EXIMUS OG STELLOS VENNETRÅD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Kan du forklare mer inngående hva du mener? Jeg har en Mini Mac med en masse filer på (det er ikke jeg som har lagt dem inn, lagt inn og avspilt via iTunes). Avspillingen går fint med alt jeg har hatt av dacer, og den går fint med U3 så fremt jeg ikke bruker Eximus CD10.

    Det er fint om jeg får det med teskje.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Er det teknisk mulig at U3 ikke fungerer med Eximus CD10? Jeg trodde som sagt at jeg hadde rotet meg bort i dataverdenen, men nå har jeg båret alt av datautstyr samt CD10 ned til TV-en og sjekket CD10 direkte mot Bel Canto. Jeg får lyd via U3 med Bel Canto men ikke med CD10. Kan det være noe jeg har oversett?
    forstår det slik at du har sjekka CD10 sin coax out, inn på Bel Canto. . .? Men har du sjekka coax inngangen på Cd10 ? Det er vel denne du skal koble U3 på.

    edit; har liten tro på kompabilitetsproblemer. U3 fungerer som en drøm på f.eks Krell 20i ,fra 1996.
    HDfiler skalerer den sågar ned til 88/24, som er Amerikansk standard. ( til de uinnvidde kan det informeres om at U2 og U3 er USB til Spdif konverter. Kobles på Usb port på enhver pc/dac, man innstallerer en driver og kobler inn på en hvilke som helst Dac. CD10 har digitale innganger, og kan derfor fungere som dac, som nevnte Krell, Denon S1, S10 etc. De siste tar kun 44og48/16.Sistnevnte brukes av tv selskapene.)
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Testingen har vært:

    1) Mac Mini -> U3 -> Bel Canto DAC 1.5, dette funket.
    2) Mac Mini -> U3 -> CD10, coax inn, dette funket ikke. Her har jeg forsøkt begge posisjoner på bryteren bak og jeg har forsøkt ulike samplingsfrekvenser.

    Kan det være at coax-inngangen er ødelagt? Jeg får gjøre en test hvor jeg bruker coax-inngangen uten U3, da finner jeg jo ut om problemet ligger i samarbeidet mellom de to eller om det er noe galt med CD10.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Stello DA 100 Mk2 og Stello AI 700

    Hei
    Jeg har kjendt Mr Audio Andervik i snart 30 år. Han klarte til slutt å få meg til å prøve Stello nye DA 100 mk2 og Stello AI 700 . Sitter nå og spiller og klarer ikke å legge fra meg kontrollen, skal si hifi verdnen har forandret seg til det positive . Dette oppsettet er en fryd å sitte å høre på, musikken bare flyter ut i stuen via spesialbygde høyttalere fra Respons med BR diskant, Jeg mottok også noen esker med Spiral Groove Strange Attractors, for å ha under komponentene samt høyttalerne. For å si det slik låg skepsisen der, når det gjalt disse, hva er dette for noe hokuspokus og gimikk. Skal si det var hokuspokus JA, Jeg spiller ikke en eneste låt uten disse på plass. Lydbilde bare ramler sammen uten, Det eneste Jeg kan si, disse må bare prøves, jeg trodde det ikke var sandt, det jeg opplever av forbedring lyden. Dette jeg spiller på nå, låter så fantastisk bra at jeg har forhand bestilt DA 700.
    Ps jeg får ikke lastet opp bilder....så beklager det
    Jeg vil også Takke Mr Andervik for å ha vekket min store lidenskap for lyd igjen...:)
     
    Sist redigert:

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Hei er det noen her som har prøvd Eximus S1 opp mot NuForce ?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ingen kunnskap om de to mot hverandre.

    Derimot.. Aj : Snasen test i siste Watt av Stello amp og headamp /pre /dac.

    @geiren. Hva blir veil pris og leveringstid på DA 700? :)
    Arild
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen kunnskap om de to mot hverandre.

    Derimot.. Aj : Snasen test i siste Watt av Stello amp og headamp /pre /dac.

