Førtiførste møte - x250

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Da var nok en samling over, Baard dro til igjen slik at vi kunne oppleve hans nye Passlabs preamp. Det var også lånt inn en nydelig platespiller, Kenwood Kd 990! Det var moro å høre vinyl på dette systemet men riaa'n var vel noe under pari i dette selskapet.

    Uansett, takk for vertskapet! Vaflene satt som et skudd. ;D

    Er gutta greie å legge ut no bilder?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Var en rask tur innom for å knipse litt bilder, men var jo på besøk på søndag for å lytte litt. Og jeg må vel si at dette låter bedre enn noen gang. Samspillet mellom komponenter er meget bra, og det eneste som tiltrekker seg litt oppmerksomhet er den utrolig åpne og delikate dome-mellomtonen. Det eneste negative å si om denne domen er at den virker en smule slank i nedre mellomtone. Øvre mellomtone er utrolig sprudlende og dynamisk, men man kan få et intrykk at at det ikke blir helt "homogent" på noen sanger. Dette er dog en personlig mening og eieren er, for the record, høyst uenig. :)

    Litt fyldigere grunntone, serlig <50-60hz hadde passet meg godt. Men det hadde det nok gått litt ut over perspektivet, som er veldig bra. Fokus er definitivt "spot on". Med noen planer om foredling av rommet kan dette blir virkelig bra!

    Hyggelig var det, og god servering. ;)


    Geir Arne
     

    Vedlegg

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    DFM skrev:
    Bare ett bilde av Formannen... i all sin prakt:
    Hæhæ. Der varn! Hva skal vi med en ny ein når vi har en verdig innpakket i velur?

    DFM skrev:
    emokid skrev:
    hifiguru skrev:
    Er gutta greie å legge ut no bilder?
    Ja , VÆRSÅSNILL!
    Lekker liten fingerdetalj der, Emo...
    Fnis.

    Takk for i går X-250, tøft med vinyl hos deg også, tror du må ut å handle!
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Ser gromt ut det X-250 ;D
    Håper jeg kan få hørt på det ved en anledning om jeg er i traktene igjen?
    Jeg likte det veldig godt med X250 og Jeff og det hadde vært spennende å høre det nå :D

    Tommy
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    ganilsen skrev:
    Det eneste negative å si om denne domen er at den virker en smule slank i nedre mellomtone. Øvre mellomtone er utrolig sprudlende og dynamisk, men man kan få et intrykk at at det ikke blir helt "homogent" på noen sanger. Dette er dog en personlig mening og eieren er, for the record, høyst uenig. :)

    Litt fyldigere grunntone, serlig <50-60hz hadde passet meg godt. Men det hadde det nok gått litt ut over perspektivet, som er veldig bra. Fokus er definitivt "spot on". Med noen planer om foredling av rommet kan dette blir virkelig bra!
    Geir Arne
    Hei og takk for hyggelig sammenkomst! Bårds oppsett vokser stadig. synes det henger bedre sammen enn før; det er luftig og fint å høre på.
    Litt usikker på ditt utspill om mellomtonen Geir Arne; synes ATC mellomtonen er dønn ærlig og åpen og meget god, og vil heller si at den ikke farger eller holder igjen slik andre elementer kan gjøre. Det er jo også veldige mange andre faktorer enn denne som utgjør presentasjonen til slutt.... eks. kilde; det var jo tydelig forskjell på presentasjon mellom NAD riiaa og cd; hvor NADen presenterte seg synes jeg som noe mer sammenklemt og slank. Og så er det smak og behag; ev. fyldigere grunntone kan kanskje oppnås med noe mer rør i kjeden? Her har vel dessuten ingen "rett"?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    yasman skrev:
    Litt usikker på ditt utspill om mellomtonen Geir Arne; synes ATC mellomtonen er dønn ærlig og åpen og meget god, og vil heller si at den ikke farger eller holder igjen slik andre elementer kan gjøre. Det er jo også veldige mange andre faktorer enn denne som utgjør presentasjonen til slutt.... eks. kilde; det var jo tydelig forskjell på presentasjon mellom NAD riiaa og cd; hvor NADen presenterte seg synes jeg som noe mer sammenklemt og slank. Og så er det smak og behag; ev. fyldigere grunntone kan kanskje oppnås med noe mer rør i kjeden? Her har vel dessuten ingen "rett"?
    Alt jeg nevner er utifra personlige, høyst subjektive, preferanser og ikke ment som kritikk. Har kun hørt ATC'en i dette oppsettet så jeg har ikke samme erfaringsgrunnlag som deg mtp denne. Jeg ordla meg kanskje også litt feil ved å bruke begrepet "slank". Det jeg mente er at denne domen er så vanvittig spruddlende og dynamisk i øvre mellomtone at nedre blir satt litt i skyggen, ikke nødvendigvis at nedre mellomtone var dårlig. Det kan også være rommet som gir et uheldig inntrykk på meg.


