LMC skrev:
hei
fått spilt noe ennå?
mvh
Leif
Fikk bare så vidt koblet opp i helgen. Har ikke så store muligheter til å teste kun DAC kvaliteten hos meg, siden jeg i dag spiller på Lyngdorf TDAI2200 matet digitalt fra PC (aktiv deling). Planen er å skifte ut Lyngdorfene med noe litt heftigere forsterkeri slik at totalen får et løft. Bare for å få koblet opp og sett at boksen virket så koblet jeg til 100W@8ohm IcePower trinn. Så da er det ikke så enkelt å si hva som er hva når både forsterker og DAC er annerledes. Umiddelbart oppleves lyden som litt mørkere og med fetere bass. Førsteinntrykket sier at oppløsningen slett ikke er dårligere, tvert imot så synes jeg ting kanskje klinger litt mer naturlig ut. Våger ikke å konkludere ut fra den korte testen men satser på at det blir tid til å teste litt mer til helgen. Skal gi en bedre tilbakemelding da.
Når det gjelder selve boksen, så er jeg vel ikke sånn overvettes begeistret for byggekvaliteten. Hadde kanskje ventet et litt mer forseggjort produkt til 2000$, uten at det har betydning for lydkvaliteten sånn sett - og dessuten en høyst subjektiv vurdering. Poweret var forøvrig akkurat det samme som jeg ser Aquatronica leverer til sitt akvarieutstyr :-\... ikke at det trenger ha betydning heller, men man skal jo ikke undervurdere eiergleden av følt kvalitet
Driveren fungerte utmerket (installerte feilfritt på win7/64 og ASIO virket fri for dropouts gjennom Jriver) og jeg var oppe med aktivt delefilter på sekundet. Fjernkontrollen er enkel (Apple produkt) men veldig grei. På den negative siden så kan det nevnes at jeg uforvarende kom til å trykke på knappen for standbymodus. Når jeg da skrudde på igjen (med effekttrinnet allerede på) så kom det en jækla høy og stygg popp-sprak i høyttalerne hvorpå jeg fikk en vedvarende lyd av pølseskinn som sprekker på grillen (kødder ikke). Måtte slå av Exaen og replugge USB kontakten for at dette skulle forsvinne. Trodde egentlig en stund Exaen hadde gått til de evige DAC-marker. At diskantene ikke røk var pur dritflaks. Nå vet jeg iallefall at effekttrinnet må slås på sist og av først.
... uansett, gleder meg til fortsettelsen med lytting.