om hi-fi i Norge er hifisentralen.no ;)

Mvh

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Kabeldragern skrev:
De kunne like gjerne stiftet sammen en 4 - 5 reklamehefter fra forskjellige leverandører, tatt bilde av en blank CD-spiller med blått lys, oppstilt på skrå i et baklys av rosa og trykket på fremsiden.....og solgt det for 60-70,-.

Vel, har du ikke nettopp beskrevet et hifi-blad? Det er nok et aber at landet er lite og bladene trenger både reklameinntekter og importørers velvilje - men det får vel vi lesere ta med i beregningen når vi vurderer det som skrives.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.289
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Nettopp! Trådstarter skrev bl.a.:
"Når så du sist en skikkelig slakt av et produkt i et hifi blad?"
og
"Er det bare meg som tidvis synes at det skrives side opp og side ned uten at det faktisk sies noe fornuftig om produktene?"

Er det ikke det vi debatterer da? Og hvor mange hifi-blader har vi i Norge?

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Kabeldragern skrev:
Norske hifi-skribenter er tannløse! Deres skrivestil er som tatt rett ut av "diplomatskolen"; ingen sterke meninger "what so ever". Derfor sa jeg opp Fidelity, f.eks.
Det er kanskje da relevant at en av mine omtaler førte til at importøren stoppet all kontakt med meg?
Da jeg skrev forsøkte jeg å være ærlig, beskrive produktets sterke sider med flest ord samt trekke inn de negative aspekter / fallgruver også.

Kabeldragern skrev:
Barnslig kommentar, og veldig respektløst overfor de som faktisk bruker store deler av sin fritid på å lage artikler.

toref skrev:
Mvh
Hehe, her finner du mangfoldet. Om du finner svarene kan vel diskuteres?

Det er ikke bare to slike på "galleriet" her inne!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.024
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Akkja!
Det er ikkje så enkelt. Eitt visst poeng har du, men ingen er feige, vil eg påstå.

I den grad eg får eit produkt til utprøving, har anten importør/produsent plukka det ut, eller så har eg gjort det sjølv. Produkt ein av oss er interesserte i. Det er veldig sjeldan det dukkar opp ting som er heilt i skodda ut frå pris/kvalitetsnivå no til dags.

Men send meg gjerne eit drittprodukt om du vil.....

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Antall liker
0
Audiophile-Arve skrev:
Akkja!
Det er ikkje så enkelt. Eitt visst poeng har du, men ingen er feige, vil eg påstå.

I den grad eg får eit produkt til utprøving, har anten importør/produsent plukka det ut, eller så har eg gjort det sjølv. Produkt ein av oss er interesserte i. Det er veldig sjeldan det dukkar opp ting som er heilt i skodda ut frå pris/kvalitetsnivå no til dags.

Men send meg gjerne eit drittprodukt om du vil.....
Du er sikkert drittlei innlegg om Blindtester,men hvorfor er det så lite Blindtester formiddlet i HiFi Blader ?
Tror du dette kan ha noe med usikkerhet/Feighet .?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.289
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
JoDa skrev:
Kabeldragern skrev:
Det er kanskje da relevant at en av mine omtaler førte til at importøren stoppet all kontakt med meg?
Da jeg skrev forsøkte jeg å være ærlig, beskrive produktets sterke sider med flest ord samt trekke inn de negative aspekter / fallgruver også.

Kabeldragern skrev:
Barnslig kommentar, og veldig respektløst overfor de som faktisk bruker store deler av sin fritid på å lage artikler.

toref skrev:
Mvh
Hehe, her finner du mangfoldet. Om du finner svarene kan vel diskuteres?

Det er ikke bare to slike på "galleriet" her inne!
I en debatt om hifi-skribenter og vel også hifi-blader forsøker jeg å si min mening om et produkt, nemlig Fidelity. Din reaksjon viser med all tydlighet at en "slakt" av dette bladet frembringer samme reaksjon som importøren som sluttet å ta kontakt med deg etter en ærlig test. Ser du analogien?

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Holmium skrev:
Fortizzimo skrev:
Dere ville neppe blitt fornøyd med testutførelsen uansett. Alltids noe å sette fingeren på. 8)
En slik artikkel ville virkelig være alt annet enn feigt og i allefall fått meg til å kjøpe et ekemplar. :)

Har sagt det før, men sier det igjen: Om de virkelig ville gjort en god og grundig blindtest, burde man tatt kontakt med noen fra et forskningsmiljø som kunne forklart tankene bak og fremgangsmåten på en god måte. Deretter forsøkt å gjennomøre så nært idealet som mulig. Dette kunne vært en føljetong som kunne spres over mange nummer.

Tror dette ville vekket stor interesse uansett utfall.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Minnes en del kritiske (hørbare og målbare) slaktobjekter i danske High Fidelity på 80-tallet. I dag går det jo i terningkast, og på terningen de bruker så er det bare, ja du gjettet riktig: 4 5 6 ;D

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Innen film sitter anmelderne og sliter, spesielt i USA, for de vet at filmselskapene kommer til å gå inn i anmeldelsene med saks og velge det de vil høre og bruke.

"Dypest sett er det uforståelig at en så dårlig film kan hevde seg i toppklassen."

blir til:

Dypest sett en film i toppklassen.

Og det illustrerer vel også fordelen ved hvordan bladene anmelder i dag - formulerer man seg rett, kan man signalisere svakheter, men også fremheve nok fordeler til at annonsørene ikke blir borte. Og er produktet skikkelig dårlig kan man minne om mer vellykkede innsatser tidligere, og regne med at produsenten kommer sterkt tilbake.

Men om man gjennomfører blindtester, og rapporterer resultatet helt ærlig, da blir det plutselig ikke så stor grad av usikkerhet ... så det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor det kjempes innbitt mot dem.
Underlig at grunnleggeren av Stereophile, som var tilhenger av blindtester, ble så grundig skjøvet til side på dette området, noe han forøvrig beklaget i jubileumsutgaven nylig.

K

kbwh

Gjest
Har Herr Madsen tillatt terningkast, DAChild? I såfall kondolerer jeg.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Har Herr Madsen tillatt terningkast, DAChild? I såfall kondolerer jeg.
Mente vel hifi-blekker generelt her, du får jo snart mer info i VG-tester :'(

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er jo litt lite engasjerende og skaper et visst grunnlag for misnøye at "alle" produkter som omtales i Fidelity får hederlig omtale, det tiltredes.
Samtidig så blir jo produktene forsøkt beskrevet i tillegg til at de blir vurdert ift sin VFM. Problemet synes å være at endel synes at de aller fleste omtaler ender i høy VFM-vurdering. Det kan enten skyldes tilbakeholdenhet med kritikk fra Fidelitys side, eller simpelthen reflektere det faktum at markedet er fullt av gode produkter nå til dags.
Fidelity bør uansett legge av seg absolutte vurderinger dersom de ikke kan være tydeligere på kritikk og ros, og da holde seg til mer deskriptive omtaler av sine produkter.
Enten så får man altså være konsekvent på å tydeliggjøre sterke og svake sider, eller så får man la være å vurdere et produkt opp mot konkurransen. Det er altså fullt mulig å beskrive produkter uten å gi de karakter forsåvidt.

Mvh Vidar P

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Det er jo litt lite engasjerende og skaper et visst grunnlag for misnøye at "alle" produkter som omtales i Fidelity får hederlig omtale, det tiltredes.
Samtidig så blir jo produktene forsøkt beskrevet i tillegg til at de blir vurdert ift sin VFM. Problemet synes å være at endel synes at de aller fleste omtaler ender i høy VFM-vurdering. Det kan enten skyldes tilbakeholdenhet med kritikk fra Fidelitys side, eller simpelthen reflektere det faktum at markedet er fullt av gode produkter nå til dags.
Fidelity bør uansett legge av seg absolutte vurderinger dersom de ikke kan være tydeligere på kritikk og ros, og da holde seg til mer deskriptive omtaler av sine produkter.
Enten så får man altså være konsekvent på å tydeliggjøre sterke og svake sider, eller så får man la være å vurdere et produkt opp mot konkurransen. Det er altså fullt mulig å beskrive produkter uten å gi de karakter forsåvidt.

Mvh Vidar P
Godt sagt Vidar, synd at ingen HIFI-skribenter tør å ta dette til etterretning :-\

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Det kan enten skyldes tilbakeholdenhet med kritikk fra Fidelitys side, eller simpelthen reflektere det faktum at markedet er fullt av gode produkter nå til dags.

Mvh Vidar P
Det hevdes jo av enkelte at det kanskje ikke er så store forskjeller på brukbart konstruerte hifi-komponenter ... og at vi muligens skal begynne å akseptere dette?
Naturligvis besværlig for anmelderne. Av egen erfaring: jeg valgte DAC utfra utførelse, at den hadde en analog inngang og at jeg kunne bruke fjernkontroll på den. Ikke utfra lyden, som jeg syns var lik mellom Benchmark, Lavry og Grace (når jeg hadde justert for utgangsvolumet.)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Kabeldragern skrev:
I en debatt om hifi-skribenter og vel også hifi-blader forsøker jeg å si min mening om et produkt, nemlig Fidelity. Din reaksjon viser med all tydlighet at en "slakt" av dette bladet frembringer samme reaksjon som importøren som sluttet å ta kontakt med deg etter en ærlig test. Ser du analogien?
På INGEN måte!

Hadde jeg skrevet:
"Denne høyttaleren ser bare teit ut, jeg gidder ikke å lytte på den for den låter sikkert teit også! Terningkast 1"

Da er jeg på samme nivå som din "mening".

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
JoDa skrev:
Kabeldragern skrev:
På INGEN måte!

Hadde jeg skrevet:
"Denne høyttaleren ser bare teit ut, jeg gidder ikke å lytte på den for den låter sikkert teit også! Terningkast 1"

Hæhahe......host, host

K

kbwh

Gjest
Soundproof skrev:
Det hevdes jo av enkelte at det kanskje ikke er så store forskjeller på brukbart konstruerte hifi-komponenter ... og at vi muligens skal begynne å akseptere dette? et.)
Hold høyttalere (og vinylgreier) utenfor, så er jeg med på aksepten.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Soundproof skrev:
Det hevdes jo av enkelte at det kanskje ikke er så store forskjeller på brukbart konstruerte hifi-komponenter ... og at vi muligens skal begynne å akseptere dette?
Ikke uenig i dette. Hobbyen dreier seg om de små forskjeller. Men man kan undre seg over om man husker dem etter uker og måneder?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.289
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
JoDa skrev:
Kabeldragern skrev:
På INGEN måte!

Hadde jeg skrevet:

Synd det er slik du ser det. Jeg tror faktisk at mange ser det på min måte...

Med hånda på hjertet; Det er vanskelig å oppfatte Fidelity og dets skribenter som objektiv, saklig og uavhengig. Det er og blir et reklametidsskrift. Det er synd at enkelte i bladet har for stor makt og innflytelse. Det tror jeg bremser utviklingen av kvaliteten i bladet.

Mindre vekt på "flotte fremsider" og mere kritisk journalistikk som faktisk er veiledende for forbrukerne.

Vel, det er nå min mening!

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Kabeldragern skrev:
Med hånda på hjertet; Det er vanskelig å oppfatte Fidelity og dets skribenter som objektiv, saklig og uavhengig. Det er og blir et reklametidsskrift. Det er synd at enkelte i bladet har for stor makt og innflytelse. Det tror jeg bremser utviklingen av kvaliteten i bladet.
Mindre vekt på "flotte fremsider" og mere kritisk journalistikk som faktisk er veiledende for forbrukerne.
Får stemme i, synd at du ser det slik.
Eller omformulert, synd at den jobben som de gutta gjør blir sett på på denne måten.

Ærlig mening, det er positivt. Men å sette likhetstegn mellom reklame og bladet er i mine øyne ufint.
Kan la det ligge nå, noen ganger er det flott å bare være et enkelt menneske.......

K

kbwh

Gjest
Kritisk journalistikk er veiledende for forbrukerne.

Nevn et hifiblad som har mer i sin redaksjonelle strategi enn å hause opp this years model. Jeg vil gjerne gjøre meg kjent med et slikt blad.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Kritisk journalistikk er veiledende for forbrukerne.

Nevn et hifiblad som har mer i sin redaksjonelle strategi enn å hause opp this years model. Jeg vil gjerne gjøre meg kjent med et slikt blad.
'
Jeg vil også abbonere på dette bladet!
Uansett: tar stadig frem gamle utg. av HF for å kose meg med tester slik de burde vært skrevet. Sikler jo fortsatt på den tidens high-end/drømmeutstyr og mener at det ikke er SÅ mye som har endret seg siden da. En nyrestaurert Quad ESL63, står seg godt den dag idag, eller hva Rhesus ;D

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Valentino skrev:
Soundproof skrev:
Det hevdes jo av enkelte at det kanskje ikke er så store forskjeller på brukbart konstruerte hifi-komponenter ... og at vi muligens skal begynne å akseptere dette? et.)
Hold høyttalere (og vinylgreier) utenfor, så er jeg med på aksepten.
Tenkte det var inneforstått, men det er en viktig presisering.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.289
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
JoDa skrev:
Kabeldragern skrev:
Får stemme i, synd at du ser det slik.
Eller omformulert, synd at den jobben som de gutta gjør blir sett på på denne måten.

Ærlig mening, det er positivt. Men å sette likhetstegn mellom reklame og bladet er i mine øyne ufint.
Kan la det ligge nå, noen ganger er det flott å bare være et enkelt menneske.......
Jeg abonerte på Fidelity fra starten av, men sa opp for 2 år siden. Grunn; Det ga meg akkurat like mye som å se i en hvilket som helst reklamebrosjyre. Ta det ikke personlig, men legg deg på minnet at enkelte forventer noe annet en den standarden som er nå.

Når jeg av og til ser i bladet på Narvesen, fremkaller det et aldri så lite gjesp og at det er "intet nytt under solen". At reklamefaktoren er svært høy er en ting. En annen er at evnen/viljen til å presentere tekniske nyheter er fraværende. Da mener jeg ikke årets nyeste modell, men nye produkter som utfordrer det etablerte. En halvtime på "google" gir meg mye mere ny viten enn en uke med Fidelity.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.922
Sted
Østfold
Karma skrev:
Snickers-is skrev:
En kjent produsent har lansert to høyttalere som ser svært like ut, men som låter like forskjellig som for eksempel JBL og Martin Logan. Allikevel har et stort blad (amerikansk med høy status) testet begge, og skrev om den siste, som fremstår som en forminsket utgave av den første, at den låt så godt som helt likt som storebroren, bare med en anelse mindre maksimal kapasitet.

Grunnet brajsereglene ber jeg dere om å spare spørsmålene om hvilken produsent og hvilket blad.
Kan du dokumentere at din påstand er mere verdt enn den du refererer fra "et stort blad"? ;)
Jeg har i hvertfall fått bekreftet av folk jeg har en viss tillit til i bransjen at de to produktene oppfattes slik av andre også. Jeg antar jeg ikke behøver å dokumentere at ML og JBL låter ulikt?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
DAChild skrev:
Minnes en del kritiske (hørbare og målbare) slaktobjekter i danske High Fidelity på 80-tallet. I dag går det jo i terningkast, og på terningen de bruker så er det bare, ja du gjettet riktig: 4 5 6 ;D
Når så du sist en skihopper i verdensklasse få stilkarakterer under 15 (på en skala fra 0 til 20)?
Det er faktisk slik at konkurransen gjennom mange år i hifibransjen har gjort at de aller fleste produktene holder en meget høy klasse, akkurat som idrettsutøvere i verdensklasse er milevis foran de glade amatører.
Det etterlyses slakt. Faktisk er det slik at skribentene, som ofte er entusiaster, ønsker å teste godt utstyr i utgangspunktet og derfor velger bort utstyr de mistenker er dårlig for å få bedre tid til å teste det "dårlige" utstyret.

