Føtter til Rega P3

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Vil gjerne få en Rega P3 bedre i vater. Tallerken og plint er heller ikke helt paralelle. Justerbare føtter må vel være mulig å oppdrive. Finner ingen gode alternativer selv. Noen som har gode forslag?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.847
Antall liker
38.587
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
rørlig skrev:
Vil gjerne få en Rega P3 bedre i vater. Tallerken og plint er heller ikke helt paralelle. Justerbare føtter må vel være mulig å oppdrive. Finner ingen gode alternativer selv. Noen som har gode forslag?
disse konene er justerbare og burde funke bra,og ikke koster dem alverden.

mvh
 

Vedlegg

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
takker :), det ser ut til å være tingen
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
rørlig skrev:
Vil gjerne få en Rega P3 bedre i vater. Tallerken og plint er heller ikke helt paralelle. Justerbare føtter må vel være mulig å oppdrive. Finner ingen gode alternativer selv. Noen som har gode forslag?
... på ikke alt for lang sikt bør du vurdere å skrape den platespilleren (men beholde armen) ... når tallerken og plinth ikke er paralelle, så vil du ha problemer med geometrien mellom arm, PU og plate, og dermed unødvendige feil i avspillingen ... IMHO

mvh
KJ
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
KJ skrev:
... på ikke alt for lang sikt bør du vurdere å skrape den platespilleren (men beholde armen) ...
Du mener sikkert "skrote" platespilleren.........!?? ::)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
KJ skrev:
... på ikke alt for lang sikt bør du vurdere å skrape den platespilleren (men beholde armen) ...
Du mener sikkert "skrote" platespilleren.........!?? ::)
... Skrap eller skrot ... What ever ... på dynga med den!

mvh
KJ
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
... på ikke alt for lang sikt bør du vurdere å skrape den platespilleren (men beholde armen) ... når tallerken og plinth ikke er paralelle, så vil du ha problemer med geometrien mellom arm, PU og plate, og dermed unødvendige feil i avspillingen ... IMHO

mvh
KJ
[/quote]
Skrape eller skrote. :D Mulig jeg er pirkete; men jeg måler (med skyvelær) 8) 26mm fra plint til topp glasstalerken på armsiden og 25,6mm på den andre. Dette er nok til at det oppdages ved bruk av lang vater. Nå er vel ikke det mer enn en filtmatte kan tan opp i seg. Men må jeg virkelig skrote hele greia? ::) Jeg som hadde lyst å teste ut akryltallerken. :)
Edit: Greier også seg fint igjennom hifi news sin testplate.
 
Topp Bunn