Får ikke opp DTS HD Master på PS3 & Pioneer LX60

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.937
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Playstation sender vel ikke HD lyd via HDMI. Dekodingen skjer i PS3 derfor står det ofte PCM, multichannel eller lignende i reciver.

Hvis jeg husker riktig.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.177
Torget vurderinger
10
Flott. Takk. Jeg hadde allerede PS3 konfigurert som linjær PCM.
Og....jeg skjønner at dekodingen foregår i PS3 noe som gjør at "HD-lampene" ikke lyser på receiveren.
Men HD formatet er der fortsatt, dog som PCM, men det betyr ikke noe.

:)

Nimkazo

Fersking
Ble medlem
30.05.2012
Antall liker
0
Sted
Oppland
sett lyd ut på bitstream hjemme hos meg står det hd-master i displayet på recivern med ps3, vet jeg hadde litt tull med det i starten.
men ps3 er pakket vekk per i dag men har bare 2 valg av lyd ut fra ps3 så mener du må ha det på bitstream :)

T

tce-teams

Gjest
Gå inn på ps3 videoinnstillinger bd/dvd audio output og sett datastrøm og bd audio output format der skal det stå datastrøm blandet , da skal dts hd master og dolby true hd stå i displayet ditt på reciveren din , hadde dette problemet selv også men fant fort ut at det var innstillingene på ps3.

T

tce-teams

Gjest
Playstation sender vel ikke HD lyd via HDMI. Dekodingen skjer i PS3 derfor står det ofte PCM, multichannel eller lignende i reciver.

Hvis jeg husker riktig.
Jo ps3 sender nå hd lyd , dette var for ein stund siden. Ps3 kom jo med ein del oppdateringer for dette både for hd lyd og 3d video sending.

Topp Bunn