Med bortvelging av antatt dårlig utstyr og generelt verdensklasse på utstyret synes ikke jeg det er så rart at det er langt mellom slaktene.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
roffe skrev:
DAChild skrev:
Når så du sist en skihopper i verdensklasse få stilkarakterer under 15 (på en skala fra 0 til 20)?
Det er faktisk slik at konkurransen gjennom mange år i hifibransjen har gjort at de aller fleste produktene holder en meget høy klasse, akkurat som idrettsutøvere i verdensklasse er milevis foran de glade amatører.
Det etterlyses slakt. Faktisk er det slik at skribentene, som ofte er entusiaster, ønsker å teste godt utstyr i utgangspunktet og derfor velger bort utstyr de mistenker er dårlig for å få bedre tid til å teste det "dårlige" utstyret.

Med bortvelging av antatt dårlig utstyr og generelt verdensklasse på utstyret synes ikke jeg det er så rart at det er langt mellom slaktene.
Kan du ikke bare si at du ikke hører forskjell ???

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
DAChild skrev:
Kan du ikke bare si at du ikke hører forskjell ???
Nå skjønner jeg faktisk ikke hvor du vil hen. I det ene øyeblikket klager man over at man kun benytter halvparten av en skala (altså 4 til 6 av en skala fra 0 til 6), implisitt at man burde utnytte hele skalaen, og så sier man i neste åndedrett at man "bare kan si at man ikke hører forskjell".

Det jeg forsøker å si er at en karakterskala må ta høyde for de aller fleste muligheter. Akkurat som en skihopper kan satse feil, lande på kulen og falle, så må man ha rom i en skala for at et produkt er sluppet i markedet med alvorlige feil.

Eller for å si det meget enkelt:
Skal man slakte gode produkter bare fordi noen synes det er så innmari langt mellom de dårlige?

For ordens skyld: Undertegnede er frilansskribent for bladet Hjemmekino.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
[/quote]
Skal man slakte gode produkter bare fordi noen synes det er så innmari langt mellom de dårlige?
For ordens skyld: Undertegnede er frilansskribent for bladet Hjemmekino.
[/quote]
Nok en grun til ikke å kjøpe "Hjemmekino"
Du har ingen aning om hva high-fidelity dreier seg om. Når snart alle produkter blir produsert i kina, så senkes kanskje din terskel tilsvarende, men å forsvare b-produkter med terningkast på 4 5 6 uansett, blir helt latterlig IMO.,
Kineserene lager det de blir bedt om, av vestlige intresser. Brushed metal and blue lights rules................

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Men så dukker spørsmålet opp: Hva er et godt produkt? Er det godt først hvis det er bedre enn gjennomsnittet? Eller er det godt fordi man ikke hører forskjell på det aktuelle produktet og en haug andre produkter som har fått gode kritikker tidligere?

Mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.922
Sted
Østfold
DAChild skrev:
Nok en grun til ikke å kjøpe "Hjemmekino"
Du har ingen aning om hva high-fidelity dreier seg om. Når snart alle produkter blir produsert i kina, så senkes kanskje din terskel tilsvarende, men å forsvare b-produkter med terningkast på 4 5 6 uansett, blir helt latterlig IMO.,
Kineserene lager det de blir bedt om, av vestlige intresser. Brushed metal and blue lights rules................
All den tid du vel ikke har grunnlag for dine nedlatende meninger om Roffes evne til lytting synes jeg dette er metervis under beltestedet.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Enig. Er ikke karakterer og lignende gitt i forhold til pris også? I såfall kan man vel utmerket godt gi en sekser til en CD-spiller fra Chang Xian Hua Jian Ling og samtidig ha litt peil på såkalt "high-end". Eller?

Topp Bunn