Fa.. ta dem. Kjip humor.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
villov skrev:
Gutta skal liksom være morsomme.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034685

Reagerte ikke på dette selv, men reagerte sterkt på nazihumor og alle vitsene om kreft.

Fa.. ta dem en gang til. Vet ikke om jeg hadde klart å holde meg verbalt hvis jeg hadde sett dem på gata.
Totalt uenig med deg, det må da være andre ting å ta tak i en dette
Selv så regaerte jeg litt på noe overeksponering på en som ikke var så begeistret for svartinger,men det var stort sett alt

mvh
geir

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.993
Man kan ikke vente annet av en tidligere støvsugerselger og en uvasket sosionom.

V

villov

Gjest
GFE skrev:
villov skrev:

Reagerte ikke på dette selv, men reagerte sterkt på nazihumor og alle vitsene om kreft.

Fa.. ta dem en gang til. Vet ikke om jeg hadde klart å holde meg verbalt hvis jeg hadde sett dem på gata.
Selv så regaerte jeg litt på noe overeksponering på en som ikke var så begeistret for svartinger,men det var stort sett alt

mvh
geir

Da kanskje du ikke har familie som ble drept av nazi under krigen, og du har kanskje heller ikke noen i familien med kreft.
Det støter nok ganske mange.

S

Supertramp

Gjest
Både villov og pink får +10 av meg her.
Vi hadde en debatt for noen uker siden om noe tilsvarende i serien "Dag".

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Dette er smågutter sammenlignet med Leif Juster,Harald Heide Steen Jr. og Rolv Wesenlund . Harald Eia er jo en forvoksen drittunge med hønsehjerne . Har ingenting med humor å gjøre -bare dumt tøys.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.351
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
På sitt beste er de morsomme, men hele karrieren deres har vært plaget av flaue, umorsomme og ufølsomme overtramp.

S

Supertramp

Gjest
erato skrev:
På sitt beste er de morsomme, men hele karrieren deres har vært plaget av flaue, umorsomme og ufølsomme overtramp.
Lille-lørdag var et morsomt prosjekt med fokus på ændalitter, frolendinger, sosser fra B(l)ærum og ruggla-påmmfri.

Det meste av humor er morsomt første gang, og sjeldent morsomt gang på gang i nye dårlige forsøk på å kopiere en suksess.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Når det finnes så mye foskjellig humor å se på alle slags kanaler, hvorfor i h..... se på noe man ikke liker for deretter å syte over dette?
Et ikke noe fan av disse gutta selv, men smaken er forskjellig. Det finnes vel heller ikke noe slags humor som ikke støter noen!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Selvfølgelig finnes det humor som ikke støter noen. Humor som sparker nedover Og rammer syke, svake, sosialt misstilpassede o.l har fått et oppsving de siste 15 årene.

Nå har ikke jeg sett denne aktuelle serien, men å spøke med kreftsyke har jeg vanskelig å se for meg som morsomt.

V

villov

Gjest
val skrev:
Når det finnes så mye foskjellig humor å se på alle slags kanaler, hvorfor i h..... se på noe man ikke liker for deretter å syte over dette?
Et ikke noe fan av disse gutta selv, men smaken er forskjellig. Det finnes vel heller ikke noe slags humor som ikke støter noen!
...og hvordan skal man vite hva man liker før man har sett det?
Din neste påstand er jo allerede kommentert.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
villov skrev:
val skrev:

Du trenger vel ikke å bade for å finne ut om du synes vannet er varmt nok, stikk tåa i vannet.

Og om påstanden et komentert, da er konklusjonen? Kom gjerne med eksempler

V

villov

Gjest
val skrev:
villov skrev:
val skrev:

Du trenger vel ikke å bade for å finne ut om du synes vannet er varmt nok, stikk tåa i vannet.

Prøv deg på noen som gidder. For meg er innleggene dine helt fjerne.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.822
Torget vurderinger
4
Disse to nevnte herrer har ALDRI vært morsomme.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
villov skrev:
val skrev:
villov skrev:
val skrev:

Prøv deg på noen som gidder. For meg er innleggene dine helt fjerne.

Jaså, du blir frekk nå påsan!

Mulig du ikke forsto, eller ikke gadd å forstå, men det jeg mente var at om du ikke liker et program så kan du velge å se på noe annet.

Humor går svært ofte ut over noen, og en eller annen kan føle seg støtt om man er hårsår nok. Disse gutta har sin egen stil og har hatt suksess i mange år. De som begynner å reagere på dem først nå er litt seint ute.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Noe av det de gjør kan nok støte enkelte, men dette ER hysterisk morsomt...

V

villov

Gjest
Enig med deg, Birdman.
Noe av dem er faktisk veldig bra.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
RJEL skrev:

Med det utsagnet sier du at alle mennesker har lik humor!

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Pink_Panther skrev:
Man kan ikke vente annet av en tidligere støvsugerselger og en uvasket sosionom.
Selv om innlegget ditt antagelig ikke skulle være morsomt, så er det et spark nedover som kan støte andre slik Eia & Co har blitt kritisert for i denne tråden.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Birdman skrev:

Om det var mine innlegg du lurte på, så klikk på lenkene jeg la inn, eller kopier og legg i adressefeltet så får du se mer som kan være underholdene.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.993
val skrev:
Pink_Panther skrev:
Selv om innlegget ditt antagelig ikke skulle være morsomt, så er det et spark nedover som kan støte andre slik Eia & Co har blitt kritisert for i denne tråden.
Det var ment å være nyskapende morsomt. Ble du støtt på grunn av at du er støvsugerselger eller sosionom?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.255
Torget vurderinger
1
villov skrev:
GFE skrev:
villov skrev:

mvh
geir

Da kanskje du ikke har familie som ble drept av nazi under krigen, og du har kanskje heller ikke noen i familien med kreft.
Det støter nok ganske mange.
Men farfaren min satt i KZ-leir, og han sloss også i 2 måneder utenfor Narvik der han etter hvert ble litt lusebefengt... Og et søskenbarn død for 3 år siden av kreft og begge morforeldrene. Jeg takler det helt greit og synes Tufte og Eia var ganske morsomme.

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
RJEL skrev:
Det er vel individuelt hva man synes er morsomt. Det finnes jo til og med mennesker som lo av "Mot i brøstet" :eek: -selv så bisart som det kan virke.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.977
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror det hele kommer an på hvordan du tar det. Der har alle endel å lære.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.823
Torget vurderinger
96
RJEL skrev:
Anbefaler deg da vitsesidene i Se & Hør, muligens mer på ditt plan...?

For oss med utvidet humorsans, og som har fulgt med
disse to siden de første Åpen Post sendingene, er dette smart, oppfinnsom, annerledes og gal humor LANGT over
f.eks det man ser på TV2 etc. Sjøl elsker jeg Bård og Harald's mange sinnsvake og morsomme karakterer.
Denne f.eks:

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.823
Torget vurderinger
96
Supertramp skrev:
Fintfølende tørrpinner er dere ;D At noen i det hele tatt reagerer på at det tøyses med nazismen er ganske
fantastisk. Ingenting er for alvorlig til å spøkes med, det er timingen det kommer an på. Når det er 70 år siden
krigen startet, må det jaggu gå an å dra en spøk om det nå.

OBS!! Det finnes en AV knapp på alle tv apparat. Finner du den ikke, går det fint å trekke ut
støpselet.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.255
Torget vurderinger
1
Hehe. Jeg har blitt kastet stein i kollektiv forstand av serbere i Bosnia, rett etter "krigen". Om man driver ap med NATO blir jeg ikke støtt, selv om man ikke virker "supportive of our troops"... Husker de kalte oss SS-FOR bl.a. Hadde vi vært noe slikt hadde vi helt sikkert brent ned landsbygda, skutt og drept vilkårlig, og sendt det som kunne kryp og gå til utrydningsleire... Vi tok det med et smil, mens vi stengte TV-tårn, og stengte TV-sendingene deres...

