EVENT : McIntosh XRT 2.1K @ Duet Audio Bergen (21.03.19)

Kommentarer

hifi1953

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.08.2010
Innlegg
145
Antall liker
65
Torget vurderinger
12
Selv om de fleste ikke har råd til dyre anlegg må vi respektere at andre har. Vi skal også være glad for at det fortsatt er noen entusiastbutikker for hi-fi også i dette segmentet. I Bergen er det nå bare to butikker igjen i den aller øverste kategorien (Renaissance Audio i tillegg til Duet Audio, og til dels Erdal Stereo)- og hvor det finnes god kompetanse og god veiledning. (Hifiklubben og Soundgarden har også flinke folk - men i et litt annet segment). Jeg tror ikke en finner den samme kompetanse på Elkjøp eller Power....Butikkene leverer jo også hifi-utstyr i prisklasser som mange har råd til. For min del synes jeg det er både spennende og lærerikt å høre hva godt utstyr kan frembringe av lyd, og deler av teknologien kommer ofte lavere priset utstyr til gode etterhvert. Jeg synes vi skal sette pris på at noen er villig til å satse i et krevende marked og at flere kan oppleve topp lyd -selv om en ikke har råd til det. Mvh Rune
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.648
Antall liker
4.066
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Jeg hørte disse på OHC for et par uker siden, og de er verdt en lytt hvis en har mulighet.
Selv om de ikke spilte på sitt beste når jeg hadde audiens med dem, har de kvaliteter som er verdt å oppleve om man får muligheten.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.985
Antall liker
20.116
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Slike evenrs som dras igang her er det bare å stille opp på. :) synes det er tøft gjort å gjøre dette. Man får liv å røre i miljøet. Man kommer seg ut av boblen man hjemme. Kanskje hører man noe som man liker, som man da kan ta med hjem å se om man kan få til noe av det samme. Jo oppsettet er kostbart. Men hvor mange muligheter har folk fra Bergen å høre de høyttalerene fra Mcintosh?

Nei, støtt opp om dette, selv om du ikke er i kjøpemodus. Få en opplevelse, mør andre med denne hobbyen. Kanskje du endatil treffer på noen som du kan besøke privat. Utveksle erfaringer ol. Plutselig så har du fått deg en audiofil kompis.
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.607
Antall liker
3.202
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Etter at jeg kjøpte mine første Adyton Imagic så har jeg fått ørene opp for line array/line source til hjemmebruk. Det er ikke uten grunn at mange lager sine toppmodeller nettopp på denne måten - det gjelder ikke bare McIntosh: Dali har bygget slike, Piega, Infinity IRS 5 og Marten for å nevne noen. Skulle gjerne hørt de store McIntoshene!
 
Sist redigert:

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Synd man bor så langt unna..
Var en tur i Bergen nå i helga , og fant tid til å stikke innom Duet Audio en liten tur.
Og må si jeg fikk et veldig fint inntrykk av butikken , og all ære for at dem prøver å vise frem noe av det ypperste selv om dem ikke kommer til å selge pallevis av slike høyttalere.
Så å latterliggjøre et slikt event synes jeg er ganske usmakelig.

Så stå på dere på Duet , jeg kommer garantert innom igjen ved neste anledning :)
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Jeg ser at kommentaren min er fjernet og det er greit.

Man skal ikke kverulere når det tas initiativ til en demo, men jeg mente dette litt fleipete og bommet tydeligvis. Selvfølgelig aldri vondt ment. Jeg hatt mye med Duet å gjøre, bl.a. kjøpt Devialet og rack av dem med flott service.

Så jeg ønsker Duet lykke til med arrangementet.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Når bransjefolket legger ned så mye tid og ressurser for å få til slike episke ting, så synes jeg nesten det er obligatorisk for oss audiofile å støtte oppunder slike arrangementer. For egen del synes jeg det er helt rått å høre sånne oppsett hos Martin og co, spesielt i det nye lokalet, så jeg skal ha godt betalt for å holde meg unna :)
 

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.019
Antall liker
4.082
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
14
Vil det bli mulighet til å høre høyttalerne andre dager også? Har ikke mulighet nå på Torsdag pga jobb :(
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.970
Antall liker
10.453
Sted
Skien
Hørte de på OHFC, hadde jeg bodd i Bergen hadde jeg gjerne tatt en lytt til igjen på de :)
Må jo være strålende for de som bor i Bergen at de også for mulighet til å lytte på disse.
De er faktisk laget hos Sonus faber i Italia og det er Sf ( Paolo Tezzon og Livio Cuccuzza) som står bak.


Mvh: Espen L
 

Informasjon om bruker

Duet Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
20
Link til alle artikler
98
Duet Audio sine annonser
Bransjenyheter
Duet Audio Bergen ringer julen inn med Naim New Classic!

Duet Audio Bergen ringer julen inn med Naim New Classic!

  • 0
Førstkommende lørdag (9. desember) gleder vi oss til å spille inn julen for deg på Naims "New Classic 300-serie" og Naims Nait 50 Anniversary Edition. Vi vil spille på høyttalere fra Piega og Kerr...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev McIntosh MC3500 MKII 05. oktober | Duet Audio Bergen

Opplev McIntosh MC3500 MKII 05. oktober | Duet Audio Bergen

  • 7
Vi får besøk av Lars fra Neby HiFi Concept AS. Han vil være på plass hele dagen om man ønsker å komme innom for en demonstrasjon av de unike rørforsterkerne. Han vil også vise frem den meget...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev Dynaudio Confidence 60 for aller første gang i Norge!

Opplev Dynaudio Confidence 60 for aller første gang i Norge!

  • 4
Førstkommende lørdag (16.september) får vi besøk av Sebastian fra Dynaudio som vil presentere Confidence 60 for aller første gang i Norge! Dette er flaggskipet i Dynaudios sortiment og vi gleder...
Fortsett
Bransjenyheter
Dynaudio er nå tilgjengelig hos oss | Duet Audio AS

Dynaudio er nå tilgjengelig hos oss | Duet Audio AS

  • 14
Vi kan med glede informere om at vi har overtatt Dynaudio for det norske markedet. Det er en stor ære å ta over som forhandler for Dynaudio i Norge. De første modellene har allerede ankommet...
Fortsett
Bransjenyheter
Piega Premium Wireless 701 høster 5 stjerner i Hi-Fi Choice!

Piega Premium Wireless 701 høster 5 stjerner i Hi-Fi Choice!

  • 0
Piega Premium Wireless 701 er en aktiv variant av den kritikerroste, passive varianten Premium 701. Hver av høyttalerne i Wireless 701 er utrustet med 200W effekt og Piegas nyeste, patenterte LDR...
Fortsett
Bransjenyheter
Hi-Fi FEST i Bergen | Duet Audio AS

Hi-Fi FEST i Bergen | Duet Audio AS

  • 0
Vi inviterer til langåpen Hi-Fi FEST lørdag 30.november. For anledningen vil det presenteres en rekke meget spennende nyheter som en og hver av oss gjerne kunne ønske seg under juletreet...
Fortsett
Topp Bunn