@emotikon: du meinar at eg definitivt bør feste den til vegg? virkar meget stabil som den står (ca halvfull(reolen)).
Jepp! Om du får en kolapsende reol og du ødelegger det som er i den - greit nok. Men om det er barn som får den over seg.......
@emotikon: du meinar at eg definitivt bør feste den til vegg? virkar meget stabil som den står (ca halvfull(reolen)).
Helt klart! - og her er resultatet når Expedit er satt feil sammen, les bruksanvisningen,LP-skivor är en tung last för möbler att bära.
Det minsta man ska göra är bygga Expedit enligt instruktionerna
OnswipeIKEA recently announced that they are discontinuing their Expedit line of bookshelves—at least in Germany—and the news has sparked an intense reaction among German vinyl enthusiasts. For a generation now, Expedit has been the shelf of choice for record collectors, who don’t care to imagine life without the line. It seems to be the case that IKEA product lines are not specific to countries—if that’s true, then that probably means that IKEAs in America will also cease carrying the Expedit line soon, too.
Nei, slik går det når expediten er montert feil. Den der står (har stått) på siden. Da er det eneste som bærer vekten av hver hylle fire små treplugger, og da går det sånn.Slik går det når hyllene ikke er forankret i vegg....
Jepp, og denne reolen ser ut til å ha blitt brukt som romdeler - ikke noe sjakktrekk.Nei, slik går det når expediten er montert feil. Den der står (har stått) på siden. Da er det eneste som bærer vekten av hver hylle fire små treplugger, og da går det sånn.Slik går det når hyllene ikke er forankret i vegg....
Hvis dette er pålitelig info bør man kjenne sin beøkelsestid.Rart at expedit går ut, leste at det var "misnøye" i vinylkretser i usa også![]()
Takk for disse trøstens ord.Expedit på vei ut?
Forbannet sludder!
Vis vedlegget 244471
Vis vedlegget 244472
De som skulle være angstnevrotiske kan altså greit sikre seg nå.
Jeg har tre moduler stående i reserve, skulle romme godt tusen plater ekstra i tilfelle ragnarok er nær.
Men hvis verden nærmer seg undergang, får vi fortsatt kjøpt vinyl da?
Alltid noe å bekymre seg for. Sukk.
Om erstatteren Kallax kommer med en erstatter for den enkle 5 romsvarianten (en høyde) så er det jo bare å bygge på i høyden.........5 x 5 f.eks. i høyden.Det er for jævli!!! Også her bekreftes det at største variant av denne "Kallax" bare blir puslete 4 x 4 .
Derfor kutter Ikea Expedit-hyllene | ABC Nyheter
![]()
Det står jo " – Den største Kallax blir en 16-kube, som måler 147 x 147 cm"?Det er for jævli!!! Også her bekreftes det at største variant av denne "Kallax" bare blir puslete 4 x 4 .
![]()
nettopp.Det står jo " – Den største Kallax blir en 16-kube, som måler 147 x 147 cm"?Det er for jævli!!! Også her bekreftes det at største variant av denne "Kallax" bare blir puslete 4 x 4 .
![]()
Jeg har valgt å gå for 2x2 (9 til nå) fordi jeg synes det virker mer stabilt en f eks 4x4 og 5x5, men siden de nye er litt mindre så blir det nok ikke helt pent når jeg bygger på med nye.nettopp.Det står jo " – Den største Kallax blir en 16-kube, som måler 147 x 147 cm"?Det er for jævli!!! Også her bekreftes det at største variant av denne "Kallax" bare blir puslete 4 x 4 .
![]()
4x4 er mindre enn 5x5 , i min verden, på grensa til midtlivskrise.