    @geiren. Hva blir veil pris og leveringstid på DA 700? :)
    Arild
    Veil pris på DA700 vet jeg ikke, men den skal spille bedre en DA100mk2 som jeg har i dag, og da er saken grei for meg, leverings tid er rett rundt hjørnet i følge Andervikaudio. Får bare vente, det spille så bra med det jeg har i dag, så det går helt greitt å vente vente:rolleyes:
    Geiren
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Jeg har kjendt Mr Audio Andervik i snart 30 år. Han klarte til slutt å få meg til å prøve Stello nye DA 100 mk2 og Stello AI 700 . Sitter nå og spiller og klarer ikke å legge fra meg kontrollen, skal si hifi verdnen har forandret seg til det positive . Dette oppsettet er en fryd å sitte å høre på, musikken bare flyter ut i stuen via spesialbygde høyttalere fra Respons med BR diskant, Jeg mottok også noen esker med Spiral Groove Strange Attractors, for å ha under komponentene samt høyttalerne. For å si det slik låg skepsisen der, når det gjalt disse, hva er dette for noe hokuspokus og gimikk. Skal si det var hokuspokus JA, Jeg spiller ikke en eneste låt uten disse på plass. Lydbilde bare ramler sammen uten, Det eneste Jeg kan si, disse må bare prøves, jeg trodde det ikke var sandt, det jeg opplever av forbedring lyden. Dette jeg spiller på nå, låter så fantastisk bra at jeg har forhand bestilt DA 700.
    Ps jeg får ikke lastet opp bilder....så beklager det
    Jeg vil også Takke Mr Andervik for å ha vekket min store lidenskap for lyd igjen...:)
    Bilder
     

    Vedlegg

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer Geiren antar det er et vellykket oppsett det der
    Er det noen som har prøvd 2 stk Eximus S1 til bi-amp istedet for bridged mono ?
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    I går kom det en stk Eximus S1 fra Andervik Audio, den ble etter en kort lytt hjemme på 802D testet hos en kompis med MonoPulse A og det var god match, aldri hørt så stram bass fra de ht og Eximus tegnet ett veldig ryddig og stabilt lydbilde. Hjemme er jeg foreløpig litt usikker på konklusjon...
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Stello AI700 oppgradering

    Det er kommet en oppgradering til Stello AI700.

    Jeg har bestilt noen oppgraderingskit for å kunne oppgradere for AI700 eiere i norge.
    Prisen for oppgradering er 2500,- for deler og arbeid.

    De som ønsker oppgradering bes ta kontakt på post@andervikaudio.no for å avtale tidspunkt.

    Har ikke mottatt oppgraderingskitene enda, og har derfor ikke hørt hva endringer gjør lydmessig. Kan derfor ikke si noe om det foreløpig, men kan komme tilbake til det. Forsterkeren er så bra som den er at jeg er veldig spent på mye bedre den egentilig kan bli.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Stello DA100Mk2, HP100Mk2, S100Mk2

    Jeg vart så fornøyd med AI700 og DA100Mk2 at jeg kjøpe like godt DA100Mk2, HP100Mk2, S100Mk2 til min kjære kjæreste :). Jeg har i mangen år vært på leit etter komponenter som spiller musikk. Jeg var så dritt lei og sitte å høre på svindyre komponenter som bare bråker og noe lyst dritt, som kommer ut... Jo det kunne høres veldig oppløst og fint ut , men etter en halv time til en times lytting, orker ikke ørene mine lenger...:mad::mad::mad::mad:.... Dette settet er ikkje bare å kaste opp og koble det sammen med kabler fra elkøp eller lignende butikker;). Høyttalere bruker vi selvfølgelig;) Respons Artist 2. Kan hende at noen synest dette oppsettet er dyrt, Jeg synest ikke det, når jeg har prøvd oppsett til mangen ganger prisen, som ikke kan måle seg med dette. Nå snakker vi om musikk opplevelsen dette gir... Man kan lese tester til man blir så forvirret og til slutt sovner;). Tester er et fint grunnlag til hva man kan prøve, når man er ute etter noen nye komponenter. Jeg får til slutt sitere kjæresten, Jeg har aldri hørt så god lyd i et anlegg før, det er jo som musikerne sitter i stuen min... Det er et godt tegn...;)

