Hi-Fi forretninger Etikk og god handel?

andyben

Medlem
Ble medlem
21.07.2012
Antall liker
5
Hei

Svidde av et par laken hos en forhandler. Grunnet dårlig trafikkforhold og vær, ringte jeg dagen før, for å reservere produktet slik at jeg kunne være sikker på at de hadde den inne når jeg kom. Men når lørdagen kom, og ti mil tur - retur i forferdelig snøvær, håpløs parkering i sentrum, så får jeg høre i butikken at de hadde ikke flere igjen, men var raske å tilby modellen større for 500 kr i tillegg til den opprinnelige prisen. Litt snurt og forbannet godtok jeg det der og da, men forsøkte å ytre noe om dette på epost hos butikken. Men de sier det var mitt valg og ikke deres problem. og mente dermed at jeg hadde fått et godt produkt veldig veldig billig...

Jeg mener jeg burde fått modellen større for den samme prisen som den opprinnelige.. Men er det jeg som er FOR sær?
imøtekommende service og opplevelsen av butikken forsøker å ordne opp i rotet, så ville jo dette innlegget sett litt anerledes ut? Og hvilken butikk velger jeg neste gang?

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
421
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Du har en avtale om kjøp. Butikken har da forepliktet seg til å levere denne vare.
Klarer de ikke levere , må de levere erstatnings produkt uten ekstra kostnad

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Nei, har man gjort en avtale så må de stå for dette. Det er jo bare å merke produktet solgt så de andre ansatte ser dette og er enige.
Har selv opplevd dette men bare snudde i døra og gikk. Hadde du sviktet så kunne de ringt deg og kjeftet litt og solgt produktet videre.

Selv gidder jeg ikke å handle mer i Oslos største Hifi butikk da de for lenge siden ikke ville gi meg en ny Onkyo cd-spiller som ikke klarte å lese plater etter 6 måneder. De mente den var så slitt at den må ha blitt brukt i proff sammenheng. Altså på et utested eller i en radiostasjon. Makan til pisspreik.

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Antall liker
5.671
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
sykeste jeg har hørt Torsen!
Jeg hadde fan meg leksa de opp om de hadde prøvd den varianten på meg. Du har da dine rettigheter selv om de måtte påstå at du terroriserte spilleren.
Det er jo i såfall de som står for den bevisbyrden........Kjenner jeg blir litt forbanna!!!!

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.271
Sted
Sølvbyen
Jeg syns tråder som det her er en skikkelig uting.

Med mindre trådstarter navngir forretningen med en gang, for jeg blir alltid så jævlig nysgjerrig på hvem det er. :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg syns tråder som det her er en skikkelig uting.

Med mindre trådstarter navngir forretningen med en gang, for jeg blir alltid så jævlig nysgjerrig på hvem det er. :)
Hehe. Jeg følger deg langt på vei - halvkvedede viser er generelt en uting. Jeg blir også nysgjerrig.
Når det er sagt, mener jeg imidlertid at man skal være svært forsiktig med å henge ut navn her - historien har vist at en sak har to, ofte motstridende, sider.

Til trådstarter: Selv om jeg på ingen måte forsvarer forhandlerens opptreden, slik det er fremstilt her, mener jeg også at det kan ha en viss interesse å vite hva denne større modellen ville kostet sammenlignet med den du opprinnelig hadde bestilt. Ville den vært 500 kroner dyrere, eller ville det vært mer?

Edit: jeg ser nå at du svidde av et par laken for den du opprinnelig bestilte. Da kan det se ut som 500 kroner ikke var så "veldig veldig billig".

Sist redigert:

andyben

Medlem
Ble medlem
21.07.2012
Antall liker
5
nå forsøkte jeg å anonymisere butikken, for å være på sikre siden, slik at jeg ikke dumma meg ut her. . Prisforhold her, er uinteressant, tenkte jeg siden det er prinsippet jeg er ute etter...! Tenkte ikke å være helt råtten mot hi fi klu.... nei.. søren..

G

Gjestemedlem

Gjest
Når man først har godtatt det tilbudet man fikk i butikken er det for sent å angre seg siden. Ingen nytte i å sitte å pønske og spekulere på hva man kunne sagt og burde gjort hvis bare om enn atte..

Selvsagt dårlig av butikken å ikke ha produktet som avtalt, men når man ble tilbudt en annet godt produkt med godt avslag og man godtok dette er det enda dårligere av trådstarter å sutre over dette i ettertid.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Hadde butikkene skjerpet seg litt, så hadde vi sluppet disse trådene. En kamerat av meg kjøpte en amp på tilbud før jul, men de kunne ikke levere den. Men de ga han en demoversjon til hjemlån. Vel og bra, men den står og brummer høylydt, noe som er irriterende.
Han har enda ikke fått den, og samtidig selger samme firma denne ampen i pakkeløsning med høyttaler i hele januar!? Er ikke mulig!

Vel, når de holder på sånn så får de tåle disse trådene :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
nå forsøkte jeg å anonymisere butikken, for å være på sikre siden, slik at jeg ikke dumma meg ut her. . Prisforhold her, er uinteressant, tenkte jeg siden det er prinsippet jeg er ute etter...! Tenkte ikke å være helt råtten mot hi fi klu.... nei.. søren..
Auda. Fort gjort. :)

Jeg forstår din frustrasjon, men samtidig synes jeg Gjestemedlem har et poeng; aksepterer man først tilbudet, er det litt sent å angre. Men å irritere seg, er lov. Og forståelig.

andyben

Medlem
Ble medlem
21.07.2012
Antall liker
5
Til dels enig... men nå er ikke dette sutring da. Jeg spurte jo her om dette er noe man skal godta? Vi sluker mye dårlig service i dette landet. Hvis du kaller det sutring.. ! ..

Topp Bunn