EU-kontroll

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Etter dagens EU-kontroll er jeg nær ved å konvertere til EØS-motstander. Jeg skulle liksom investere i en god riaa nå, men så må jeg bruke pengene på nedre ytre bærekuler foran på begge sidene i stedet. Hvor gøy er det vel å bruke mine surt beskattede midler på slikt?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Jeg er helt enig, synes NAF mannen fant helt unødige feil på bilen min.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dette kommer an på hvor trygt en vil kjøre det da BT.....ytre bærekuler er ikke noe en kødder med....

Eller så får du gjøre som meg, snylte på madammen. Min bil har stått mer eller mindre siden sent i vår.
Hun er sabla snill med meg da, som låner meg sin.

S

Slubbert

Gjest
Blir kjipt å måtte søke om visum for å ta en helg i utlandet.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
NAF er etter min erfaring altfor nitidige og ivrige etter å fremstå som flinkest til å finne feil. Ofte er det filleting helt uten betydning for sikkerheten som blir pålagt utrettet.

Har mye bedre erfaring med små merkeuavhengige verksteder både når det gjelder pris og kvalitet på utført arbeid.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.179
Sted
Holmestrand
Jeg måtte vise bilen på nytt pga løst batteri og defekt pære i skiltlys. Kostet meg 250 kr. Det hører med til historien at verkstedet ikke vill bli med ut for å sjekke!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg var ut i går kveld og kjøpte nye pærer til sliktlyset, fordi det har jeg fått mange anmerkninger for tidligere. Etter å ha kjørt eldstemann på trening dro jeg på Biltema for å kjøpe pærer, men så måtte jeg ta ut den gamle for å finne ut hva slags pære jeg skulle ha, og til det måtte jeg naturligvis ha skrujern, så først kjøpte jeg et skrujern, så var jeg inn og kjøpte pærer, så dro jeg for å hente poden på trening igjen, og da var det andre poder som også fikk sitte på, og da jeg endelig kom hjem var pårene jeg hadde kjøpt søkk borte. De hadde jeg vært så smart å legge i baksetet. Ny tur til Biltema, men de hadde allerede stengt så ble det Torshow, hvor pærene koster over dobbelt så mye. Så da jeg kom på NAF fortalte jeg stolt at jeg hadde satt i nye skiltlys. Jaha, synd du ikke sjekket parklysene også, kom det tørt tilbake... :-\

Men der trenger jeg ikke vise bilen på nytt på grunn av slike bagateller. Jeg vet ikke om det skyldes at han testeren er en gammel kompis.

Ikke enkelt å snylte på madammen heller når hun jobber 50 % og ikke har bil.

S

slowmotion4

Gjest
Man trenger ikke vise bilen på nytt etter kun pæreskift.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.689
Veggen skrev:
NAF er etter min erfaring altfor nitidige og ivrige etter å fremstå som flinkest til å finne feil. Ofte er det filleting helt uten betydning for sikkerheten som blir pålagt utrettet.

Har mye bedre erfaring med små merkeuavhengige verksteder både når det gjelder pris og kvalitet på utført arbeid.
Jotakk du. Jeg kjøpte en billigbil som nylig var EU godkjent på et lite filleverksted. Dum som jeg var prøvekjørte jeg ikke bilen. Jeg skrev også under på at jeg kjøpte den som den var. Ulydene foran kom fra to defekte drivknuter, en defekt bærekule. Dessuten var det jeg til å begynne med trodde var vann olje fra en støtdemper. Pluss noen defekte lyspærer og defekt horn.
Men bilen er rustfri. Jeg advarer alle mot dette billige filleverkstedet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Penger er ikke alt. Trafikksikkerhet er viktig. EU-kontrollen er egentlig et gode, og det er bra at sikkerhetsmessige feil blir oppdaget og utbedret.
Ble minnet på det da jeg kjørte forbi et ulykkessted bare et par hundre meter før NAF-senteret, hvor en motorsykkel hadde blitt utstyrt med en forskjerm, som var revet av en bil.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.716
Torget vurderinger
0
Man kan vel fortsatt en liten tid til benytte Biltilsynet for EU kontroll etter som jeg vet. De har i allefall ikke noen baktanker om reperasjonsjobb når de påpeker feil. Det som er dumt, er at de skal slutte med EU kontroller for vanlige dødelige. Har bare gode erfaringer med Biltilsynet.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.456
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Spiralis skrev:
Man kan vel fortsatt en liten tid til benytte Biltilsynet for EU kontroll etter som jeg vet. De har i allefall ikke noen baktanker om reperasjonsjobb når de påpeker feil. Det som er dumt, er at de skal slutte med EU kontroller for vanlige dødelige. Har bare gode erfaringer med Biltilsynet.
Ha!
Har vært på biltilsynet en gang til EU- kontroll. Der traff jeg på en nidkjær jævel som
a) Sa at jeg måtte skifte ALLE bremseledningene. Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg beskjed om at bilen var så gammel at de måtte skiftes. Ingen funksjonsfeil, ingen lekkasjer!
b) Deretter forsøkte kødden å banke hull i eksospotten med en liten hammer, og var synlig skuffet over at det ikke gikk.
c) Derimot fant han en ripe i frontruten, på høyre side. Selvsagt måtte også frontruten skiftes.
Den EU-kontrollen kostet meg et femsifret beløp. ALDRI MER BILTILSYNET!
mvh
mvh

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Jeg har de beste erfaringer med NAF i Drammen, de er ikke ute etter å finne feil for enhver pris, og således har heller aldri reparasjonene vært store. Ei skiltlyspære her og der, og noen viskere som i mine øyne var totalt utslitt er alt de fant på min forrige '91 Audi Coupé forrige gang. Ingen av delene måtte vises på nytt.

Har det vært feil som kan komme i nærmeste fremtid, så har de fortalt meg det mens de holder på, bl.a en bremseslange som snart måtte byttes, men det ble ikke noe anmerkning, fordi det kreves at den må være slitt inn til cord'en for å kunne gi anmerkning, sa han. Videre har de på samme måte påpekt hjullager, uten anmernking. Likeså dekk som har vært utslitt i mine øyne, men som de da har fortalt meg at over 1/4 del av slitebanen må være under minstemål for å kunne gi anmerkning.

Kun det beste å si om NAF Drammen, som er ekstremt behjelpelige under kontrollen med å informere om ting som kan komme/kommer. :)

picpac

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2006
Antall liker
0
Har meget god erfaring med biltilsynet jeg. Reiste dit med en 17 år gammel haug av en bil, med ikke godkjen senkesett.
Fikk eskjed om at senkesette måtte stå i vognkortet. Greit nok tenkte jeg og fikk ny time for å utføre godkjenningen.
Jeg visste senkesettet ikke var godkjent med orginale støtdemper (noe jeg hadde).
Han som kontrolerte bilen heiset den opp, sjekket nr på fjærene og div. Til slutt tok han tak i en av fjærene foran og slet og dro i den. Siden fjæren var alt for kort og bilen hang med fritt hengende hjul var fjærene helt løse. Der gikk det til h...... tenkte jeg.

Vet dere hva kontroløren sa?? Ser bra ut det her :eek:
Bilen ble EU godkjent den.

Topp Bunn