Har nettopp fått et par S8e i hus. Hva anbefales det at jeg bruker under disse? (Har parkett på solid gulv)
-Minutten
-Minutten
Vedlegg
-
27.1 KB Visninger: 696
|
Jeg tenke på disse jeg også. Brukte dem tidligere på mine KEF Q65 som nå står hos min far. Husker ikke helt om det var 6 eller 8 mm som passet til KEF.Petterone skrev:Fikk noen føtter fra JFS på mine s8e (8mm)soundcare spikes tilsendt,ca 800 nok tilsendt
De er virker kjempebra
Hvilken type gulv har du?Haavard skrev:Jeg øliker ikke Soundcare, har liggende her og synes bassen flyter her.
Har kommet bedre ut med å bruke spikes og spikesbeskyttere.
Håvard
Flytende furugulv.Minutten skrev:Hvilken type gulv har du?Haavard skrev:Jeg øliker ikke Soundcare, har liggende her og synes bassen flyter her.
Har kommet bedre ut med å bruke spikes og spikesbeskyttere.
Håvard
Hvis det er parkett så er det vel mest sannsynlig flytende hvis du ikke vet annet om det, det er vel ikke mange som fester parketten i underlaget.Minutten skrev:Regner med det er betong under parketten, jeg skrev "solid" siden det ikke er noe bevegelse i gulvet.
Enig med deg Vidar P.Vidar P skrev:Har du flytende gulv? I så fall er det en god sjanse for at du blir mektig imponert over hvor stor oppgradering det kan være med en en tykk og tung steinhylle under Spendor'ene.
Jeg gjorde det samme med mine Spendorer, og det var knall på mitt flytende lønnegulv. Møbelfilt mellom stein og gulv, og et-eller-annet som ikke er spikes eller svaiende myk gummi (prøv gjerne møbelfilt der også!) mellom stein og høyttaler. Kanskje er møbelfilt hifiverdenens mest undervurderte høyttalerunderlag?
Plutselig slutter gulvet å synge med og legge et teppe over lyden. Alt strammer opp og livner til. Ting ble hos meg betydelig åpnere, rikere og mer presist. Man får steinhyller sågar skjært til rett dimensjon overalt hvor stein selges.
Heisan..Vidar P skrev:Har du flytende gulv? I så fall er det en god sjanse for at du blir mektig imponert over hvor stor oppgradering det kan være med en en tykk og tung steinhylle under Spendor'ene.
Jeg gjorde det samme med mine Spendorer, og det var knall på mitt flytende lønnegulv. Møbelfilt mellom stein og gulv, og et-eller-annet som ikke er spikes eller svaiende myk gummi (prøv gjerne møbelfilt der også!) mellom stein og høyttaler. Kanskje er møbelfilt hifiverdenens mest undervurderte høyttalerunderlag?
Plutselig slutter gulvet å synge med og legge et teppe over lyden. Alt strammer opp og livner til. Ting ble hos meg betydelig åpnere, rikere og mer presist. Man får steinhyller sågar skjært til rett dimensjon overalt hvor stein selges.
Samme opplevelser med slike isolatorer vs filt her også, var samme resultater både med Spendor og KEF her. Tema og andre slike dempe-remedier har effekt, men har også bivirkninger som synes større enn med filt. Det verste for meg var en litt mer "indistinkt" lyd som virket litt tung og lukket/upresis. Filt er slett ikke dumt, det låt mye strammere her iallefall.56fwb skrev:.. Faktisk så har jeg også prøvt med gummiunderlag
ala Tema Isolator mellom steinplata og gulvet. Lydmessig fungere faktisk filten bedre enn
myk demping med; tightere lydbilde i de nedre oktaver..
Mine steinplater er svart, blankpolert og 3 cm tykk granitt.Minutten skrev:Når dere sier stein, er det samme hvilken? Skifer,Marmor? En 30x40 som vel er en stander hadde nok passet bra hos meg.
Det er jo flisebutikker over alt, disse bør vel ha noe som kan brukes?
Jeg har også Soundcare i forskjellige størrelser, og har brukt det direkte på gulv og med steinheller under (det er jo filt under de), på samme Spendor-høyttalere som dere. Her er det snakk om store forskjeller med flytende gulv imo; dersom Soundcare gjør 1-2 på veien mot 10 så er steinheller (med eller uten Soundcare) nærmere 10 for å forsøke å kvantifisere det. Soundcare er gode til føtter å være, og flotte produkter, men effekten er som ventet marginal ift større tiltak, og det er altfor dyrt ift effekten sammenliknet med stein og møbelfilt imo. Det er iallefall min opplevelse med disse høyttalerne på flytende gulv, men det er selvsagt så mange variabler.Petterone skrev:Se og få deg ett par (8mm)soundcare spikes,og start der
Jeg bruker det på samme gulv og samme høytaler som deg
Fungerer det
men har via denne tråden fått noen gode råd som må prøves ut senere
Men bruker dere disse hellene under stativer også ??
Jeg har også prøvt alt som nemnes her og har samme konklusjon som Vidar;Vidar P skrev:Jeg har også Soundcare i forskjellige størrelser, og har brukt det direkte på gulv og med steinheller under (det er jo filt under de), på samme Spendor-høyttalere som dere. Her er det snakk om store forskjeller med flytende gulv imo; dersom Soundcare gjør 1-2 på veien mot 10 så er steinheller (med eller uten Soundcare) nærmere 10 for å forsøke å kvantifisere det. Soundcare er gode til føtter å være, og flotte produkter, men effekten er som ventet marginal ift større tiltak, og det er altfor dyrt ift effekten sammenliknet med stein og møbelfilt imo. Det er iallefall min opplevelse med disse høyttalerne på flytende gulv, men det er selvsagt så mange variabler.Petterone skrev:Se og få deg ett par (8mm)soundcare spikes,og start der
Jeg bruker det på samme gulv og samme høytaler som deg
Fungerer det
men har via denne tråden fått noen gode råd som må prøves ut senere
Men bruker dere disse hellene under stativer også ??
Har også brukt steinheller under høyttalerstativer siden du spør; om man tenker fysikk så er effekten sannsynligvis avhengig av hvor effektive stativene er til å dempe strukturelle resonanser, men det er også en kjensgjerning at små stativere gjerne har en noe annen og snillere resonanskarakteristikk enn store gulvhøyttalere.