Fantastiske kabelløftere fra SarcasticAudio!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.800
    Antall liker
    21.710
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Trådstarter, hvem du så måtte være; hva mener du å oppnå ved å legge ut dette? Har du noe nytt å komme meg og tilføre Hifisentralen i positiv forstand, eller bare fordommer og tull? Hva mener du seriøst å oppnå ved dette? Merker seg også hvilke brukere som svarer på slikt...ikke første gangen nei!
    Haha! Trådens morsomste svar. Med minst en håndsbredd.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    ..men fra spøk til revolver...

    Takk for alle tilbakemeldinger på at jeg klarte å fremprovosere rykninger i smilebånd hos noen av dere :)
    Dette er selvsagt bare et lekeprosjekt utifra en ide jeg fikk. Jeg har ikke engang testet før og etter "montering". Ville bare lage noe utafor det vanlige (kjøpings, sandposer, emballasjebiter, klosser med strikk osv osv... ). Pluss, at det gjør renhold(støvsuging) mye enklere.

    HFS har gjennom årene mistet en del aktive og kunnskapsrike medlemmer grunnet digitale fakkeltog med store kampfaner og høygafler. Dette er en hobby, hobby skal være morsomt, underholdende og gi positivt overskudd i hverdagen. Klarer vi ikke å ha et snev av selvironi og galgenhumor, ser jeg faktisk ikke særlig poeng i forumet utover Børsen, nesten.. . HFS er for meg ikke bare kunnskaps deling, men så mye mye mer.

    Men ser det er håp... Til og med bransjeaktører har "liket" hovedinnlegget, og det syns jeg er tøft gjort! Kudos!

    For de som måtte lure, selve kabelholderen, er en slik "pyntehånd" i tre, med bevegelige ledd. Da denne ikke er stabil nok til å holde noe særlig uten å tippe over, har jeg laget en base i betong.. som igjen er lakkert med gull-hobbylakk... derav Gold-edition :) Og for å ikke risikere å lage riper i gulvet, lagde jeg 3 "dutter" på undersiden med en limpistol.

    Ha en fin dag folkens! Keep on trucking :)

    mvh Kai
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kloke ord! :)

    Ja, synest det mangler litt av dem kunnskapsrike. Flere er borte. Teknikk trådene har ikke samme glød.
    Starter en kabeltråd så hopper jo folk på som om dem var komt i himmelen med jomfruer!
    Litt morsomt å se på egentlig..

    Digitale løsninger er komt for å bli, men det går nok fint at alle med forskjellige løsninger kan leve side om side :)
    Respekt for forskjellig smak burde være basic!
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.626
    Antall liker
    3.748
    Så veldig spennende ut, likte designet, veldig bra.
    Som med kabler er det veldig viktig og bruke samme merket for og få helhet i lyden (LOL), kanskje en ide og lage lignende til alle kabler og gjerne høyttalere, amper og digitale remedier etc.
    Tips til navn " The Hand Of God":cool:
    Hyggelig... smurte tjukt på der jeg kunne, for å være sikker på at det ikke ble tolka som seriøst :)

    Ja, navn... Du sier noe der...
    "The hand of God"....
    eller kanskje "iHand" eller "iHandJobs"... men da blir det sikkert bare juridisk bråk...
    eller "Devilhands".. siden de "stikker" opp nedenfra og opp... Må lakkeres i rødt da... lange negler osv..

    Men slogans skriver nesten seg selv... :)
    -Grabs a firm grip around your cable-
    -Put your most valubale cable into these hands-
    -The best hands for your fat cable-
    Navneforslag: "Maradona" :)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.951
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Opplever sarkasmane som etter måten morosame. Men skjønar også at nokre kan føle seg støtt.

    Eg tenkjer historisk. Historien har hatt ein tendens til å pendle mellom romantikk og rasjonalitet. Antikken med pax Romana vart avløyst av "den mørke" middelalder, som vart skifta ut med renessanse og rasjonalitet. Dette forsvann og trua på gud, konge og pomp, prakt og barokk. Og så vidare. Mykje tull, men verda går vidare.

    Kvifor skulle hifi vere annleis enn andre trendar? Det eksperimenterast med det meste. Vi har ein hobby som burde gje rom for alle. Vi treng ikkje inkvisisjonar eller reformasjonar. Lat folk få komme til orde, utan at dei skal slåast ihel. Og for all del, det er lov å vere ueinige.

    Sjølv har eg prøvd mykje rart av tvikeprodukt. Kablar også. Utan at det har ført til at eg har investert så valdsamt i kabel. Høgtalarane har vorte mest påkosta. Elektronikk og signalkjelder er også ganske kostbare. Dette avspeglar kva eg trur gjev mest for pengane.
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Trådstarter har lagt både tid og penger på kabelløftere til sitt anlegg.
    At han også pøser på med en dose kunstnerisk frihet og poetiske krumspring burde ikke støte noen.
    Hybelkaniner er min favoritt når kablene skal eleveres.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Fikk et forslag fra samboeren.
    Hun mener dette fungerer for det meste av mitt utstyr:
    th (2).jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn