"Fake vegg"?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Hei
Har en åpen dør uten dørblad bak den ene høytaleren hvor det er en liten gang på ca 1kvm. Denne stjeler ganske mye bass fra den ene kanalen. Er det noe jeg kan bruke som en "fantom vegg" som jeg kan henge opp over hullet når jeg skal spiller og fjerne når stua skal brukes som normalen?

Se bilde: bak venstre høytaler

Vedlegg

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Vanskelig å se, men er det ikke pocket karm? (skyvedør)

BTW: Hekkan så stilig anlegg du har fått deg.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
thomand skrev:
Vanskelig å se, men er det ikke pocket karm? (skyvedør)

BTW: Hekkan så stilig anlegg du har fått deg.
Det var det opprinnelig da huset ble byggd, men den er tettet igjen og det er bare åpent nå :(
Takk :)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Hva med å sette inn en dør??! ::) ::)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Birdman skrev:
;D
Desverre uaktuelt, den lille gangen der er trang nok fra før med sine 2 dører som begge(!) svinger ut ::)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Vermin skrev:
Birdman skrev:
;D
Desverre uaktuelt, den lille gangen der er trang nok fra før med sine 2 dører som begge(!) svinger ut ::)
Det beste hadde nok vært å reinstallere skyvedøra.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Birdman skrev:
Vermin skrev:
Birdman skrev:
;D
Det beste hadde nok vært å reinstallere skyvedøra.
Det går ikke det nei, rammen er der ikke lenger.
Men tips til Fantom vegg sier jeg ikke nei til :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.462
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har tenkt å fjerne hele frontveggen ved hjelp av DRC her på åkertoppen. Nå er det en yttervegg, så jeg kan ikke gjøre det du kanskje kan: Rive frontveggen.

Forøvrig kan du gjerne ta med de dCS-greiene en tur herover. Tenk hardt på at Valentinos barndomsdal er Egersund, så virker det ikke så langt.

EngelholmAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2007
Antall liker
1
Jag har vid ett par tillfällen designat en rull/flyttbar akustikvägg för nästan detta ändamål.

Enkelt uttryckt handlar det om AD40 eller TP300 på en lite och låg vagn på hjul. Denna kan skjutas fram och tillbaka i position för seriös lyssning. Panelhöjden har varierat men i ditt fall skulle nog 120 cm göra gott!

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Hvor mye bass stopper egentlig en dør? Har et inntrykk av at det meste går tvert igjennom. Mulig du ikke merker så veldig stor forskjell med å sette inn en. I utgangspunktet skulle man tro at det er fordeler med en del "hull" i lytterommet.

En annen ting. Jeg ser at du har høytalerne veldig tett på sidevegg og antar derfor at du har prøvet litt og er mest fornøyd med den plasseringen. Hva føler du at du vinner på den plasseringen?

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Hva med og lage en ramme som passer nøyaktig inn i lysåpningen. Akustikkplater inni og evt noe pent stoff rundt. (eller male det i veggfargen) Noe i likheten av de andre som er laget under DIY trådene. Det skulle være mye muligheter i den gata der vil jeg tro.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Billa skrev:
Hvor mye bass stopper egentlig en dør? Har et inntrykk av at det meste går tvert igjennom. Mulig du ikke merker så veldig stor forskjell med å sette inn en. I utgangspunktet skulle man tro at det er fordeler med en del "hull" i lytterommet.

En annen ting. Jeg ser at du har høytalerne veldig tett på sidevegg og antar derfor at du har prøvet litt og er mest fornøyd med den plasseringen. Hva føler du at du vinner på den plasseringen?
Jeg vinner fri adgang til dassen og soverommet og fred med samboer :)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
room skrev:
Hva med og lage en ramme som passer nøyaktig inn i lysåpningen. Akustikkplater inni og evt noe pent stoff rundt. (eller male det i veggfargen) Noe i likheten av de andre som er laget under DIY trådene. Det skulle være mye muligheter i den gata der vil jeg tro.
Vil ikke dette absorbere noe fryktelig? Noe som er motsatt av hva jeg ønsker.....mitt ønske er ganske enkelt og gi begge høytalerene samme arbeidsbetingelser i hensyn til bakvegg

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.291
Torget vurderinger
4
Vermin skrev:
Billa skrev:

Jeg vinner fri adgang til dassen og soverommet og fred med samboer :)
Ikke rent lite med andre ord ;D

Topp Bunn