    Geir Arne
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Fikk ikke med meg dette møte, men regner med at jeg kan få en lytt en annen gang - Til helgen kanskje? :)
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    ganilsen skrev:
    yasman skrev:
    Litt usikker på ditt utspill om mellomtonen Geir Arne; synes ATC mellomtonen er dønn ærlig og åpen og meget god, og vil heller si at den ikke farger eller holder igjen slik andre elementer kan gjøre. Det er jo også veldige mange andre faktorer enn denne som utgjør presentasjonen til slutt.... eks. kilde; det var jo tydelig forskjell på presentasjon mellom NAD riiaa og cd; hvor NADen presenterte seg synes jeg som noe mer sammenklemt og slank. Og så er det smak og behag; ev. fyldigere grunntone kan kanskje oppnås med noe mer rør i kjeden? Her har vel dessuten ingen "rett"?
    Alt jeg nevner er utifra personlige, høyst subjektive, preferanser og ikke ment som kritikk. Har kun hørt ATC'en i dette oppsettet så jeg har ikke samme erfaringsgrunnlag som deg mtp denne. Jeg ordla meg kanskje også litt feil ved å bruke begrepet "slank". Det jeg mente er at denne domen er så vanvittig spruddlende og dynamisk i øvre mellomtone at nedre blir satt litt i skyggen, ikke nødvendigvis at nedre mellomtone var dårlig. Det kan også være rommet som gir et uheldig inntrykk på meg.
    Geir Arne
    Den er grei:) må jo være lov å diskutere litt...
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takker for lytten og bevertningen.
    Du må kline til med vinylsnurre, riia og en god mc pickup Bård.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takk for lytten. Fikk dessverre ikke hørt på vinylsnurreren.

    Enig med Yasman. Syntes lyden har blitt bedre og bedre for hvert besøk. Rør bytte i cd spilleren og nå med ny Pass Pre gjør lydbilde klarere, større- og dypere scene. Låtere mye "friskere" nå. Grattis med ny Pre :)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    tdbil skrev:
    Ser gromt ut det X-250 ;D
    Håper jeg kan få hørt på det ved en anledning om jeg er i traktene igjen?
    Jeg likte det veldig godt med X250 og Jeff og det hadde vært spennende å høre det nå :D

    Tommy
    Skulle vert en tur inne hos deg å hørt å er permitert så skal vel få det til snart . Send en pm når du er i traktene du så blir det en kaffe :)
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    X-250 skrev:
    tdbil skrev:
    Ser gromt ut det X-250 ;D
    Håper jeg kan få hørt på det ved en anledning om jeg er i traktene igjen?
    Jeg likte det veldig godt med X250 og Jeff og det hadde vært spennende å høre det nå :D

    Tommy
    Skulle vert en tur inne hos deg å hørt å er permitert så skal vel få det til snart . Send en pm når du er i traktene du så blir det en kaffe :)
    Den er god ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Takker for lytten i kveld, og må si at dette spiller ennå bedre en jeg kan huske fra tidligere (dårlig på å huske lyd jeg)
    Har vel alltid likt det jeg har hørt hos Baard, kanskje med et lite unntak når det kommer til klangbalanse. Synes det har vært litt i lyseste laget.
    Med ny pre er dette blitt mye bedre, et helt annet fundament i bånn, uten at det går ut over detaljer.
    Mangler bare et par godt plasserte akustikkplater så innsyn i lydbilde blir ennå litt klarere - klarte i dy meg ;D ;D
    Nå er det bare kjøpe inn masse ny musikk, å nyte oppsettet til fulle


    Tor
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    8x12_TOM skrev:
    Takker for lytten i kveld, og må si at dette spiller ennå bedre en jeg kan huske fra tidligere (dårlig på å huske lyd jeg)
    Har vel alltid likt det jeg har hørt hos Baard, kanskje med et lite unntak når det kommer til klangbalanse. Synes det har vært litt i lyseste laget.
    Med ny pre er dette blitt mye bedre, et helt annet fundament i bånn, uten at det går ut over detaljer.
    Mangler bare et par godt plasserte akustikkplater så innsyn i lydbilde blir ennå litt klarere - klarte i dy meg ;D ;D
    Nå er det bare kjøpe inn masse ny musikk, å nyte oppsettet til fulle


    Tor
    He he ja skal kjøpe inn noen akustikkplater jeg vettø å da med litt hjelp av deg så blir det gøy å prøve det . takk for hyggelig tilbakemelding Tor . ;D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.417
    Antall liker
    4.028
    Torget vurderinger
    10
    Ble ett lite besøk hos X250 i går kveld!
    Her spiller det bedre en noen gang, veldig åpent og homogent synes jeg. Full kontroll i bunn med nydelige nyanser helt ned i kjelleren. Sprudlende i midtregister og en deilig topp. Alt meget bra rett og slett!
    Vi dro også av ett par låter på vinyl og her er den klart bedre på ett par punkter, noe mere analog men også noe "seigere":cool:

    Takk for kjeks og juging.
    Mvh.
    SAL
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ble ett lite besøk hos X250 i går kveld!
    Her spiller det bedre en noen gang, veldig åpent og homogent synes jeg. Full kontroll i bunn med nydelige nyanser helt ned i kjelleren. Sprudlende i midtregister og en deilig topp. Alt meget bra rett og slett!
    Vi dro også av ett par låter på vinyl og her er den klart bedre på ett par punkter, noe mere analog men også noe "seigere":cool:

    Takk for kjeks og juging.
    Mvh.
    SAL
    Enig med det SAL skriver her, spiller bedre en noen gang dette Baard :)
    Jeg koste meg med flott lyd og som vanlig en hyggelig vert når man kommer på besøk i denne stuen
    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn