feedbands.com noen som har testet dette?? Vinyl i posten hver mnd??

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Lurer på om jeg skal kjøre igang et slik abonoment?
Noen som har noen erfaringer å dele?

Virker som en kul greie.. Fin måte å oppdage nye band kan det også være.

https://feedbands.com/


Mvh
Kjetil

After decades of incredible music, the future suddenly looked uncertain. Everything had gone digital in an analog world. Fans were stealing music like it was some kind of drug. Music companies were paying artists pennies. Great music had all but vanished from the land.

And all that bands wanted to do was put out a record.

What if someone could find great new artists, press their albums to vinyl, and distribute the records all over the world? What if this someone paid the artists upfront and let them keep all their rights? What if listeners could vote for their favorite new music and help decide which artists get pressed?


Enter Feedbands
We are an experimental crowdsourced record company dedicated to spreading awesome tunes and supporting independent musicians. With Feedbands, you can listen to the music that artists submit to us, vote on your favorites, and see the highest-rated bands get their record pressed. Then, when you subscribe to Feedbands, we ship the record right to your door each month.
 

jarste

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2012
Innlegg
119
Antall liker
44
Torget vurderinger
6
Jeg har testet det, men avbestilte etter én plate. Mange grunner til det egentlig. Jeg har som regel alt for mange band/plater jeg vil sjekke ut. Følger med på en god del blogger og slikt, og er plenty av band som får god omtale basert på demoer og liveopptredener. Er litt skeptisk til at Feedbands skal klare å grave opp noe gull som det nesten ikke går an å finne omtale om på forhånd. Bandet som jeg fikk plate av ble hypa til å være det neste Radiohead, men var egentlig ganske dritt. Er òg skeptisk til at du ikke får høre musikken på forhånd, bare noen små klipp som ikke gir noe særlig inntrykk av kvaliteten. Syns det er for mye fokus på at det er farga vinyl og begrensa opptrykk og at det kanskje kan bli et samleobjekt, men plata jeg fikk var ikke spesielt forseggjort (ingen liner notes eller sangtekster, bare et tynt cover). Er enig at det på papiret høres ut som et bra konsept, men mitt inntrykk er at de som står bak dette gjør det for å dra inn mest mulig penger under dekke av å fremme musikk. Alt i alt er det ikke noe som jeg vil anbefale, men det er mulig at folk som er mindre forutinntatt eller har en annen musikksmak enn meg vil få glede av dette her. Første plata er vel fortsatt gratis, jeg betalte iallefall kun $17 i frakt, så er du nysgjerring så koster det jo ikke så mye å sjekke det ut.

Jeg var inne i dette prosjektet ganske tidlig og da var det ikke så mye info om det på nettet, men det er mulig at et søk vil gi anmeldelser eller erfaringer som kan balansere mine.
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Jeg var litt redd for at det skulle være slik som du beskriver det.
Takk for dine meninger og tanker rundt dette.
Jeg får søke litt på nett om det er andre erfaringer med dette.

Håper det er flere som kan dele sine erfaringer med feedbands.com

mvh
Kjetil
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Da har et av medlemmene fra Hi-Fi sentralen vist seg fra sin aller beste side, slik oss hifisentralen folk bare kan gjøre.
Jeg syntes Hifi sentralen er en fantastisk fin plass, med masse hyggelige mennesker!
jeg fikk et supert tilbud av jarste på pm, han ville sende meg sitt eksemplar fra fra "feedbands".
Jeg takket ja til dette. Utrolig snilt!! Jeg fikk den i går kveld.

Jeg fikk spilt igjennom platen sent i går kveld.
Var ikke noe særlig imponert, verken av Band eller over produksjon. Cover bar også preg av at dette skulle være billig.
Det høres ut som om den er mastret for cd og ikke vinyl. Det låter rett og slett veldig dårlig!
Så er enig med deg jarste. Hvis dette er representabelt for det andre, er det ikke noe å bruke penger på.

Takk jarste
 
Topp Bunn