V

villov

Gjest
bambadoo skrev:
Ja, så klart har alle en del å lære. Hvordan man tar det kommer vel an på hva man allerede har lært.

V

villov

Gjest
Polkagris skrev:
Supertramp skrev:
Fintfølende tørrpinner er dere ;D At noen i det hele tatt reagerer på at det tøyses med nazismen er ganske
fantastisk. Ingenting er for alvorlig til å spøkes med, det er timingen det kommer an på. Når det er 70 år siden
krigen startet, må det jaggu gå an å dra en spøk om det nå.

OBS!! Det finnes en AV knapp på alle tv apparat. Finner du den ikke, går det fint å trekke ut
støpselet.

Hvis ingenting er for alvorlig til å spøke med så har jo ikke du noe problem i så henseende, og takker for lærdommen om tv's funksjoner. Jeg som alltid har gått i sikringsskapet for å slå av.

Nok en gang så oppsøker man (les jeg) ikke støtende programmer. Hadde jeg visst dette på forhånd så ville jeg latt være å se det.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Bjørn: At du har mistet et søskenbarn og svigerforeldre av kreft og du synes det er greit å spøke med, betyr bare at deres dødsfall har blitt perifere. Noen her inne har nok kjent kreft mer på kroppen enn det du representerer.
Nå gidder ikke jeg være hverken noe eksempel eller talsmann for de som er rammet av Kreft, men for mitt vedkommende som skal på min første etterkontroll denne mnd, tar avstand fra slikt harselas på et generelt plan.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Pink_Panther skrev:
val skrev:
Pink_Panther skrev:
Det var ment å være nyskapende morsomt. Ble du støtt på grunn av at du er støvsugerselger eller sosionom?
Nei. Hadde jeg vært en av delene hadde jeg kansje synes det var mer morsomt. I motsetning til visse andre har jeg både galgenhumor og selvironi.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
villov skrev:
bambadoo skrev:
Ja, så klart har alle en del å lære. Hvordan man tar det kommer vel an på hva man allerede har lært.
Har nok like stor betydning hvordan man er som person og om man klarer å le av tragedier, feil og tabber både når det gjelder seg selv og andre.

V

vredensgnag

Gjest
samlanes skrev:
Har dykk gløymd Peter Sellers,makaløst bra.

Mvh.
Ikke om du er inder, og syns hans "Birdy, birdy, nam, nam" var en forferdelig uthenging av klisjéoppfatningen av indere i utlandet.

V

vredensgnag

Gjest
Primo Levi satt i leir under krigen, og overlevde såvidt. Han skrev en del om opplevelsen, og i alt han skrev refererer han til hvordan de brukte svart humor for å overleve.

Jeg brukte en gang svart humor for å selge. Drev og lagde reklamefilmer, og vi fikk sydd brune fotlange kjortler av typen som ghanesiske selgere bruker på strendene i Frankrike. På disse hadde vi trykket SVART HUMOR med store bokstaver over brystet.
Jeg dro ned til Cannes noen dager i forveien og forhandlet med lederen for disse selgerne, og avtalte hva de skulle ha for å gå med kjortlene i løpet av reklamefilmuken der. Vi var krystallklare på hva dette betød, og ghaneserne syns det var utrolig morsomt.
"Black humor! Ha-ha-ha!!!"

Så var det bare å legge seg ned i strandstolen med en drink og vente på rabalderet. Vi kunne høre lattersalver følge ghaneserne mens de gikk forbi skandinaver - og innimellom var det en opprørt person, gjerne en kvinne, som ønsket å forklare selgeren at han ble drevet gjøn med.
"I know, I know. It is really funny!"

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.993
Selvironi som Vreden beskriver er flott. Jeg kan også ironisere om min families situasjon, vår yngste sønn er psykisk utviklingshemmet/hjerneskadd. Vi er med i en interesseforening for barn med denne lidelsen og den interne humoren der kan støte mange. Forskjellen på oss og Tufte/Eia er at vi har fintfølese nok til å le med barna, istedet for av dem.
Jeg har ikke frivillig sett noen av programmene til duoen de siste årene.

Topp Bunn