    Mvh Geiren
    IMG_1416.jpg
    IMG_1417.jpg
    IMG_1419.jpg
    IMG_1420.jpg
    IMG_1422.jpg
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må bare få det ut.;) Dette stello oppsettet spiller fantastisk godt!. At det kan komme så god lyd ut av noe så små bokser;) Ja det er et ordtak som sier, skinne kan bedras, det er også virkelighet her!. Du trur det ikke før du hører det!. Nå har vi fått spilt inn komponentene og vi bare nyter musikken som strømmer ut i stuen. Dac,en imponerer meg i forhold til alt jeg har prøvd før!.
    Jeg må også innrømme at den er hjerteroten i dette oppsettet!.
    Geiren;)
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Takk for god service fra Andervik Audio med muligheten til å prøve Eximus S1 i brokoblet modus. Har brukt Audio Analogue Bellini VB pre med U3 / Stello DA220mkII dac, 802D og tilsvarende pre med Hegel DAC på MonoPulse A (testet her kun med en stk Eximus). Det er helt utrolig med med krefter og dynamikk -veldig moro å oppleve såpass mye trykk og ren bass. Man blir sittende å lete frem musikk med kule effekter og mye trykk. Ble veldig fascinert over dynamikk, kraft og hurtigheten samt måten detaljer holdes adskilt på og ikke lar seg stresse selv på høyt volum eller når det skjer mye i musikken på en gang. Men kanskje det ble noe lyst på enkelte sanger som min andre forsterker ikke får like mye problemer med, men da får jeg ikke like mye av de ovennevnte egenskapene som Eximus gjorde "lekende lett".
    Spennende forsterkere - skal følge nøye med på klasse D fremover :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    20141121_161052.jpg


    Advarsel! Hold dere unna Andervik Audio.
    Han er uærlig. Jeg har personlig erfaring.!
    Saken er at han sa at jeg måtte regne med 100timer innspilling av Da100mk 2 dac. DET kan umulig være korrekt.
    Allerede etter under 2 timer har jeg fått mer nerve og tilstedeværelse i lyden min en noen gang. Kan jeg Be om penger tilbake? ;)
    På den andre siden.. Løsner dac ytterligere etter 100t, så kan jeg ikke tenke meg at man kan få mer valuta for pengene i kategorien dac under 20k.
    Endelig lytteglede tilbake.
    Hører på musikk uten å savne sub. Lydbildet ble en halvmeter høyere. Instrumenter er vesentlig mer adskilt enn før. Nå er det desverre lenge til jeg kommer til å snurre i gang vinyl rigg.
    Blir spennende å se hvordan denne dac står seg i kommende tester.
    Mvh
    Usedvanlig fornøyd Stello fanboy :)
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulere ArildD
    Ja den spiller utrulig godt , Jeg tror vi må be Andervik om å sette opp prisen;). Spør du meg er den en liten ulv i fåre klær!
    Så mye musikk glede stello anlegget har gitt jeg og kjæresten siden vi kjøpte det, er helt utrulig, det står på døgnet rundt når vi er hjemme.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har sammenliknet Eximus DP1 og Stello DA 100 Mk II?



    Final
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har sammenliknet Eximus DP1 og Stello DA 100 Mk II ?


    Final
    Hei Final
    Ta deg en tur ned til Andervik Audio. Der får du sammenlignet disse komponentene i ro og mak.
    Der er en grunn til jeg gikk for Stello DA 100 Mk II og AI700, det er også grunnen til at jeg bestilte D 700 Dac, som er på vei hjem til meg nå sammen med oppgradert AI700. ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hadde vært interessant og morsomt å ta en tur. Det blir nok dessverre ikke på denne siden av jul.

