Farvel, OneCall.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Fikk akkurat en epost med nye vilkår fra OneCall, og selv om de begynner eposten med å sukre pillen, så er ikke ting lenger så rosenrødt som før. Velvel, det finnes andre aktører.

Ha det bra OneCall, det var morro så lenge det varte.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Fordi de legger på startavgift på 59øre?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Da er det vel bare å få seg Tele2 Sheriff? Det funker fint.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Det var 1 grunn til at jeg hadde oneall, og det var at det ikke kostet noe. Ikke at de få kronene betyr så mye, men det betyr også at jeg ikke får regninger, og jeg slipper å bry meg med å betale dem. Det er ganske bekvemt, synes jeg. Så når den eneste virkelig gode grunnen til å ha onecall faller bort, og det finnes minst 2 aktører som har tilsvarende det onecall hadde, så er resultatet gitt.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
AlexanderK skrev:
Da er det vel bare å få seg Tele2 Sheriff? Det funker fint.
Har tre telefoner som trenger sim, så jeg har nå bestillt 1 stk Sheriff og 2 stk Mtu fri.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Rhesus skrev:
Det var 1 grunn til at jeg hadde oneall, og det var at det ikke kostet noe. Ikke at de få kronene betyr så mye, men det betyr også at jeg ikke får regninger, og jeg slipper å bry meg med å betale dem. Det er ganske bekvemt, synes jeg. Så når den eneste virkelig gode grunnen til å ha onecall faller bort, og det finnes minst 2 aktører som har tilsvarende det onecall hadde, så er resultatet gitt.
Ok, da skjønner jeg poenget ditt, for meg som bruker telefonen ganske my så tror jeg ikke dette vil utgjøre så mye.

T

Tølper

Gjest
De 59 ørene blir trukket fra dine 140 ringeminutter, så det er ingen automatikk i at du må betale noe om du ringer lite. Selv byttet jeg fra OneCall til MTU når jeg fikk mailen for så i ettertid å finne ut at OneCall fortsatt har bedre betingelser (fortsatt de beste?).

Mvh

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Tølper skrev:
De 59 ørene blir trukket fra dine 140 ringeminutter, så det er ingen automatikk i at du må betale noe om du ringer lite. Selv byttet jeg fra OneCall til MTU når jeg fikk mailen for så i ettertid å finne ut at OneCall fortsatt har bedre betingelser (fortsatt de beste?).

Mvh
Sikker på det? Slik tolker ikke telepriser.no vilkårene i alle fall.

T

Tølper

Gjest
Mailen sier dette:

For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned.

T

Tølper

Gjest
Er litt forvirret selv på hvordan jeg skal tolke det nå.

Mvh

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
.... Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene.
Slik jeg tolker det skal man betale oppstart fra første samtale. Slik tolker telepriser det også.

J

JAE

Gjest
Enda en som tolker dette riktig.

Rett over til Tele Sheriff ;D

T

Tølper

Gjest
Rhesus skrev:
.... Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene.
Slik jeg tolker det skal man betale oppstart fra første samtale. Slik tolker telepriser det også.
Hvor er det sitatethentet fra, eller har du bare skrevet meningen din inn i et sitat. Litt forvirret her, men du har sikkert rett.

Mvh

J

JAE

Gjest
Slik jeg har skjønt dette,blir du belastet fra første samtale,også på dine tidligere frie ringeminutter,samt SMS

G

Gjestemedlem

Gjest
Tølper skrev:
Rhesus skrev:
Hvor er det sitatethentet fra, eller har du bare skrevet meningen din inn i et sitat. Litt forvirret her, men du har sikkert rett.

Mvh
Det er hentet fra mailen som Onecall nettopp sendte ut til sine kommende ekskunder:

ONE CALL ENDRER PRISEN PÅ MOBIL FAKTURA
I henhold til våre avtalevilkår informerer vi herved om at følgende endring for One Call Mobil Faktura trer i kraft fra 1. oktober 2008.

For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned. Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene. Uansett fortsetter One Call Mobil Faktura å være blant de aller gunstigste mobilabonnementene og dersom du ringer mye og ønsker enda lavere ringepriser, bør du ta en kikk på One Call Mobil Aktiv. Les mer på www.onecall.no/prisendring

Endringene innføres 1. oktober 2008 for eksisterende kunder, og umiddelbart for nye kunder.

Nå har de vel lokket til seg nok kunder til å endre betingelsene til omtrent det alle andre leverer også, slik at de satser på at folk ikke gidder å bytte tilbake etter at lokketilbudet viste seg å være et høyst midlertidig stunt for å blåse opp volumet litt i begynnelsen.

Jeg kommer til å si opp abbonementet hvis jeg finner noe annet som bedre eller i allefall nesten like bra.

O

omholt

Gjest
Hadde ikke hørt om Sheriff, men det ser ut som om MTU er det billigste. Bra å støtte noen som bygger ut nytt netttverk også.

T

Tølper

Gjest
Atle må lære å lese ordentlig før han mener noe.

Mvh

Topp Bunn