EXIMUS OG STELLOS VENNETRÅD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hei. Noen som vet om Andervik kommer til Horten messa med sine Stello modeller?
    Er veldig interessert i prøvelytting av Ai700 da min Chapter forsterker muligens må ut hvis jeg finner noe bedre. Begynner jo å dra på årene den forsterkeren men låter fortsatt veldig bra.

    Mvh Fugazi
    Hei Fugazi

    Jeg er desverre forhindret fra ¨stille ut på Horten messa i år.
    Men du er hjertelig velkommen til å komme på prøvelytting hos meg. Du kan da eventuelt ta med egen forsterker og teste dette i ro og fred. Gjerne på kvelstid.
    Ellers kan vi sikker ordne så du før prøvd AI700 hjemme også. Bare ta kontakt så finner vi ut hva som passer.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    image.jpg


    Da vil jeg bare rette opp i en glipp fra min side. Aura Note hører selvfølgelig hjemme her på April Audios venneside. Så en lekker sak på brukten her om dagen.
    Lurer på om det var denne som har stått på editors awards i The Absolute Sound.

    Der har jo den integrerte Stello AI 500 også vært flere år på rad. " near state of the Art preamp " som det står om den. Har jo CS 3310 digital volum, som bl.a, Jeff Rowland bruker, men som ikke blei funnet god nok til Eximus DP1 pre,dac,headamp.

    ha en fin kveld, og er du med oss Sansui ?

    mvh Huldra
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    image.jpg



    Og ikke minst står Eximus DP 1 nå på TAS sin side under Dacs over 3000$. Editors awards eller hva den heter. Finnes på Anderviks hjemmeside.

    andervikaudio.no . Er i Porsgrunn.

    Der finnes link til full test i The Absolute Sounds også


    mvh Huldra
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    image.jpg

    Her er essensen av The Absolute Sounds sin test av Eximus DP1 Pre,Dac, Headamp.
    Har fortsatt til gode og lese noe negativt om denne....

    Full test og Editors Choice Awards på hjemmesida Andervik Audio

    mvh Huldra
     
    K

    kveita

    Gjest
    Vis vedlegget 220383

    Da vil jeg bare rette opp i en glipp fra min side. Aura Note hører selvfølgelig hjemme her på April Audios venneside. Så en lekker sak på brukten her om dagen.
    Lurer på om det var denne som har stått på editors awards i The Absolute Sound.

    Der har jo den integrerte Stello AI 500 også vært flere år på rad. " near state of the Art preamp " som det står om den. Har jo CS 3310 digital volum, som bl.a, Jeff Rowland bruker, men som ikke blei funnet god nok til Eximus DP1 pre,dac,headamp.

    ha en fin kveld, og er du med oss Sansui ?

    mvh Huldra
    Ja, jeg er med. Vurderer å kjøpe en S1 med tid og stunder, men jeg tror nok jeg kunne levd lykkelig med Aura Note. Da "Fidelity" testet den ble den jo nærmest sett på som et high-end produkt. Har forøvrig aldri fått sjansen til å lytte på den. Syns også den integrerte versjonen med bl.a. en balansert inngang frister.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Heisann Sansui !

    Veldig hyggelig og høre fra deg. Savner dine lune og gode formuleringer her.

    Og en S1 ville nok sparka liv i Guru høyttalerne dine. Har kost meg veldig med S1 og Proac Supertablette, og har nå også plukka fram en tungdreven liten konstruksjon av guru Troels Gravesen, m . Scanspeak revelator bassmellomtone og ringradiator. Småhøyttalere blomstrer noe vanvittig i Eximusanlegget mitt......

    Og du sier noe ang Aura Note Premiere. TAS kaller den faktisk high-end i lite format eller noe slikt.

    Den integrerte mosfet AI500 er jo også noe jeg har hatt på besøk. Den har en røraktig topp og et vilt drag i bassen, som nok ville passa din smak godt ? Det blei dog litt for mye av det gode med mine fire 8" på Divaene, som er plassert nederst på sidene av høyttalerne. Her i stua mi får de en eksta kopling til rommet pga plasseringen også.

    legger ved utdrag fra TAS sin omtale av AI500 , editor awards 2012

    image.jpg



    Ikke mindre enn to strålende tester fikk den også i Fidelity

    Skal finne et par bilder, trur e...

    mvh Huldra
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Høyttalerne mener og tror jeg er fra Silverline Audio. Ellers har jeg nylig skaffet meg en Eximus CD10 og liker absolutt dtjeg hører. Har så langt kun fått lyttet til cd da jeg mangler riktig usb-kabel.Veldig godt fornøyd med lyd, funksjonalitet og byggekvalitet. Mye for pengene!Edit: Der kom noen meg i forkjøpet.
    Gratulerer med gedigen cdspiller. Litt misunnelig der....