    Hvordan ligger D 700 i pris i forhold til DA 100 MKII?

    Final
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært interessant og morsomt å ta en tur. Det blir nok dessverre ikke på denne siden av jul.

    Hvordan ligger D 700 i pris i forhold til DA 100 MKII?

    Final
    Må være ærlig med deg, D700 Dac,en. Det viste på sparekontoen JA...:) Den er nesten 4 ganger så dyr som DA 100 MKII, inklusiv norsk moms og frakt.. Men hva gjør man ikke for, god lyd og musikk opplevelse.. DA 100 MKII er meget god den, har aldri spilt så mye musikk over lenger tid, som når den kom i hus, uten å bli lyttetrøtt, det er lett og høre at det kommer analog lyd ut av den, ikke det knallharde digitale som mangen kaller oppløsning. Jeg anbefaler deg å ta en tur på nyåret til Andervik Audio, slik at du får høre det selv,
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for godt svar. Gratulerer med D 700. Aldri lett å slå seg til ro med lillebroren når man har hørt storebror. Din siste DAC?
    Får se om jeg ikke får tatt en tur;)

    Final
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei Geiren, og Takk.!
    Jupp, det er lett å like Stello. Ble en stressende helg. Så rakk ikke så mye musikk som jeg hadde håpet på. Dog, så har i alle fall pc stått på og matet head fi avdeling kontinuerlig siden Fredag.
    Klarte å sette meg ned på Lørdag morgen en time i Fatboyen med intensjon om å kose meg med Head fi & bok mens den lille så på Winx.
    Fungerte usedvanlig dårlig. Klarte ikke å lese mer enn 3-5 linjer om gangen. Ble bare sittende å måpe. Glemte at det var bok jeg skulle kose meg med.
    Det er nok delvis team Bryston&Denon sin skyld at det er engasjerende. Men den stramheten, tilstedeværelsen og detaljrikheten var urealistisk bra. Nesten hypnotisk.
    Hvor mange øyne var det på en terning igjen ? 7-8 ? Får definitivt > enn 6 av meg.
    Jeg føler i alle fall at jeg er i mål på Dac front. :)
    Kona som er mer musikalsk enn meg fant lyd utrolig detaljert, og som om hun hørte på klokker i et studio- Live.
    MERE Stello til folket. Andervik som President!

    Gratulere ArildD
    Ja den spiller utrulig godt , Jeg tror vi må be Andervik om å sette opp prisen;). Spør du meg er den en liten ulv i fåre klær!
    Så mye musikk glede stello anlegget har gitt jeg og kjæresten siden vi kjøpte det, er helt utrulig, det står på døgnet rundt når vi er hjemme.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Stello DA100Mk2, HP100Mk2, S100Mk2

    Da har stello anlegget fått optimale kabler, mangler bare ny USB kabel, det blir Audioqest Diamond, interconect og høytalerkabel har jeg laget av veldig godt material kvalitet, 7N ofc kopper og oppskummet teflon isolering på interconectene, høytaler kabel har vanlig teflon isolering, HT kabel har totalt 8 ledere a 0,8mm2 solid cord, fordelt på + og - 3,2mm2 x 6 Meter
    Interconect kabelen er ubalansert og balansert, har brukt 4stk 0,2mm2 pr leder som gir 0,8mm2 for 1-2-3 og 2stk for + og - på ubalansert. Disse kablene låter fantastisk samenligninget andre kjente merker til summer som er mangen ganger denne prisen. Transparent interconect og høytalerkabelene mine er lagt vekk. Det er slik oppløsning og tilstedeværelse å dynamikk samt ro i lydbildet på disse hjemmelaget. Plugger furutech med occ kopper i leder materialet... Fantastik gode plugger, dyre JA men utrulig gode. 70 til 100 Timer innspilling så sitter du bare å smiler og nyter musikken og er veldig glad for at en kabelprodusent ikke har loppet deg for Tusenlapper...
    ;D
     

    Vedlegg

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Stello AI 700 og D 700

    Endelig kom Stello Dac,en D 700 og AI 700 oppgradert inn døren. Bare så synd at jeg ikke har noe i hus nå til å mate Dac,en med. Får ikke teste oppsettet før etter nyttår. Vil komme med tilbakemelding om hvordan dette spiller. En utrulig byggekvalitet på disse produktene. Du kjenner det bare du tar i dem. Gleder meg som en unge...
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Endelig kom Stello Dac,en D 700 og AI 700 oppgradert inn døren. Bare så synd at jeg ikke har noe i hus nå til å mate Dac,en med. Får ikke teste oppsettet før etter nyttår. Vil komme med tilbakemelding om hvordan dette spiller. En utrulig byggekvalitet på disse produktene. Du kjenner det bare du tar i dem. Gleder med som en unge...
    Gratulerer.
    Det der kommer nok til å spille bra:) Hvilke høyttalere skal de drive?

    A.J.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig kom Stello Dac,en D 700 og AI 700 oppgradert inn døren. Bare så synd at jeg ikke har noe i hus nå til å mate Dac,en med. Får ikke teste oppsettet før etter nyttår. Vil komme med tilbakemelding om hvordan dette spiller. En utrulig byggekvalitet på disse produktene. Du kjenner det bare du tar i dem. Gleder med som en unge...
    Gratulerer.
    Det der kommer nok til å spille bra:) Hvilke høyttalere skal de drive?

    A.J.
    Høytalere jeg bruker er Respons BR som er tunet av på 50HZ og subber med 15" skåning elementer som tar seg av resten ned til 19HZ med full pinne.
     
    Sist redigert:

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Endelig kom Stello Dac,en D 700 og AI 700 oppgradert inn døren. Bare så synd at jeg ikke har noe i hus nå til å mate Dac,en med. Får ikke teste oppsettet før etter nyttår. Vil komme med tilbakemelding om hvordan dette spiller. En utrulig byggekvalitet på disse produktene. Du kjenner det bare du tar i dem. Gleder med som en unge...
    Gratulerer.
    Det der kommer nok til å spille bra:) Hvilke høyttalere skal de drive?

    A.J.
    Høytalere jeg bruker er Respons BR som er tunet av på 50HZ og subber med 15" skråning elementer som tar seg av resten ned til 19HZ med full pinne.
    Det spiller nok veldig bra. Nesten akkurat vært hos Andervik og hørt på nesten tilsvarende oppsett. Sitter å vurderer BR selv om dagen.

    A.J.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig kom Stello Dac,en D 700 og AI 700 oppgradert inn døren. Bare så synd at jeg ikke har noe i hus nå til å mate Dac,en med. Får ikke teste oppsettet før etter nyttår. Vil komme med tilbakemelding om hvordan dette spiller. En utrulig byggekvalitet på disse produktene. Du kjenner det bare du tar i dem. Gleder med som en unge...
    Gratulerer.
    Det der kommer nok til å spille bra:) Hvilke høyttalere skal de drive?

    A.J.
    Høytalere jeg bruker er Respons BR som er tunet av på 50HZ og subber med 15" skråning elementer som tar seg av resten ned til 19HZ med full pinne.
    Det spiller nok veldig bra. Nesten akkurat vært hos Andervik og hørt på nesten tilsvarende oppsett. Sitter å vurderer BR selv om dagen.

    A.J.
    A.J. Du må ikke sitte å vurdere BR :), det er noen penger for disse men det glemmer du fort når du hører hvordan dei spiller. Er oppsett og elektronikken i orden, forsvinner høyttalerne i lydbildet, du kan ikke høre at lyden kommer direkte fra dem. Lyden bare ligger i luften og fyller hele lytterommet ditt med dynamisk, oppløst, ro, uanspent lyd. Personlig har jeg ikke hørt bedre høyttaler. Siden 1977 når jeg begynte med Hifi galskapen , Å ja det har vært mangen forskjellige høyttalere innom huset i løpet av åra..
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Endelig kom Stello Dac,en D 700 og AI 700 oppgradert inn døren. Bare så synd at jeg ikke har noe i hus nå til å mate Dac,en med. Får ikke teste oppsettet før etter nyttår. Vil komme med tilbakemelding om hvordan dette spiller. En utrulig byggekvalitet på disse produktene. Du kjenner det bare du tar i dem. Gleder meg som en unge...
    Hadde vært spennende med en sammenligning av pre i D700 vs AI700 etterhvert. Det er jo noen kroner å spare hvis man kan bruke D700 med to stk S1 f.eks. Venter du fortsatt på høyttalere siden du ikke får spilt på de enda?

    A.J.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    D 700 dac er på godt og vondt uten volumkontroll / pre . Ren spikket hi end dac.
    Hadde den kunne erstattet en eller flere av boksene i heimen, så hadde den mest sannsynlig allerede stått her.
    Arild
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    D 700 dac er på godt og vondt uten volumkontroll / pre . Ren spikket hi end dac.
    Hadde den kunne erstattet en eller flere av boksene i heimen, så hadde den mest sannsynlig allerede stått her.
    Arild
    Hehe, min feil. Tok det kanskje for gitt at det store hjulet var volumkontroll, men det gjelder kanskje bare hodetelefoner?

    A.J.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Det stemmer ikke helt Arild, den styrte i hvert fall volumet på to S1 blokker hos Andervik.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Det stemmer ikke helt Arild, den styrte i hvert fall volumet på to S1 blokker hos Andervik.
    Så kjekt... Vet at Andervik har både D700 og to stk S1 hjemme. Skal jeg ta med på vei opp til deg eller? :p

    A.J.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    D 700 dac er på godt og vondt uten volumkontroll / pre . Ren spikket hi end dac.
    Hadde den kunne erstattet en eller flere av boksene i heimen, så hadde den mest sannsynlig allerede stått her.
    Arild
    Hehe, min feil. Tok det kanskje for gitt at det store hjulet var volumkontroll, men det gjelder kanskje bare hodetelefoner?

    A.J.
    D700 har volumkontroll, den kan kobles bort med en bryter på baksiden, man trur en kan spare en boks ved å bruke volumkontrollen i Dac,en, men må bare beklage men det låter dårligere, blir ikke den samme kroppen og store avspente lydbildet, men klart det fungerer viss man vil spare noen penger, for min del betaler jeg gladelig for den lydforskjellen. det er vel det det dreier seg om her, å få best mulig lyd/musikk opplevelse..
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig kom Stello Dac,en D 700 og AI 700 oppgradert inn døren. Bare så synd at jeg ikke har noe i hus nå til å mate Dac,en med. Får ikke teste oppsettet før etter nyttår. Vil komme med tilbakemelding om hvordan dette spiller. En utrulig byggekvalitet på disse produktene. Du kjenner det bare du tar i dem. Gleder meg som en unge...
    Hadde vært spennende med en sammenligning av pre i D700 vs AI700 etterhvert. Det er jo noen kroner å spare hvis man kan bruke D700 med to stk S1 f.eks. Venter du fortsatt på høyttalere siden du ikke får spilt på de enda?

    A.J.
    Nei, jeg venter ikke på høyttalere dem har jeg... Lyd PC,en gjekk til helvete og må få bygget opp en ny kvalitets PC for lyd, jeg kan ikke beskrive lydkvaliteten på stello oppsettet med en eple boks det blir helt feil for meg.. Det er et ordtak som sier, dritt inn er dritt ut...
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    D 700 dac er på godt og vondt uten volumkontroll / pre . Ren spikket hi end dac.
    Hadde den kunne erstattet en eller flere av boksene i heimen, så hadde den mest sannsynlig allerede stått her.
    Arild
    Hehe, min feil. Tok det kanskje for gitt at det store hjulet var volumkontroll, men det gjelder kanskje bare hodetelefoner?

    A.J.
    D700 har volumkontroll, den kan kobles bort med en bryter på baksiden, man trur en kan spare en boks ved å bruke volumkontrollen i Dac,en, men må bare beklage men det låter dårligere, blir ikke den samme kroppen og store avspente lydbildet, men klart det fungerer viss man vil spare noen penger, for min del betaler jeg gladelig for den lydforskjellen. det er vel det det dreier seg om her, å få best mulig lyd/musikk opplevelse..
    Så bra. Da har jeg briljert med feil opplysninger igjen. Må ha misforstått noe i mail fra Andervik. Evt, jeg har vært utydelig i mine spørsmål til han. Uansett er jeg kjempe fornøyd med Da100mk2. Opplever den som både 1 og 2 strå hvassere enn forgjengeren.
    Herlig med bokser som gir så bra value for money.
    :) AD
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    D 700 dac er på godt og vondt uten volumkontroll / pre . Ren spikket hi end dac.
    Hadde den kunne erstattet en eller flere av boksene i heimen, så hadde den mest sannsynlig allerede stått her.
    Arild
    Hehe, min feil. Tok det kanskje for gitt at det store hjulet var volumkontroll, men det gjelder kanskje bare hodetelefoner?

    A.J.
    D700 har volumkontroll, den kan kobles bort med en bryter på baksiden, man trur en kan spare en boks ved å bruke volumkontrollen i Dac,en, men må bare beklage men det låter dårligere, blir ikke den samme kroppen og store avspente lydbildet, men klart det fungerer viss man vil spare noen penger, for min del betaler jeg gladelig for den lydforskjellen. det er vel det det dreier seg om her, å få best mulig lyd/musikk opplevelse..
    Så bra. Da har jeg briljert med feil opplysninger igjen. Må ha misforstått noe i mail fra Andervik. Evt, jeg har vært utydelig i mine spørsmål til han. Uansett er jeg kjempe fornøyd med Da100mk2. Opplever den som både 1 og 2 strå hvassere enn forgjengeren.
    Herlig med bokser som gir så bra value for money.
    :) AD
    DA 100 MKII er en veldig god Dac, jeg har den i oppsettet til kjæresten, vi har hele 100 serien. For og si det rett ut,det spiller utrulig godt, det settet sammen, var ikke helt fornøyd til å begynne med, men når komponentene var innspilt. Gode kabler og plugger falt alt på plass, Får referere det jeg sa til Terje A, spiller dette bedre nå, får du bare sette opp prisen ;) Det spiller bedre en dyrere komponenter jeg har prøvd.. JA, Det er herlig med bokser som gir så bra value for money.
     

    s2a

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2004
    Innlegg
    77
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    9
    Er meget godt fornøyd med min Stello 100 Signature også .
    Men lurer på om noen har modifisert disse dacene?
    Tenker på bytte av klokke,dioder ,OP amp,mm.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har vært veldig godt fornøyd med Eximus CD10 og har derfor valgt å gå for en nyere versjon fra samme produsent.

    Noen som har sammenlignet CD10 og CD5 og kan si hva jeg kan forvente av lydmessige forskjeller?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei Fosse, jeg har hatt begge spillerne og jeg var også veldig fornøyd med begge to. Mener å huske at jeg opplevde forskjellen mellom CD 10 og CD 5 som om sistnevnte har mer "ro" i lydbilde, sortere bakgrunn og bedre instrument/musiker definisjon, uten at det går på bekostning av dynamiske og musikalske egenskaper. Låter mer uanstrengt (for ikke å bruke for mange hifi floskler... ;))
    CD5 har også en vesentlig bedre og flottere byggekvalitet. Det merker du med en gang du tar spilleren ut av esken og når du benytter betjeningsknappene, lokket for bytte av cd, fjernkontrollen osv. Gratulerer med en gedigen cd spiller!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn