Det som er artig, er hvor bra de erValentino skrev:Burde ikke tråden skifte tittel til Fantastiske, ENNÅ NYERE nye NORSKE kabler! ?
Hei.kwil skrev:Det som er artig, er hvor bra de erValentino skrev:Burde ikke tråden skifte tittel til Fantastiske, ENNÅ NYERE nye NORSKE kabler! ?Du skulle absolutt vært der når vi byttet ut Habia med Energetic mellom signalkilde og pre. (hadde coherence videre). Forskjell og forbedring hinsides all mulig forventning
![]()
![]()
LØP og PRØV
mvh
Trondmeg skrev:Et lite hjertesukk:
Ta gjerne den påbegynte avsporingsdiskusjonen i en egnet tråd og la Oblivion-kablene få beholde denne tråden uten disse gamle, forslitte, men trygge og kjente betraktningene om kablers bidrag. Denne tråden er opprettet for å dele erfaringer med Oblivion-kabler og er ikke ment som en forlengelse av den vanlige "virker-kabler-debatten".
BigSwifty skrev:Som trådstarter er jeg takknemlig hvis diskusjon av typen "kabler gjør ingen forskjell" - "jo det gjør de det" kan bedrives i andre tråder og gjentar min anbefaling om å prøve Oblivion (eller andre kabler/komponenter for den saks skyld) før man går ut og mener veldig mye.
jeg tror du tåler de tre kiloene gagoGago skrev:hehe.
jeg har gått opp 3 kilo.
fra 57 til 60. :-\
Uffda! du har gått fra skrinn til tynn ;DGago skrev:hehe.
jeg har gått opp 3 kilo.
fra 57 til 60. :-\
Det er jeg overbevist om også, er også av den oppfatning at det nettopp var høyttalerkaebelen som var lettest/rimligst å nå kvalitetsmessig med andre kabeler når vi snakker Coherence serien. Ift. Energetic aner jeg ikke, men hakesleppet ble, tross den store forbedringen på høyttalerkablene, forbedringene opplevd med de nye signalkablene.impulse skrev:Den er skremmende stor, Håvard. Men det vet du jo.....egentlig! ;-)
Oblivion skrev:De bruker like lang tid, men de når 90% nivået på 2 - 3 dager...RoDa skrev:Er disse nye "plug & play" eller må også de stå i anlegget i lengre tid (uker) før lyden faller på plass?
R
...stemte godt med egne førsteinntrykk av Coherence. Men jeg kom til at det var noe "rotete" som skjedde i starten før teflonet fikk roet seg ned.RBN skrev:Byttet så høyttalerkabelen som er en sølvbelagt kobberkabel med et tverrsnitt på tilsammen 6 mm2, hvis opplysningene jeg har fått stemmer. Den forsterket bare de inntrykkene jeg hadde fått av signalkabelen. Den første plata jeg spilte måtte jeg sjekke om innspillingen var i q-sound. Det skjedde mye med plasseringen i lydbildet. Det skjedde også andre ting med lyden slik at jeg måtte finne ny plassering til høyttalerne. De kom lenger ut i rommet og nærmere sidevegg.
Du mener elektrisk tilkoblet, ikke at de skal spilles med musikk i 2-3 sammenhengende dager?Oblivion skrev:De bruker like lang tid, men de når 90% nivået på 2 - 3 dager...RoDa skrev:Er disse nye "plug & play" eller må også de stå i anlegget i lengre tid (uker) før lyden faller på plass?
R
Låter sikkert likt siden de er så like Whistler på mange måter. ;DRoDa skrev:Har hørt dem Håvard, kommer med litt inntrykk her.
R
Det er kun diameteren som er forskjellig. De er ellers like og koster vel også det samme.RoDa skrev:Med de tydelige pilene på kabelen var det ikke tvil om hvilken retning de skulle kobles i.
WBT-pluggene klemmer godt rundt rca-kontaktene og bør gi god kontakt.
Dette er WBT-0110Ag, mine Whistler har WBT-0152Ag. Er ikke sikker på forskjellene.
Aah, fantastisk! En kabel som gjør noe med dipper og peaker. Kast bassfellene, Oblivion rydder opp i alt! ;DOblivion skrev:NB! også tepper, bassfeller etc. som er brukt til "tweaking" må dobbeltsjekkes for om de tjener sin hensikt lenger...
Mvh
Raymond
Kablene rydder opp i bassproblemer. Du trenger ikke en blindtest for å høre det.orso skrev:Aah, fantastisk! En kabel som gjør noe med dipper og peaker. Kast bassfellene, Oblivion rydder opp i alt! ;DOblivion skrev:NB! også tepper, bassfeller etc. som er brukt til "tweaking" må dobbeltsjekkes for om de tjener sin hensikt lenger...
Mvh
Raymond
Håper egentlig du kødder her nå og skal være litt morsom på andres bekostning, morroklumpen, (for din egen del mener jeg), men ser grunn-meningen med uttalelsen, og sammenhengen den stod i :orso skrev:Aah, fantastisk! En kabel som gjør noe med dipper og peaker. Kast bassfellene, Oblivion rydder opp i alt! ;DOblivion skrev:NB! også tepper, bassfeller etc. som er brukt til "tweaking" må dobbeltsjekkes for om de tjener sin hensikt lenger...
Mvh
Raymond