Få Norah Jones VEKK fra Spotify!!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
baluba skrev:
Det er fortsatt lovlig å lytte med pikken.
ja men da åpner det seg mange andre muligheter også 8)
mvh
Leif
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
Ja, og Tom Jones er faren til Rune Rudberg
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.660
Antall liker
32.642
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Veldig mye mot den dama da, ho er da vel ikke så ille ::)
Vet om mange værre ;)

gismo

Edit: Men hun er ikke i mitt arkiv, hadde en cd med den var ikke mulig å rippe 8)
Til salgs forresten ;D
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
gismo skrev:
Veldig mye mot den dama da, ho er da vel ikke så ille ::)
Vet om mange værre ;)
Melody gardot f. eks ;D
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Polkagris skrev:
Hvis jeg ikke liker musikken på radio, slår jeg av eller bytter kanal. Eller enda bedre, velger musikken selv. Og ikke noe lossy crap.
Jeg synes det er underlig at så mange hifi folk bruker spotify og wimp etc. Selv har jeg wimp gratis, og bruker det kun for å sjekke ut enkelte artister iblant.
Fatter ikke at folk frivillig betaler for lossy format.
er anlegget ditt så seriøst dårlig at du ikke får ok lyd fra spotify/wimp?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
eddie1 skrev:
Polkagris skrev:
Hvis jeg ikke liker musikken på radio, slår jeg av eller bytter kanal. Eller enda bedre, velger musikken selv. Og ikke noe lossy crap.
Jeg synes det er underlig at så mange hifi folk bruker spotify og wimp etc. Selv har jeg wimp gratis, og bruker det kun for å sjekke ut enkelte artister iblant.
Fatter ikke at folk frivillig betaler for lossy format.
er anlegget ditt så seriøst dårlig at du ikke får ok lyd fra spotify/wimp?
spørsmålet er vel heller om spotify/wimp er så bra, her ble det forkastet etter noen timer og my lyttetrøtthet som jeg forøvrig ikke sliter med ellers ;D
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Haakon_Rognlien skrev:
Spiller ofte med såkalt "radio-funksjon" på Spotify. Aksepterer nesten at Norah #$¤{@!! Jones dukker opp ustanselig som jazz-artist, men faen ta, nå er hun i ferd med å overta blues-feltet også!! Jeg har etter hvert (KUN grunnet Spotify) utviklet et åpent hat mot Norah Jones' musikk, og må bli KVITT driten!
Finnes det en funksjon i Spotify som eksluderer enkelte artister? Skal vi eventuelt starte en folkeaksjon MOT Norah Jones på Spotify?
Jeg behøver hjelp før jeg begynner med hodedunking! ;)

Mvh
Håkon Rognlien
Dakal deg da, tenk om Norah blir såret nu da ? ? :(

Mvh :)
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.720
Torget vurderinger
96
eddie1 skrev:
Polkagris skrev:
Hvis jeg ikke liker musikken på radio, slår jeg av eller bytter kanal. Eller enda bedre, velger musikken selv. Og ikke noe lossy crap.
Jeg synes det er underlig at så mange hifi folk bruker spotify og wimp etc. Selv har jeg wimp gratis, og bruker det kun for å sjekke ut enkelte artister iblant.
Fatter ikke at folk frivillig betaler for lossy format.
er anlegget ditt så seriøst dårlig at du ikke får ok lyd fra spotify/wimp?
Mulig ok lyd er godt nok for deg, men ikke for meg ::) Får helt ok lyd fra lossy formater. For meg er det dels et prinsipp, dels et lydmessig argument. Som sagt bruker jeg wimp innimellom, og der er det variabelt for å si det mildt. Spotify skal visst være noe bedre. En annen ting er at det er totalt uaktuelt for meg å støtte opp om lossy lyd, samme hvordan det låter. Det er et steg i feil retning uansett hvordan man snur og vender på det. En annen ting er at det er helt unødvending for meg. Har andre lossless alternativer.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
DoMentor skrev:
Haakon_Rognlien skrev:
Spiller ofte med såkalt "radio-funksjon" på Spotify. Aksepterer nesten at Norah #$¤{@!! Jones dukker opp ustanselig som jazz-artist, men faen ta, nå er hun i ferd med å overta blues-feltet også!! Jeg har etter hvert (KUN grunnet Spotify) utviklet et åpent hat mot Norah Jones' musikk, og må bli KVITT driten!
Finnes det en funksjon i Spotify som eksluderer enkelte artister? Skal vi eventuelt starte en folkeaksjon MOT Norah Jones på Spotify?
Jeg behøver hjelp før jeg begynner med hodedunking! ;)

Mvh
Håkon Rognlien
Dakal deg da, tenk om Norah blir såret nu da ? ? :(

Mvh :)
javascript:void(0);

låner gjerne ut en trøstende skulder mm jeg ;D
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.858
Antall liker
10.695
Torget vurderinger
10
Når junior var mindre så brukte vi Norah Jones Come Away With Me som kosemusikk når han la seg, han var ofte urolig og hadde vanskelig for å sovne. Norah fikset det. En ny vri på lyttetretthet det, han sovna rett og slett ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Polkagris skrev:
Lossy streaming betaler jeg ikke for, enkelt og greit. Det finnes utallige andre alternativer.
Alternativer som i "streaming av lossless musikk med minst CD-kvalitet"?

I så fall: Hvor, og gratulerer med heftig internettilkobling.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
pengesluk skrev:
Ja, og Tom Jones er faren til Rune Rudberg
Fy faén, tenk så jævli med barnebarn han har da...
"Jeg har hatt sex med over 20.000 kvinner. Vil du se hvordan pikken min ser ut?" :-X

Oppsamplingen til min lille Abrahamsen gjør faktisk en god jobb med lossy formater. Jeg er overrasket over hvor bra det låter i forhold til før jeg kjøpte den. Forskjellen mellom 320 kbps er faktisk i noen tilfeller så liten at selv musikere jeg har hatt på besøk har syntes den har vært nesten akademisk. Jeg sammenlignet for moro skyld Sharon Jones siste fra flac og 320 mp3, og forskjellen var overraskende liten i akkurat det tilfellet. Det var større forskjell med den forrige kombinasjonen, men nå låter alt bedre, og samtidig er forskjellene tilsynelatende mindre. Det er i utgangspunktet ulogisk, men kanskje den oppsamplingen til Abrahamsen er enda mer vellykket på lossy enn lossless. Uansett så låter det bedre enn før, så jeg gliser fra aure te aure.
 
N

nb

Gjest
baluba skrev:
Oppsamplingen til min lille Abrahamsen gjør faktisk en god jobb med lossy formater.
[...]
Det er i utgangspunktet ulogisk, men kanskje den oppsamplingen til Abrahamsen er enda mer vellykket på lossy enn lossless. Uansett så låter det bedre enn før, så jeg gliser fra aure te aure.
Du er sikkert klar over det, men Abrahamsenen din gjør ikke noe annerledes om du sender den lossy eller fullkvalitet. Dekodingen av mp3, Spotify, wimp og lignende skjer i PCen din og den sender samme type signal til DACen din uavhengig av hva opphavet måtte være.

Eller for å si det på en annen måte: DACen din inneholder ikke noe funksjonalitet for å skjønne hva den blir foret med.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
baluba skrev:
Oppsamplingen til min lille Abrahamsen gjør faktisk en god jobb med lossy formater.
[...]
Det er i utgangspunktet ulogisk, men kanskje den oppsamplingen til Abrahamsen er enda mer vellykket på lossy enn lossless. Uansett så låter det bedre enn før, så jeg gliser fra aure te aure.
Du er sikkert klar over det, men Abrahamsenen din gjør ikke noe annerledes om du sender den lossy eller fullkvalitet. Dekodingen av mp3, Spotify, wimp og lignende skjer i PCen din og den sender samme type signal til DACen din uavhengig av hva opphavet måtte være.

Eller for å si det på en annen måte: DACen din inneholder ikke noe funksjonalitet for å skjønne hva den blir foret med.
Selvfølgelig vet jeg det. Det går vel klart fram i innlegget at det virker som om oppsamplingen har bedre effekt på mp3, ikke bare effekt på mp3.
 
Topp Bunn