Få opp vanninntak, Hvor få tak i stakeband?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Er på utkikk etter et tynt stakeband 1/4" som er ca 20 meter langt
Noen som vet hvor jeg kan få tak i et slikt som bildet e.l. ? Gjerne nettbutikk
Har fått tak i et på 7,5m ,men det var nok bare halvparten av det jeg trengte.
( må stake opp vannet til inntaket, Og det er lagt inn nye plastrør så jeg kan ikke skjønne hvordan dette kan gå tett. )
Noen andre forslag til å få opp inntaks"vannet" ??
IMG_6962_edited-2.jpg

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
på 20meter ,eller et slikt som det er bilde av?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Hvordan har vanninntaket ditt gått tett? Det er vel ingen som har skrudd igjen tilførselen din?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Ja hvordan er en gåte.. Har staket til stoppekran ute og til dit er alt helt fint, det må være fra den og til inntaket på hovedledning.
La inn nytt vann for 7-8 år siden så det er egentlig uforståelig. Noen her som har erfaring med trekkfjær som stakemiddel?

T

TT.

Gjest
Hvis du har klart å stake opp til stoppekrana ute og alt er bra, da er det bare å ta kontakt med teknisk etat i kommunen du bor og be dem få ut fingern og få levert vann. Tydelig at feilen ligger lenger ute i vannforsyningen

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Det nytter ikke klage til kommunen,da alle etter meg som er på samme hovedledning har max trykk

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Nei hvordan da? Har hatt løs rørene inne i huset (fra stoppkrane inne i huset) , og trykket er like dårlig da

T

TT.

Gjest
Det nytter ikke klage til kommunen,da alle etter meg som er på samme hovedledning har max trykk
Hvis naboer etter deg har vann, da har hovedstoppekranen din kollapset, dvs; hovestoppekranen er en slusekran og hvis spindelen/gjengene tæres opp detter slusen ned og stenger for tilførselen. Så da må du bare begynne å grave og få skiftet ut hovedstoppekranen. Håper du kan få dekket dette på husforsikringen da det er bare er 7-8 år siden ledningen ble lagt. Dette kan tyde på materialfeil/tretthet

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Tror ikke det er denne,da jeg jo har stengt og åpnet den flere ganger med godt resultat. Heller mere til at tilkoblingen til hovedrør kan være tett. Etter det jeg har hørt av andre (som byttet inntaksledning samtidig med meg) ,så ble ikke tilkoblingen på hovedrøret byttet. (var ikke hjemme da det ble byttet der) så om det er det..tja ikke godt å si.. :O(

T

TT.

Gjest
Tror ikke det er denne,da jeg jo har stengt og åpnet den flere ganger med godt resultat. Heller mere til at tilkoblingen til hovedrør kan være tett. Etter det jeg har hørt av andre,så ble ikke tilkoblingen på hovedrøret byttet. (var ikke hjemme da det ble byttet der) så om det er det..tja ikke godt å si.. :O(
Da har jo kommunens folk gjort en slett jobb. Bare å ringe dem ASAP!

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Det var jo egen rørlegger som la opp dette,så jeg tror ikke jeg kommer noenveier med kommunen ;O(
OG rørleggeren har jo selvfølgelig lagt ned p.g.a. sykdom så der kan jeg heller ikke reklamere

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.628
Er det noen form for reduksjonsventil mellom inntaket og stoppekranen? Da kan feilen ligge der. Jeg har ingen tro på at koblingen mellom hovedrør og ditt er tett.

T

TT.

Gjest
Er det noen form for reduksjonsventil mellom inntaket og stoppekranen? Da kan feilen ligge der. Jeg har ingen tro på at koblingen mellom hovedrør og ditt er tett.
Kan jo være at reduksjonsventilen (hvis du har) (Sitter evt alltid etter hovedstoppekranen inne) har filter/sil om kan være tett

ser som oftest slik ut og da sitter filteret på undersiden i en gjennomsiktig plastkopp

D06F.jpg

T

TT.

Gjest
Renner det like lite i alle tappesteder som kjøkken, bad, vaskerom osv?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Har koblet vekk hele huset for å prøve og stake,og det er samme (dårlige) trykket opp fra bakken som i hele huset. ( har skiftet alt av rør inne også. )

T

TT.

Gjest
Da er jeg desverre tom for ideer i kveld. Håper du poster hva som er feilen! Lykke til

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.524
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Det beste å bruke er en Pex slange som du kobler vann på å bruker den som stakefjær,da staker du og spyler samtidig :)
Dette har vi brukt i årevis som rørlegger.

lykke til

mvh

L

Lars.N

Gjest
Er jo plenty med firmar som spyler / renser / rehab vannledning uten å måtte grave opp på nytt hele veien .

Har bare 4 bar selv inn :( men det skal fikses :)

God sommer

Mvh

Lars

L

Lars.N

Gjest
Det beste å bruke er en Pex slange som du kobler vann på å bruker den som stakefjær,da staker du og spyler samtidig :)
Dette har vi brukt i årevis som rørlegger.

lykke til

mvh
Har du en link til stakeutstyret ?

Mvh

Lars

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.524
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Har ikke fått noe opp,da jeg mangler lang nok stakeband . Jeg bor på en øy utenfor alfarvei (les NordNorge) , så det er ikke bare å få tak i både utstyr og folk til opptaking.
Har 10mm PEX rør , men denne er for stiv til å få ned i første bøyen under gulvet. Skal se om jeg får tak i en slik trekkfjær å prøve med dette først. Hvis ikke så må jeg nok prøve å grave opp utvendig stoppekrane og stake derfra. ( Noen som vet om det er vanskelig å koble av slik stoppekrane, når det ligger nedi varmekabler? )

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.628
Har du tenkt over hva som skjer dersom du har koblet fra et rør for å stake og du har stakeutstyret langt forbi stoppekranen? Kan fort bli veeeldig vått.

Topp Bunn