    På usb har det vel skjedd en del siden den ble solgt,, så du kan prøve en U3 eller eller billigere U2, om du ikke er fornøyd..
    Jeg har fortsatt ikke kommet noe lenger, spiller vinyl og cd. Men, nå er det like før. Mener dere det er like greit å gå rett på U3, eller skal jeg forsøke å skaffe meg en USB A hann - USB A hann? U3 koster vel ikke mer enn at dersom det er hørbare forskjell på denne og USB-konverteren i CD10 så er det like greit å skaffe den med en gang.

    Tar gjerne imot gode råd.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Nå har denne USB linken tatt kvelden:) Kjører denne USB Kabelen rett i dakken nå. Lurer på om jeg skal bruke 4-5 tusen på en ny. Hørses greit uten denne også. Man sparer et ledd. mvh Guit
    20131103_150041.jpg
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Høyttalerne mener og tror jeg er fra Silverline Audio. Ellers har jeg nylig skaffet meg en Eximus CD10 og liker absolutt dtjeg hører. Har så langt kun fått lyttet til cd da jeg mangler riktig usb-kabel.Veldig godt fornøyd med lyd, funksjonalitet og byggekvalitet. Mye for pengene!Edit: Der kom noen meg i forkjøpet.
    Gratulerer med gedigen cdspiller. Litt misunnelig der....

    På usb har det vel skjedd en del siden den ble solgt,, så du kan prøve en U3 eller eller billigere U2, om du ikke er fornøyd..
    Jeg har fortsatt ikke kommet noe lenger, spiller vinyl og cd. Men, nå er det like før. Mener dere det er like greit å gå rett på U3, eller skal jeg forsøke å skaffe meg en USB A hann - USB A hann? U3 koster vel ikke mer enn at dersom det er hørbare forskjell på denne og USB-konverteren i CD10 så er det like greit å skaffe den med en gang.

    Tar gjerne imot gode råd.
    Hei Fosse!

    Som sagt vurderte jeg og kjøpe den cdp saken fra Eximus, som du kjøpte. En veeldig god spiller, men Usb delen er utdatert. Den er fra tiden før U2 ,fikk jeg opplyst fra forhandler.

    Med ditt flotte og velbalanserte anlegg ville jeg ikke nølt med å kjøpe en U3. Om du er i tvil så kan du som sagt stikke innom meg, og låne min U3 om du er i tvil...

    mvh Huldra
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Nå har denne USB linken tatt kvelden:) Kjører denne USB Kabelen rett i dakken nå. Lurer på om jeg skal bruke 4-5 tusen på en ny. Hørses greit uten denne også. Man sparer et ledd. mvh Guit
    Vis vedlegget 225525
    Hei igjen Guit. Har garanti utgått, eller har den fått en smell ?

    Sist jeg så i prislista kosta U2 under 2k, og U3, som tar 192kHz, ca 3.5 k.

    mvh Huldra
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Nå har denne USB linken tatt kvelden:) Kjører denne USB Kabelen rett i dakken nå. Lurer på om jeg skal bruke 4-5 tusen på en ny. Hørses greit uten denne også. Man sparer et ledd. mvh Guit
    Vis vedlegget 225525
    Hei igjen Guit. Har garanti utgått, eller har den fått en smell ?

    Sist jeg så i prislista kosta U2 under 2k, og U3, som tar 192kHz, ca 3.5 k.

    mvh Huldra
    Det tør jeg nesten ikke å si:) Til den prisen for U3, så kan det også være greit å prøve noe nytt også. Lyden på disse produktene er i hvertfall ikke noe å utsette på. Så blir man i godt selskap:eek: mvh. Guit
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Alle karer med et bredt glis er ekstra velkommen i venneklubben her :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Hei Fosse!

    Som sagt vurderte jeg og kjøpe den cdp saken fra Eximus, som du kjøpte. En veeldig god spiller, men Usb delen er utdatert. Den er fra tiden før U2 ,fikk jeg opplyst fra forhandler.

