Exit Ringnes!

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Ja ja, Ringnes, ikke mere øl fra dere til meg nei!

Brev fra Ringnes-sjef
I postlistene til Helsedirektoratet er det registrert et brev med tips om Grans bryggeris brudd på alkoholloven. Henvendelsen er sendt fra konkurrenten Ringnes AS.

«Vi registerer at en av våre konkurrenter har lansert VM-øl i butikkene i forkant av Ski-VM i Oslo. Vårt spørsmål er: Mener Helsedirektoratet at dette ikke strider med reklameforbudet i alkoholloven?», står det.

http://www.adressa.no/kultur/vin/article1597040.ece

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Antall liker
13
Man drikker da ikke slikt (Ringnes) piss uansett! 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Regner med at noen i Ringnes-ledelsen hopper litt (eller ihvertfall burde gjøre det) i stolen av følgende uttalelse; "Vi synes det er bra at vi har en lov mot alkoholreklame, og er opptatt av at både Ringnes og andre aktører skal følge den"

En kommunikasjonssjef for et bryggeri som selger alkoholholdig drikke møter seg fort i svingdøra neste gang alkoreklame er opp til debatt. Ville ikke veddet fem sure pils på at Ringnes Bryggerier ikke brenner etter å reklamere for alle sine produkter, inkludert utvannet pisseekstrakt under navnet "Ringnes Pils".

Ellers er det fornøyelig at slike smånyheter slipper ut i offentligheten.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Regner med at noen i Ringnes-ledelsen hopper litt (eller ihvertfall burde gjøre det) i stolen av følgende uttalelse; "Vi synes det er bra at vi har en lov mot alkoholreklame, og er opptatt av at både Ringnes og andre aktører skal følge den"

En kommunikasjonssjef for et bryggeri som selger alkoholholdig drikke møter seg fort i svingdøra neste gang alkoreklame er opp til debatt. Ville ikke veddet fem sure pils på at Ringnes Bryggerier ikke brenner etter å reklamere for alle sine produkter, inkludert utvannet pisseekstrakt under navnet "Ringnes Pils".

Ellers er det fornøyelig at slike smånyheter slipper ut i offentligheten.
Det er jo godt at de autoriserte pusherne passer på oss på denne måte. Not! ;)

V

vredensgnag

Gjest
Jeg holder innimellom foredrag om merkevarebygging.
En ting jeg liker å si er at absolutt hvert eneste merke vi har følelser for og liker begynte som en bitteliten aktivitet ved entusiaster - av ulike årsaker er enkelte av disse blitt til multinasjonale giganter.
Som forbrukere er vi best tjent med å lete opp de entusiastene som i dag er i gang med små virksomheter, i låver, garasjer og skur -- eller i et lokale de har fått lov å disponere.

Jeg har ikke drukket Ringnes-produkter på lang tid. Disse gigantene snusker med fremstillingsprosesser, innkjøpskvalitet og fremstillingsprosedyrer, og leverer dårlig vare.

Når jeg med noen enkle klikk kan vise folk hvordan Kraft Foods har eksperimentert med skummet melkepulver for å spare penger (30 øre pr kilo melkesjokolade produsert), og også kan vise at det er mange år siden det sist ble laget melkesjokolade med ekte melk, og kan påvise at det sannsynligvis er slik at melkepulveret kommer fra utlandet (siden vi ikke har norsk produksjon av melkepulver), så oppnår jeg at folk slutter å kjøpe Freia-produkter. Da blir jeg glad.

Porter fra Nøgne Ø. Et fantastisk øl.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Ingen liker at konkurrenter bryter reglene man selv prøver å følge.
Å drikke Rignes er uansett uaktuelt etter alt de har gjort mot Dahls. :'(

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Aass for oss.....alltid. ;D

Et par eksempler som helsedirektoratet mener er helt på kanten om jeg har skjønt det rett.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Det er heldigvis ikke noe problem å styre unna Ringnes etter at monopolvirksomheten ble opphevet på slutten av åttitallet.

V

vredensgnag

Gjest
baluba skrev:
BT skrev:
Det er heldigvis ikke noe problem å styre unna Ringnes etter at monopolvirksomheten ble opphevet på slutten av åttitallet.
Tenk at det faktisk var slik at enkelte produsenter hadde monopol på bestemte regioner!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
baluba skrev:
BT skrev:
Tenk at det faktisk var slik at enkelte produsenter hadde monopol på bestemte regioner!
Husker det godt. Og husker veldig godt utvalget på Safari Fantoft etter at monopolet ble opphevet. Nam for en ung og gal student. :-*

P

Parelius

Gjest
HANSA, sa trondheimeren i Oslo.

Men skal en kose seg ut over å få satt den daglige dosen, så går en til de mer artige (ofte utenlandske) sakene som når har funnet sin vei inn i de «bedre» dagligvarehyllene.

ricardo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Skal man drikke øl så er vel nesten alt annet enn Ringnes bedre. Her i Drammen så er det jo Haandbryggeriet og AASS som gjelder. Når man drikker AASS så er det Ringnes man pisser ;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
I forhold til øl som Tau, Mack, CB og Dahls synes jeg det er en nytelse å drikke Ringnes.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Skal det være Oslo-øl av den tradisjonelle typen så skal det være Frydenlunds bayer. :-*

ricardo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Skal det være Oslo-øl av den tradisjonelle typen så skal det være Frydenlunds bayer. :-*
Støtter Frydenlund sin bayer.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
ricardo skrev:
baluba skrev:
Støttes også.....men hvordan blir ettersmaken nå, kanksje jeg aldri finner det ut..Kanksje jeg gjør et unntak for denne bayeren. Nå skal det sies at også Hansa har kommet med bayer på boks, en anelse lysere enn frydenlund, men allikevel en utmerket bayer. Lurer på om denne har noe felles med Borg bayer?

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
realist skrev:
Ja ja, Ringnes, ikke mere øl fra dere til meg nei!

Brev fra Ringnes-sjef
I postlistene til Helsedirektoratet er det registrert et brev med tips om Grans bryggeris brudd på alkoholloven. Henvendelsen er sendt fra konkurrenten Ringnes AS.

«Vi registerer at en av våre konkurrenter har lansert VM-øl i butikkene i forkant av Ski-VM i Oslo. Vårt spørsmål er: Mener Helsedirektoratet at dette ikke strider med reklameforbudet i alkoholloven?», står det.

http://www.adressa.no/kultur/vin/article1597040.ece
Det kan faktisk sees på mer som en ønsket forklaring på lovtolkning.
Hvis Grans reklamen hadde vært innenfor lovverket vil det selvsagt også hatt konsekvenser for hvordan Ringnes markedsfører seg.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
vredensgnag skrev:
Jeg holder innimellom foredrag om merkevarebygging.
En ting jeg liker å si er at absolutt hvert eneste merke vi har følelser for og liker begynte som en bitteliten aktivitet ved entusiaster - av ulike årsaker er enkelte av disse blitt til multinasjonale giganter.
Som forbrukere er vi best tjent med å lete opp de entusiastene som i dag er i gang med små virksomheter, i låver, garasjer og skur -- eller i et lokale de har fått lov å disponere.

Jeg har ikke drukket Ringnes-produkter på lang tid. Disse gigantene snusker med fremstillingsprosesser, innkjøpskvalitet og fremstillingsprosedyrer, og leverer dårlig vare.

Når jeg med noen enkle klikk kan vise folk hvordan Kraft Foods har eksperimentert med skummet melkepulver for å spare penger (30 øre pr kilo melkesjokolade produsert), og også kan vise at det er mange år siden det sist ble laget melkesjokolade med ekte melk, og kan påvise at det sannsynligvis er slik at melkepulveret kommer fra utlandet (siden vi ikke har norsk produksjon av melkepulver), så oppnår jeg at folk slutter å kjøpe Freia-produkter. Da blir jeg glad.

Porter fra Nøgne Ø. Et fantastisk øl.
Greit nok det, men det er bare det at Freia sjokolade smaker bedre enn annen standardvare på Rema og Rimi. Skal jeg ha dessert sjokolade til en spesiell anledning velger jeg ikke Freia kanskje, men som hverdags sjokolade eller lørdagskos er den da noe av det bedre man finner i dagligvarebutikken. Tror neppe Freia (Kraft) er de eneste som prøver å spare inn heller...? Sorry for OT, men sjokolade engasjerer ;)

V

vredensgnag

Gjest
Sjokolade bør absolutt engasjere, for den kan være langt bedre enn den er.

Norsk melkesjokolade "et lite stykke Norge" består i dag av kakaoaroma, fargetilsetning, litt ekte kakao, melkepulver fra ulike land, og fett-tilsetning av ulike slag, her har man forsøkt mye rart for å slippe å bruke dyrt kakaosmør.

Det tukles kontinuerlig med den, for å gjøre den billigst mulig i produksjon. Da de gjorde dette smakte det helt forjævlig, så det ga de opp: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=5955042

Nam-nam.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
realist skrev:
ricardo skrev:
baluba skrev:
Støttes også.....men hvordan blir ettersmaken nå, kanksje jeg aldri finner det ut..Kanksje jeg gjør et unntak for denne bayeren. Nå skal det sies at også Hansa har kommet med bayer på boks, en anelse lysere enn frydenlund, men allikevel en utmerket bayer. Lurer på om denne har noe felles med Borg bayer?
Jeg har hverken smakt Borg eller Hansa, så det vet jeg lite om. Men er det noen som har smakt Hansa Brown Ale? Newcastle har jeg alltid hatt sansen for.

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
pahf skrev:
X-hilarate skrev:
Man drikker da ikke slikt (Ringnes) piss uansett! 8)
+1
+2. Fins det noen som kjøper dette beske, ettersmakløse ølet frivillig? :) Dessverre er det jo tilfeller hvor det ikke finnes alternativ (som på Øya-festivalen). Takke meg til Aas, Hansa og Borg innen kategorien vanlig pils.

Tor

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.11.2002
Antall liker
708
ricardo skrev:
baluba skrev:
Forøvrig produsert av Ringnes. Må prøves uansett

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.530
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Rogalandspils fra Berentsens Brygghus i min barndoms by Egersund. Det naturlige valg etter at Ringnes (hvem ellers?) føkka opp Tou.
Jeg vet forresten ikke om Aass fremdeles brygger Rogalandspilsen for Berentsens, men om så skulle være er den i de beste hender.

hel-elt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2009
Antall liker
101
Valentino skrev:
Rogalandspils fra Berentsens Brygghus i min barndoms by Egersund. Det naturlige valg etter at Ringnes (hvem ellers?) føkka opp Tou.
Jeg vet forresten ikke om Aass fremdeles brygger Rogalandspilsen for Berentsens, men om så skulle være er den i de beste hender.
Støttes! Som jeg ville sagt det selv.
Berentsen og Aas er mine favorittbryggeri, var innom Berentsen på lørdag og handlet glass og div typer øl ;D

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.498
Sted
Trondheim
Ringnes pilsner er min favoritt. Klarer ikke engasjere meg i politikken sålenge de ikke tar menneskeliv i framstillingsprosessen.

OT: Jeg synes det er litt rart at et så sært øl som Nøgne Ø har slått an. Jo, det er tungdrukket og sært.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.591
Beste ølet jeg vet om: Duvel.
Beste ølet jeg vet om som nesten er til å betale: Nøgne Ø Blonde.

Når det gjelder Ringnes er det interessant at f.eks dansk Carlsberg
smaker mye bedre enn Carlsberg brygget av Ringnes.
'Brygget på lisens' = vanlig Ringnes med annen etikett?

Melkesjokolade pleide å smake godt.
Det er lenge siden, det ......

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
37
Sted
Bergen
slowmotion skrev:

Ringnes sin Tuborg og Carsberg er ikke brukbar til noe. Orginal Tuborg og Carsberg er helt ok, men prøv Tuborg Golden? og Carslberg Sorte Gull, det er noe helt annet. For øvrig har Ringnes nylig lansert et nytt øl. Ringnes Platinum, det kan absolutt anbefales.

Melkesjokolade i Norge - Prøv Nidar sin Bergene Melk eller Bergene Nøtt. Veldig bra. :)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
EndreS skrev:
slowmotion skrev:

Ringnes sin Tuborg og Carsberg er ikke brukbar til noe. Orginal Tuborg og Carsberg er helt ok, men prøv Tuborg Golden? og Carslberg Sorte Gull, det er noe helt annet. For øvrig har Ringnes nylig lansert et nytt øl. Ringnes Platinum, det kan absolutt anbefales.

Melkesjokolade i Norge - Prøv Nidar sin Bergene Melk eller Bergene Nøtt. Veldig bra. :)
Nidar sin inneholder neppe mer kakao enn den originale, neppe uten grunn at de ikke oppgir kakaoprosenten. Den er for søt etter min smak.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Melkesjokolade til øl passer jo som fot i hanske.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.591
Øl smaker også godt sammen med sjokoladekake.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Porter og mørk sjokolade passer godt sammen. :)

V

vredensgnag

Gjest
Bah! Ringnes ...

Det underskrives at Porter smaker meget godt med mørk sjokolade.

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.498
Sted
Trondheim
Øl smaker dessuten godt til sjakk, men de bitre tap kan være tunge å svelge.

Topp Bunn