Får ikke lyd i subwoofer på Marantz SR6015

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.04.2013
Innlegg
416
Antall liker
273
Jeg er nå tom for ideer, alt ser ut til å være i orden, har kjørt kalibrering set-up og Audessey set-up og da virker det, men da jeg skal se film eller musikk summer det bare, er det noen som har noen gode tips? Har skrudd opp decibel, etc.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Er det musikk/signal med lfe? Har du satt resten av høytalere til "small"?
 
M

MarkusH

Gjest
1. Sjekk alle tilkoblinger, inkl brudd på kabler, koblet riktig osv.
2. Routing av kanaler (oppsett) i menyen
3. Strøm til alt
4. Lfe-settinger, høyttalersettinger, subkabel i port nr.1 på receiver.
5. Kjør film (etter meny, produsent av film osv) og trykk "info", er "sw" med der?
6. Riktig koblet bakpå sub?

Evt kjør main+lfe i bassen? Delefrekvens på lfe osv .... Evt sjekk om du kjører i surround, har hatt problemer med at stereo f.eks ikke kjører med sub, kan godt hende dette er å få endret på ....
 

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.04.2013
Innlegg
416
Antall liker
273
1. Sjekk alle tilkoblinger, inkl brudd på kabler, koblet riktig osv.
2. Routing av kanaler (oppsett) i menyen
3. Strøm til alt
4. Lfe-settinger, høyttalersettinger, subkabel i port nr.1 på receiver.
5. Kjør film (etter meny, produsent av film osv) og trykk "info", er "sw" med der?
6. Riktig koblet bakpå sub?

Evt kjør main+lfe i bassen? Delefrekvens på lfe osv .... Evt sjekk om du kjører i surround, har hatt problemer med at stereo f.eks ikke kjører med sub, kan godt hende dette er å få endret på ....
Jeg har gjort dette men skal ta en ekstra omgang imorgen, har sjekket om alt er i orden og testet to kabler. Men skjønner etterhvert at det kan være forskjell på lyd valg etter å sett en med Denon på youtube, antar de er noenlunde like
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Om jeg ikke tar feil må fronthøyttalere stå på «small» når du skal bruke lfe+main.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Du får heller ikke sub på pure direct modusen.
 

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.04.2013
Innlegg
416
Antall liker
273
Om jeg ikke tar feil må fronthøyttalere stå på «small» når du skal bruke lfe+main.
Gjorde susen, utrolig hvor nær man er målet men dog så fjernt, det slo meg aldri at det kunne være problemet. Jeg har alltid holdt meg unna Sub, men greide ikke lenger fristelsen. Det siste nå er at stereo forsterkeren ECi mk II går på når jeg justerer volumet på Marantzen😀
 
Topp Bunn