    Med ditt flotte og velbalanserte anlegg ville jeg ikke nølt med å kjøpe en U3. Om du er i tvil så kan du som sagt stikke innom meg, og låne min U3 om du er i tvil...

    mvh Huldra
    Mange takk for generøst tilbud om lån! Veldig hyggelig. Om du, og forhandler, mener at USB-delen er svakeste ledd på Eximus, og at det er noe å tjene på å gå for en U3 så gjør jeg bare det. Dacen i CD10 er supergod, ingen grunn til ikke å dra nytte av den ved avspilling av datafiler.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Særdeles hyggelig og se at du fortsatt er med oss Sansui!

    Et æresmedlem nr 1 uten et eneste produkt i fra sortimentet, er liksom litt feil dog :)

    lekre små produkter dere har funnet gutter! Her er også en etterlengtet poweramp, transistor type, på 50 watt i 8 Ohm og 100watt i 4ohm . Ikke alle som klarer og lage et slikt powertrinn..

    mvh Huldra
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Tja, har sendt e-post til Andervik mht pris. Ikke fått svar, men om jeg skal tippe basert på prissetting av de andre produktene vs $ så setter jeg en Glass cola på at hp100mk2 bikker under 10k

    Mvh
    Optimist.

    Vis vedlegget 226104

    6moons audio reviews: April Music Stello HP100/S100MkII

    Ser usedvanlig snasent ut. $1.300 us. Minst like god head amp som Eximus Dp, og ikke minst : Fjernkontroll.
    Vet ikke når rom for flere kjøp for mitt vedkommende, men I'm in :)
    Lurer på ka Andervik tar seg betalt for disse lekkerbiskene???!!!!! S100 Mk II har jo både RCA og XLR inngang. Designen er utrolig enkel, men tøffere enn toget...
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen som har prøvd U3 å Stello 220mkII, vil det være en (viktig) forbedring med U3 selv når jeg kun spiller CD kvalitet
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Her er powerampen i 100 serien

    image.jpg


    Lekker liten tass...

    Om jeg har forstått det riktig så venter disse to apparatene nå på CE godkjenning. Innen EØS gjelder jo CE Merking, med egenærklæring etc, men det ser ut til at produkter utenifra må CE godjennes. Akkurat som alt måtte NEMKO godkjennes her på berget før i tiden. Fører visstnok til betydlige utgifter og dermed prisøkning på produkta, nødvendigvis.

    Utpå nyåret kommer også en rein dac i denne serien, som da erstatter Stello Da100 Signature.

    mvh Huldra
     
    K

    kveita

    Gjest
    Her er powerampen i 100 serien

    Vis vedlegget 226312

    Lekker liten tass...

    Om jeg har forstått det riktig så venter disse to apparatene nå på CE godkjenning. Innen EØS gjelder jo CE Merking, med egenærklæring etc, men det ser ut til at produkter utenifra må CE godjennes. Akkurat som alt måtte NEMKO godkjennes her på berget før i tiden. Fører visstnok til betydlige utgifter og dermed prisøkning på produkta, nødvendigvis.

    Utpå nyåret kommer også en rein dac i denne serien, som da erstatter Stello Da100 Signature.

    mvh Huldra
    Ja, a, d er en tøff liten klasse AB forsterker på 2x50. Både RCA og xlr inngang. Spent på lyden, og selvfølgelig prisen. Men, er den bedre enn Dayens Ampino?
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.101
    April-Music-Stello-Ai500-03.jpg
    Vis vedlegget 221358

    Nakenbilde av Stello AI500 . Blue Moon award, editors choice awards flere år i Tas, ikke noe å kimse av dette, men advarsel, trenger bedre dac enn den innebygde...


    6moons.com audio reviews: Stello Ai500 and CDA500 by April Music

    mvh Huldra
    Bildet utløser spontant "ha-begjær": Stor trafo, godt med lytter, skikkelige kjøleribber med massevis av tranistorer samt ro og orden. Lyden du beskriver, Huldra, er vel klassisk litt kosete Mos-fet, med mye pondus og krefter i et passelig lite kabinett. Dessuten er den med sine 16 kilo det tyngste man kan legge i en koffert med 23 kilos vektgrense...
    Et spørsmål: Ble kabinettet veldig varmt på toppen etter et par timers bruk? Designet er jo lekkert, men luftehullene ser alt for små ut for bruk i varme omgivelser. 2x8 MosFet utgangstransistorer gir uungåelig en del varme.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Er det noen som har prøvd U3 å Stello 220mkII, vil det være en (viktig) forbedring med U3 selv når jeg kun spiller CD kvalitet
    Heisann!
    Siden du ikke har fått svar prøver jeg meg....
    Har ikke hatt denne dac, men den nyere DA100 Signature er vel omtrent i samme klasse, med nyere Usb del. Her var U2 en fin forbedring selv på vanlig oppløsning, som var det jeg stort sett brukte. Så U3 er nok en betydelig oppgradering. Men for all del. Send mail eller ring forhandler Terje Andervik. Tlf nr på Andervik Audio så har han nok full oversikt.
    mvh Huldra
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Vis vedlegget 226708
    Vis vedlegget 221358

    Nakenbilde av Stello AI500 . Blue Moon award, editors choice awards flere år i Tas, ikke noe å kimse av dette, men advarsel, trenger bedre dac enn den innebygde...


    6moons.com audio reviews: Stello Ai500 and CDA500 by April Music

    mvh Huldra
    Bildet utløser spontant "ha-begjær": Stor trafo, godt med lytter, skikkelige kjøleribber med massevis av tranistorer samt ro og orden. Lyden du beskriver, Huldra, er vel klassisk litt kosete Mos-fet, med mye pondus og krefter i et passelig lite kabinett. Dessuten er den med sine 16 kilo det tyngste man kan legge i en koffert med 23 kilos vektgrense...
    Et spørsmål: Ble kabinettet veldig varmt på toppen etter et par timers bruk? Designet er jo lekkert, men luftehullene ser alt for små ut for bruk i varme omgivelser. 2x8 MosFet utgangstransistorer gir uungåelig en del varme.
    Hei Todani, hyggelig "å ha deg på tråden".

    Det var ingen problem med varme som jeg kan huske. Nå hadde jeg den bare få dager, og husker jeg var helt euforisk da jeg første gang kopla den opp på mine Diva Utopia BE (veil 90k i 2009.... Riktig- jeg har kjøpt de brukt..). Hadde egentilig kjøpt AI500 brukt, men så viste det seg at den hadde et par skader/feil. Fikk ikke kontakt m Andervik umiddelbart, så jeg returnerte den til selger, som var real og refunderte kjøpssummen. Så ringte Andervik noen timer seinere for å tilby seg og fikse den på reklamasjonsretten (5år) . Akk ja...men Det er jo grenser for hvor mye hifi selv Huldra kan ha i sin hule...

    Den blei jo ellers grundig testa av Fidelity, hele to ganger. Den ene gangen av Jan Myrvold og muligens den andre var A. Rossness ? Så mulig du kan få noe tips der....

    Forøvrig enig med deg angående byggverk og layout. Legg merke til de feite kablene til høyttalerterminalene også!

    Siden du " tenker koffert", så er det kanskje feriestedet m Idunn ht du tenker på ? Kan garantere at dette er en grandios oppgradering fra Pioneer forsterkeren din!

    Tips til andre .Todani har tråd
    Seas på slankekur, for de som liker småhøyttalere og selvbygg.

    mvh Huldra
     
    Sist redigert:

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Ok takk, spennende at det kan være mer å hente uten å bytte DAC

    Er det noen som har prøvd U3 å Stello 220mkII, vil det være en (viktig) forbedring med U3 selv når jeg kun spiller CD kvalitet
    Heisann!
    Siden du ikke har fått svar prøver jeg meg....
    Har ikke hatt denne dac, men den nyere DA100 Signature er vel omtrent i samme klasse, med nyere Usb del. Her var U2 en fin forbedring selv på vanlig oppløsning, som var det jeg stort sett brukte. Så U3 er nok en betydelig oppgradering. Men for all del. Send mail eller ring forhandler Terje Andervik. Tlf nr på Andervik Audio så har han nok full oversikt.
    mvh Huldra
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vis vedlegget 226104

    6moons audio reviews: April Music Stello HP100/S100MkII

    Ser usedvanlig snasent ut. $1.300 us. Minst like god head amp som Eximus Dp, og ikke minst : Fjernkontroll.
    Vet ikke når rom for flere kjøp for mitt vedkommende, men I'm in :)
    Lurer på ka Andervik tar seg betalt for disse lekkerbiskene???!!!!! S100 Mk II har jo både RCA og XLR inngang. Designen er utrolig enkel, men tøffere enn toget...
    Fikk svar på forespørsel, og prisen blir 9.990,- for HP100mk2 og 9.400,- for S100mk2
    Matcher kvalitet magefølelsen her, så blir det nok leveringsproblemer grunnet tomme hyller :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    LITE forbehold dog. Mulig noen kroner en eller annen vei på endelig pris.
    Glad nyhet til. De første ventes inn i løpet av et par uker! ;)
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Montert U3 med Stello 220mkII i dag, det er helt klart bedre separasjon og stereoperspektiv en fin oppgradering
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Har en U3 jeg har satt inn mellom Mac og Bel Canto i nr2 oppsettet. Har valgt U3 som "Høyttaler", her spiller det og fungerer. Har deretter flyttet Mac og Stello U3 opp i hovedanlegget (uten skjerm) men fått koblet meg til og brukt ipaden som fjernkontroll. Klarer imidlertid ikke å få noen lyd ut når jeg kjører fra Mac. Noen som vet om det er noe spesielt jeg må gjøre på CD10 for å ta inn fra coax?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, kan du ikke velge "kilde" med knappene på høyre side på spillerens front da?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jo, men det hjelper ikke.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt Eximus cd 10 tidligere, men jeg spilte fra pc og til USB inngangen på spillern. Brukte foobar som avspillerprogram.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg tenkte bruke iTunes via Stello U3, men det beste er vel å la det ligge for nå går snart hele dritten ut vinduet ...
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei Fosse.
    En bedre ide enn å hisse seg opp er kanskje en tlf til Andervik.
    Vi ringte ham senest fredag kveld kl 21, og fikk grundig hjelp da vi var en gjeng som rota m oppkopling av to S1 på en Cary Rørpre.

    Du har dessuten kjøpt U3 på anbefaling av forhandler, så her får du nok pengene igjen om produkta ikke er kompatiple. Aldersforskjellen på de er jo rimelig stor...

    mvh Huldra
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei alle April Music venner.!

    ønsker dere alle et riktig godt og musikalsk år!

    Fredag kveld fikk jeg endelig hørt EXIMUS S 1 monoblokker på Marten høyttalere.
    En annen skulle hatt med DP1. Men her var det en misforståelse, så DP1 fikkvi ikke prøvd.
    Lyttingen skjedde hjemme hos Fugazi, på hans Marten Django L, veil ca 56 k. Fugazi hadde en serie "lykkes uttbrudd" og et stort glis om munnen, som vel skulle beskrive den vellykkede matchen.... Kilde var medbragt SACD spiller Cary 306, og pre en nydelig liten rørsak fra Cary, begge medbragt av hyggelig hifientusiast fra Bærum, hvor jo Fugazi holder hus.

    Tilstede var også en svært så trivelig kar ,lykkelig eier av Dp1 Dac, som hadde valgt denne framfor en Amerikansk MSB dac til ca 100 k. Lyden var klart bedre med Eximus Dac fortalte han.....

    Jeg takker for besøket!

    mvh Huldra, i det svært så fornøyde hjørnet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Hei Fosse.
    En bedre ide enn å hisse seg opp er kanskje en tlf til Andervik.
    Vi ringte ham senest fredag kveld kl 21, og fikk grundig hjelp da vi var en gjeng som rota m oppkopling av to S1 på en Cary Rørpre.

    Du har dessuten kjøpt U3 på anbefaling av forhandler, så her får du nok pengene igjen om produkta ikke er kompatiple. Aldersforskjellen på de er jo rimelig stor...

    mvh Huldra
    Må sjekke litt, har i grunnen antatt at årsaken ligger i mitt anstrengte forhold til Apple, og ikke i kompabiliteten mellom U3 og Eximus, men det skal jeg se om jeg ikke kan finne ut av i kveld.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Er det teknisk mulig at U3 ikke fungerer med Eximus CD10? Jeg trodde som sagt at jeg hadde rotet meg bort i dataverdenen, men nå har jeg båret alt av datautstyr samt CD10 ned til TV-en og sjekket CD10 direkte mot Bel Canto. Jeg får lyd via U3 med Bel Canto men ikke med CD10. Kan det være noe jeg har oversett?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Tja, kan 16/44 være noe? Selv spilte jeg fra pc med rippa wav filer via usb, når jeg hadde Eximus cd10
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn